تعمیر تلویزیون 58 اینچ سامسونگ

تعمیر تلویزیون 58 اینچ سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در طی سالهای اخیر خریداران زیادی اقدام به خرید تلویزیون های اینچ بالای سامسونگ کرده اند، 58 ، 60 ، 65 سایزهای مختلف تلویزیون سامسونگ هستند که تقریبا با نقشه فنی مشابه روانه بازار مصرف شده اند و در این نوشته به بررسی تعمیر تلویزیون 58 اینچ سامسونگ می پردازیم :

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

یکی از ایرادهای متداول در این سایز از تلویزیون های سامسونگ روشن نشدن تلویزیون بدون داشتن حالت استندبای است.

برد پاور این تلویزیون ها دبدلیل خرابی بخش بک لایت آسیب می بیند و اتصال کوتاه ترانزیستورهای ماسفت بایاس بخش بک لایت باعث خارج شدن برد پاور از حالت عادی می شود به نحوی که حتی چراغ استندبای دستگاه هم روشن نمی شود.

در این حالت تعمیر برد پاور تلویزیون اگر بدون بررسی و احتمالا تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ انجام شود بعد از چند ساعت و یا حداکثر چند روز کارکرد ، خرابی برد پاور تکرار می شود. به همین دلیل در صورت مواجهه با خرابی برد پاور حتما باید بخش بک لایت مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد.

 

خرابی بک لایت تلویزیون 58 اینچ سامسونگ

در نوشته های مربوط به بک لایت با نحوه عملکرد و شرح وظیفه بک لایت در تلویزیون های ال ای دی آشنا شده ایم.

در این مدل از تلویزیون های سامسونگ از بک لایت شاخه ای در 5 ردیف 14 تایی استفاده شده است.

لامپ های بک لایت به تدریج ( معمولا تک تک ) دچار خرابی می شوند و بغا بالا رفتن تعداد لامپ های خراب فشار مضاعفی به برد پاور وارد می شود و به مرور زمان باعث خرابی آن می شود.

 

تعمیر تلویزیون 58 اینچ سامسونگ

اگر تعداد لامپ های خرابی بخش بک لایت کم باشد انتخاب تعمیر بک لایت تلویزیون بجای تعویض کامل  باعث کاهش هزینه تعمیر تلویزیون ما خواهد شد اما اگر تعداد لامپ های خراب بیشتر از یک چهارم کل لامپها باشد و یا کیفیت لامپ های سالم در حد مطلوب نباشد حتما باید بک لایت تلویزیون بطور کامل تعویض شود.

استفاده از اصلاحیه لامپ ها که شامل استفاده از لامپ های پشت فلزی و چسب حرارتی است باعث انتقال بهتر حرارت ایجاد شده توسط لامپها و بالا رفتن عمر مفید انها خواهد شد.

همچنین استفاده از اصلاحیه بک لایت در برد پاور باعث کاهش ولتاژ بک لالیت و پایین امدن میزان حرارت تولید شده در بخش بک لایت می شود.

 

جلوگیری از خرابی بخش بک لایت

اقدامات اصلاحی توضیح داده بعد از انجام تعمیر تلویزیون 58 اینچ سامسونگ است اما اگر تلویزیون شما هنوز در بخش بک لایت دچار مشکل نشده است می توانید از اقدامات زیر جهت کاهش استهلاک بک لایت تلویزیون و جلوگیری از خرابی آن استفاده کنید:

  1. کاهش نور زمینه ( بک لایت ) تلویزیون و تنظیم آن نسبت به نور محیطی
  2. خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه
  3. استفاده از گزینه صرفه جویی انرژی در منوی تنظیمات تلویزیون که اثر اصلی ان در کاهش نور بک لایت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط