تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در نوشته های قبلی راجع به تعمیر تلویزیون سونی در ورژن های مختلف سری R صحبت کردیم و گفتیم که با توجه به ساختار متفاوت این سری از تلویزیون های سونی نسبت به روند معمول در محصولات این شرکت و استفاده از قطعات خاصی که فقط در این مدل استفاده شده بدیهی است که در بخش تعمیرات تلویزیون هم شاهد ایرادهایی باشیم که فقط مختص این سری است. البته روند معمول سونی در استفاده از عیب یاب داخلی در این سری هم به دقت رعایت شده و همانطور که در بخش مربوطه به طور کامل توضیح دادیم با ایجاد ایرادهای مختلف مدار محافظ دستگاه فعال شده و با خاموش کردن و به حالت استندبای بردن دستگاه و خاموش و روشن شدن چراغ جلوی تلویزیون سونی (اطلاعات بیشتر) که برای هر ایراد تعداد مشخصی دارد به انجام سریعتر و بهتر تعمیر تلویزیون سونی کمک زیادی می کند. در ادامه به بررسی تخصصی و نکات فنی تعمیر تلویزیون سونی مدل r450 می پردازیم :

 

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

در این ورژن از تلویزیون های سونی هم از پنل های ساخت LG Display  استفاده شده ولی در بخش بک لایت از لامپهای شاخه ای شبیه به تلویزیون های ال جی ( مثل سری ln) استفاده شده است. حذف برد t con و قرار گرفتن قطعات این برد در برد آدرس تلویزیون و همچنین استفاده از آداپتور خارجی به جای برد پاور باعث شده که تلویزیون تنها یک برد مشخص داخلی داشته باشد و راه انداز بخش بک لایت که عموم طراحی های جدید به برد پاور الحاق شده در همین برد قرار داده شده است. به طور کلی شاید بتوان گفت که طراحی تلویزیون های ال ای دی به سمتی پیش می رود که تلویزیون دارای یک آداپتور خارجی و یک نمایشگر باشد و در آینده شاهد این خواهیم بود که حتی مین برد هم به اجزاء پنل تلویزیون اضافه شود.

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

ایرادهای متداول

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450 با 6 چشمک :

با توجه به استفاده از عیب یاب داخلی در تلویزیون های سونی شاید بهتر باشد بجای واژه ایراد های متداول در بخش تعمیر تلویزیون عبارت تعداد چشمک های متداول استفاده شود چرا که هر ایراد با تعداد معینی چشمک مشخص می شود. با نگاهی به آمار بخش تعمیر تلویزیون سونی متوجه می شویم که بیشترین ایرادی که در این ورژن از تلویزیون های سونی ددیه می شود ایراد در بخش بک لایت تلویزیون است که با تعداد 6 چشمک شناخته می شود. خرابی حتی بخش کوچکی از لامپ های ال ای دی تولید کننده نور بک لایت تلویزیون باعث ایجاد تغییر در میزان جریان مصرفی این بخش می شود که همین تغییر اندک هم بوسیله مدار محافظ دستگاه شناسایی شده و باعث می شود که دستگاه خاموش شده و چراغ استند بای به تعدا +6 بار چشمک بزند. طراحی بسیار ظریف و دور از انتظار سونی در بخش قاب و قطعات داخلی دستگاه در بخش پنل باعث شده تا باز کردن پنل تلویزیون و جدا کردن ماژور در این مدل به مهارت و ابزار ویژه ای نیاز داشته باشد که در غیر این صورت احتمال ایجاد در بخش پنل تلویزیون بسیار زیاد است.

 

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450 با 3 چشمک :

همانطور که در عکسی که از منوی عیب یابی در این مدل از تلویزیون های سونی گرفته شده می بینید یکی از ایرادهایی که باعث ایجاد این حالت می شود ایجاد ایراد در بخش تقویت صدا است. آی سی خروجی صوت و همچنین بلندگوهای تلویزیون قطعاتی هستند که طبق آمار بیشترین تعداد خرابی را در این بخش داشته اند که در صورت خرابی بلندگوها اقدام به تعویض قطعه معیوب مشخص ترین اقدام مورد نیاز است اما در صورت خرابی آی سی صوت بعلت یکپارچه بودن مین برد و هزینه بالای تعمیر تلویزیون در صورت تمایل به تعویض برد معمولا تعویض قطعه معیوب به جای تعویض کامل برد انتخاب می شود.

 

تعمیر تلویزیون سونی مدل r450

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط