تعمیر اسپیکر ایستاده,تعمیر اسپیکر بلوتوثی

تعمیر اسپیکر ایستاده,تعمیر اسپیکر بلوتوثی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر اسپیکر ایستاده یا نام دیگر آن اسپیکر خانگی یکی از خدمات مجموعه تخصصی رایان است. نام اسپیکر ایستاده و یا اسپیکر خانگی به دسته‌ای از سیستم‌های صوتی گفته می‌شود که در یک باکس واحد، دارای یک آمپلی فایر قوی و بلندگوهای وات بالا و ورودی های مختلف مانند USB ، SD CARD ، AUX و در مدل های جدید مجهز به بلوتوث است. در ادامه به بررسی تعمیر اسپیکر ایستاده می پردازیم :

علاقمندان به موسیقی با هزینه کمتری نسبت به سیستم های صوتی قدرتمند می توانند یک اسپیکر خانگی تهیه کنند و از کیفیت و قدرت صدای آن لذت ببرند.برندهای مختلفی مانند میکرولب، مکسیدر، تسکو، مارشال، ادیفایر، گرین در بخش تولید اسپیکرهای خانگی مشغول هستند اما عموم اسپیکرهای خانگی ساختار مشابهی دارند. در ادامه به بررسی عیوب شایع در بخش تعمیر اسپیکر ایستاده می پردازیم :

تعمیر اسپیکر ایستاده

برای دستیابی به کیفیت بالا در بخش تقویت صدا در عموم اسپیکرهای ایستاده از ترانس های کاهنده در بخش تغذیه استفاده می شود. استفاده از ترانس بجای تغذیه سوئیچینگ باعث می‌شود که برد آمپلی‌فایر بهتر تغذیه شده و صدای با کیفیت بالاتری تولید شود. ولتاژ 220 ولت برق شهری پس از ورود به ترانس کاهنده به شاخه‌های مختلفی از ولتاژ متناوب با دامنه‌های پایین تر تقسیم می شود. این ولتاژها پس از یکسوسازی و صاف شدن در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از ترانس باعث آسیب پذیری بیشتر در مقابل نوسانات برق می شود پس اگر در ساعات طولانی از اسپیکر خانگی خود استفاده نمی کنید حتما آن را از برق جدا کنید.

ایرادهای متداول در تعمیر اسپیکر ایستاده

  1. روشن نشدن اسپیکر
  2. کم شدن صدای خروجی
  3. خرابی بلندگوی اسپیکر
  4. قطع شدن صدای خروجی
  5. نویزی شدن (خش خش کردن)صدای خروجی

 

علت روشن نشدن اسپیکر ایستاده خانگی چیست؟

ایرادهای مختلف در اسپیکرهای ایستاده می تواند منجر به افزایش جریان بخش پاور دستگاه شده و باعث سوختن فیوز ورودی دستگاه برای جلوگیری از سرایت ایراد به سایر قطعات شود.

چون فیوز این بخش از نوع شیشه ای است خرابی و سوختن آن به راحتی قابل تشخیص است و به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان به محض مواجهه با فیوز سوخته اقدام به تعویض ان می کنند و در بیشتر موارد یا از فیوزهای نامناسب و حتی گاها از سیم بجای فیوز استفاده می کنند.

در این حالت ممکن است آسیب شدیدی به دستگاه برسد و اکیدا توصیه می کنیم در صورت مواجهه با سوختگی فیوز از جایگزینی آن بدون بررسی سایر قطعات خودداری کنید و یا اینکه حداقل از فیوز مشابه فیوز اصلی دستگاه استفاده کنید.

 

گیرنده بلوتوث برای اسپیکر ایستاده

بسیاری از اسپیکرهای تولید شده مجهز به بلوتوث نیستند اما می توان این قابلیت را روی آنها نصب کرد.

برای این کار باید یک برد داخلی روی دستگاه نصب شود و می توانید از خدمات گروه رایان برای نصب بلوتوث روی اسپیکر خانگی خود استفاده کنید.

مجموعه تخصصی رایان آماده ارائه خدمات تعمیر انواع السپیکر خانگی ، تعمیر اسپیکر ایستاده ، نصب بلوتوث روی انواع اسپیکر خانگی و سیستم های دیگر صوتی است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط