برد تی کان تلویزیون led , lcd

برد تی کان تلویزیون led , lcd

آنچه در این نوشته خواهید خواند

timing control و یا به اختصار ( برد تی کان ) یکی از بردهای الکترونیکی در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی است که همانطور که از نام آن پیداست وظیفه کنترل تایمینگ سیگنال تصویر در القائ به صفحه نمایش را بعهده دارد. در ادامه راجع به برد تی کان تلویزیون led , lcd بیشتر صحبت می کنیم :

پردازش اصلی سیگنال تصویر در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در مین برد این تلویزیون ها انجام می شود اما این سیگنال پروسس شده برای القائ به پنل تلویزیون آماده نیست و باید نسبت به آنچه می تواند به پنل وارد شود تغییراتی روی آن انجام شود.  اطلاعات سیگنال تصویر در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در دو بخش ( راست صفحه نمایش و سمت چپ صفح نمایش ) به پنل تلویزیون وارد می شود و در هر سمت شامل دو دسته اطلاعات است : اطلاعاتی که در محور افقی به تلویزیون وارد می شود و اطلاعاتی که در محور عمودی به پیکسل های تلویزیون وارد می شود و باعث فعال شدن ساب پیکسل ها می شود.

 

موارد خرابی برد تی کان تلویزیون led , lcd

 

موارد خرابی برد تی کان در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی به مرور زمان و با کاهش توان تلفاتی این برد در مسیر پیشرفت این تلویزیون ها کم و کمتر شده است اما بدلیل اهمیت خاص برد تی کان که به طور مستقیم با پنل تلویزیون در ارتباط است و ممکن است تحت تاثیر خرابی پنل قرار گیرد موارد محدود خرابی این برد در مجموعه تعمیرات تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است. بیشترین موارد خرابی برد تی کان تلویزیون در تلویزیون های , lcd مربوط به کیفیت تصویر ایجاد شده است اما در تلویزیون های ال ای دی بیشترین موارد خرابی مربوط به آبخوردگی پنل در این تلویزیون ها است. در ادامه به موارد عینی خرابی برد تی کان تلویزیون led , lcd می پردازیم :

خرابی برد تی کان در تلویزیون سونی :

عیب یاب داخلی تلویزیون های سونی خرابی برد تی کان را تشخیص داداه و در منوی عیب یاب داخلی با تعداد 5 چشمک نمایش داده می شود. در واقع ایرادهای ایجاد شده در برد تی کان تلویزیون led , lcd در برند سونی قابل دیده شدن نیست چرا که تلویزیون به محض تشخیص ایراد خاموش شده و چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن به تعداد 5 بار می کند.

خرابی برد تی کان در تلویزیون ال سی دی سامسونگ

سفید شدن تصویر تلویزیون ، بهم ریختگی رنگها در تصویر تلویزیون ، سیاه شدن تصویر از جمله ایرادهایی است که در تلویزیون های ال سی دی سامسونگ و در اثر خرابی برد تی کان دیده می شود.

 

 

برد تی کان تلویزیون led , lcd

حذف برد تی کان در برخی از مدل های طراحی تلویزیون lcd و led

در برخی از تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی برد تی کان تلویزیون حذف شده است اما این حذف در واقع تغییر مکانی قطعات است. در این تلویزیون ها برخی از قطعات برد تی کان به مین برد تلویزیون و برخی دیگر به برد آدرس تلویزیون منتقل می شوند.

گروه رایان آماده ارائه خدمات تعمیر تلویزیون , سینمای خانگی و انواع دی وی دی پلیر در سراسر تهران بزرگ با استفاده از متخصصین مجرب در کوتاهترین زمان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط