آبی شدن صفحه تلویزیون ،بررسی علت ها و راه حل ها

آبی شدن صفحه تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

بررسی علت آبی شدن صفحه تلویزیون و راه حل های آن موضوع مقاله ای است که امروز قصد داریم در وبسایت رایان تی وی به آن بپردازیم. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا درباره علت ها و راه حل های رفع این مشکل اطلاعاتی به شما ارائه کنیم.

آبی شدن صفحه تلویزیون

عوامل مختلفی در بروز مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون نقش دارند.

علت آبی شدن صفحه تلویزیون

آبی شدن صفحه تلویزیون از عمده مشکلاتی است که در انواع تلویزیون ها رخ می دهد. اگر در صفحه تلویزیون تنها یک صفحه آبی و بدون تصویر و یا تصاویری با سایه آبی و… مشاهده می کنید، دلایلی که در ادامه بیان می کنیم در ایجاد این مشکل نقش دارند.

  • تلویزیون و فرستنده را خاموش کنید.

معمولا اولین گزینه ای که بعد از بروز مشکل در سیستم های تلویزیونی به ذهن خطور می کند، خاموش و روشن کردن سیستم است. اگر با مشکل آّبی شدن صفحه تلویزیون مواجه شدید، به عنوان اولین اقدام برای عیب یابی، تلویزیون و تمام متعلقات آن را خاموش و از برق جدا کنید. پس از گذشت حدود 15 دقیقه، مجددا آنها را به برق متصل کرده و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر. در صورتی که مشکل همچنان وجود دارد، سایر روش ها را امتحان کنید.

در مواردی ممکن است که کارکردن بیش از حد و بدون وقفه، از دلایل آبی شدن صفحه تلویزیون باشد. بدین منظور توصیه می شود، مدتی به سیستم استراحت دهید.

  • تنظیم نبودن فرستنده در حالت مناسب

اگر فرستنده ای به تلویزیون متصل کرده اید، ممکن است، مشکل در سیگنال ارسالی از سمت فرستنده باشد. فرستنده را چک کنید و مطمئن شوید که در ارسال سینگال مشکلی نداشته و به درستی تنظیم شده باشد.

  • خرابی کابل ها

در بسیاری موارد است کابل های اتصال تلویزیون توسط عوامل مختلفی تکان خورده و حتی خراب شده باشند. در این صورت ممکن است که صفحه آبی در تلویزیون ظاهر شده و سیگنالی دریافت نکند. کابل ها را چک کرده و در صورت نیاز کابل ها را تعویض کنید.

  • اتصالات بیش از حد

گاهی نیز اتصالات زیاد از دلایل آبی شدن صفحه تلویزیون است. به عنوان مثال اگر تلویزیون شما به فرستنده متصل شده و همزمان به فلش یا اینترنت نیز متصل باشد، ممکن است در کارکرد سیستم مشکلاتی پیش بیاید و تلویزیون عملکرد صحیحی از خود نشان ندهد. در این موارد اتصالات را از تلویزیون جدا کرده و تلویزیون را از برف جدا و به آن استراحت دهید.

آبی شدن صفحه تلویزیون

در صورت آبی شدن صفحه تلویزیون بهتر است اتصالات اضافه را جدا کرده و بررسی کنید، مشکل رفع خواهد شد یا خیر.

مشکلات تخصصی تر، هنگام آبی شدن صفحه تلویزیون

اگر روش هایی که پیش تر برای شما بیان کردیم تا امتحان کردید، اما همچنان با مشکل آبی شدن صفحه تلوزیون مواجه هستید، ممکن است تلویزیون شما مشکل جدی تری داشته باشد.

آبی شدن صفحه تلویزیون

در صورت بروز مشکل تخصصی و جدی تر، از متخصصین تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

  • بروز اشکال در نور پس زمینه

مرجع اصلی ایجاد در تصویر در تلویزیون، خصوصا تلویزیون های LCD و LED نور پس زمینه یا بک لایت است. در واقع نور پس زمینه در تنظیم کیفیت تصاویر مورد نمایش در تلوزیون نقش دارد. عموما بک لایت ها به رنگ سفید هستند. در برخی موارد ممکن است طی بروز اشکالاتی نور بک لایت از رنگ سفید به آبی تغییر کند. این مشکل می تواند به دلیل کاهش جریان مصرفی لامپ های نور پس زمینه باشد. در واقع طی کاهش جریان نور سفید به تدریج به نور آبی متمایل به بنفش تغییر می کند.

در صورت بروز این مشکل، تعمیر و گاها تعویض لامپ های نور پس زمینه می تواند مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون را رفع کند.

آبی شدن صفحه تلویزیون

بروز اشکال در کارکرد بک لایت از دیگر عوامل آبی شدن صفحه است.

  • نوسانات ولتاژ دریافتی تلویزیون

تمام وسایل برقی، در ولتاژ مشخصی، کارکرد مطلوب دارند. با تغییرات و نوسانات در ولتاژ دریافتی، دستگاه عملکرد صحیحی ندارد. به عنوان مثال در ولتاژهای کم فعالیت نمی کنند. همچنین در ولتاژهای بالا خرابی های از جمله ذوب شدن قطعات دستگاه رخ می دهد. تلویزیون نیز از وسایل برقی است که در ولتاژی مشخص عملکرد صحیح دارد و با نوسانات ولتاژ مشکلاتی از جمله آبی شدن صفحه تلویزیون در آن رخ می دهد. ولتاژ موردنیاز در انواع تلویزیون متفاوت و به طور کلی به تعداد لامپ های نور پس زمینه بستگی دارد.

آبی شدن صفحه تلویزیون

نمونه ای از پاوربرد در تلویزیون

  • بروز اشکال در پاوربرد تلویزیون

همچنین ممکن است بروز اشکال در پاوربرد، دلیل آبی شدن صفحه تلویزیون باشد. پاوربرد درواقع وظیفه تغذیه لامپ های نور پس زمینه را بر عهده دارد. در نتیجه اشکال در پاوربرد می تواند بر عملکرد لامپ های نور پس زمینه تاثیر داشته باشد. این موارد باید توسط متخصصان تعمیر تلویزیون بررسی و تعمیر و تعویض شود.

  • اشکال در پیکسل های تصویر تلویزیون

گاهی اوقات نیز ممکن است در اثر ضربه خوردن و یا آب خوردن صفحه تلویزیون در کارکرد اجزای آن مشکل ایجاد کند. به عنوان مثال ممکن است طی بروز این عوامل بخش گرافیکی تلویزیون دچار اشکال شده و نتواند به درستی سینگال را پردازش کرده و تصاویر را به درستی نمایش دهد.

همچنین این عوامل باعث به هم ریختگی پیکسل های تصویر شده و در نهایت باعث می شود رنگ ها و تصاویر به درستی نمایش داده نشوند.

آبی شدن صفحه تلویزیون

در اکثر موارد مشکل آبی شدن صفحه قابل حل است.

تماس با متخصصان در زمینه تعمیر تلویزیون

اگر در عیب یابی مشکل آبی شدن صفحه تلوزیون موفق نشدید، می توانید از متخصصان در زمینه تعمیر تلویزیون کمک بگیرید. گروه تخصصی رایان تی وی با کادری مجرب متشکل از مشاوران و متخصصان با تجربه در زمینه تعمیر تلویزیون، آماده خدمت رسانی در زمینه عیب یابی و همچنین انواع تعمیرات از جمله: تعمیر بک لایت تلویزیون، رفع مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون و… می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم به بررسی علت آبی شدن صفحه تلویزیون و راه حل های رفع این مشکل بپردازیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد و به رفع مشکل تلویزیون شما کمک کرده باشد. در آخر اگر با استفاده از روش های ذکر شده موفق به رفع مشکل نشدید، می توانید با گروه تخصصی رایان تی وی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا با بروز مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون نیاز است که تلویزیون را تعویض کرد؟

خیر، با آبی شدن صفحه تلویزیون لزوما نیازی به تعویض تلویزیون نیست. این مشکل در بیشتر موارد قابل حل است.

چگونه تشخیص دهیم بروز مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون به چه دلیلی است؟

شما به راحتی و با روش های ذکر شده در مطلب می توانید علت بروز مشکل را بررسی کنید.

آیا رفع مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون هزینه زیادی دارد؟

هزینه رفع مشکل آبی شدن صفحه با توجه به علت بروز و قطعات نیازمند به تعمیر و تعویض متفاوت است. در این مورد می توانید از متخصصان رایان تی وی هزینه تقریبی را جویا شوید.

حمل تلویزیون به محل تعمیر تلویزیون برای من مقدور نیست. در این صورت چه اقدامی می توان کرد؟

برای رفع مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون به حمل تلویزیون در محل نیست. می توانید با گروه تخصصی رایان تی وی تماس گرفته و خدمات تعمیر در تلویزیون در منزل را درخواست دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط