تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD

تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD

آنچه در این نوشته خواهید خواند

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD

پنل یا همان صفحه نمایش در تلویزیون های LED و LCD مهمترین قطعه دستگاه است و به طبع گرانترین قطعه دستگاه محسوب می شود که باعث شده تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD به یکی از بخش های مهم در بخش تعمیرات تلویزیون تبدیل شود.بر خلاف ظاهر یکپارچه پنل تلویزیون های  LED و LCD شامل جزئیات و قطعات زیادی است و به موازات این امر و آسیب پذیر بودن این بخش در مقابل مواردی چون ضربه و رطوبت دستگاههای زیادی با ایراد در بخش پنل تلویزیون به مراکز تعمیرتلویزیون مراجعه می کنند. در بخش تعمیرات و خدمات پس از فروش اقدام استاندارد برای تعمیر تلویزیون هایی که پنل آنها معیوب است تعویض کامل پنل است که هزینه بالایی دارد و در اکثر برندها و مدل ها حدود 70تا 80 درصد ارزش تلویزیون را شامل می شود. عواملی که باعث رسیدن آسیب به پنل تلویزیون های LED و LCD می شود را به چند دسته می توان تقسیم کرد:

شکستگی پنل تلویزیون

همانطور که در نوشته های پیشین هم بارها تکرار کرده ایم تنها راه تعمیر تلویزیون پنل شکسته، تعویض کامل پنل تلویزیون است و برخلاف تصور عموم هیچ راهی برای تعمیر آنها وجود ندارد.

آبخوردگی پنل تلویزیون LED و LCD

با تغییر مکانی محل فرار گیری برد T CON و برد آدرس در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی از بالای تلویزیون به پایین آن نسل جدیدی از ایرادهای دستی ( ایرادهایی که به عمد یا سهوا توسط مصرف کننده در دستگاه ایجاد می شود ) به ایرادهای قبلی شناخته شده در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی اضافه شد که با نام آبخوردگی پنل تلویزیون شناخته می شود. ورود آب و یا مواد پاک کننده و شوینده بعنوان یک رسانا از فاصله بین قاب و صفحه نمایش و نفوذ آن به فلت های منتقل کننده تصویر و برد آدرس و ایجاد اتصالی در این بخش باعث رسیدن آسیب های مختلف با درجات شدت و ضعف کاملا متفاوت در پنل تلویزیون می شود. قطع شدن کامل تصویر ، ایجاد نوارهای رنگی ، ایجاد خطوط عمودی تنها چند نمونه از ایرادهای ظاهری است که در اثر آبخوردگی در تلویزیون ها ایجاد می شود.

قطع شدن ارتباط فلت های پنل با سطح پنل

این مورد عموما در تلویزیون های با عمر بالا که برد تی کان و برد آدرس آنها در بخش بالایی تلویزیون قرار دارد ایجاد می شود و اصلی ترین دلیل آن را می توان حرکت فیزیکی گرما به بالا (بخش بالایی تلویزیون ) دانست. در این تلویزیون ها که عموما از تکنولوژی لامپ های فلورسنت برای ایجاد نور بکلایت استفاده می شود توان تلفاتی زیادی در دستگاه وجود دارد و حرارت بالایی در عموم قطعات دستگاه ایجاد می شود.

در ادامه تعدادی از عیوب مختلف ایجاد شده در پنل تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی را با نمایش عکس های مربوطه ذکر می کنیم. تمامی عکس های نمایش داده شده مربوط به مشتریانی است که با مراجعه به بخش تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD درخواست مشاره داشته اند.

 

تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD
آبخوردگی پنل تلویزیون و حذف کامل یک نوار تصویری

 

تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD
آبخوردگی پنل تلویزیون به نحوی که در زیر نوار آبخورده تصویر وجود دارد.
تعمیر پنل تلویزیون LED و LCD
شکستگی پنل تلویزیون
تعمیر تلویزیون
لکه های تاریک ایجاد شده در بخش بکلایت تلویزیون

[/vc_column_text][vc_column_text]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط