باز نشدن درب سینمای خانگی فیلیپس

تعمیر درب سینمای خانگی فیلیپس

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از ایرادهایی که در بخش تعمیر سینمای خانگی و تعمیر دی وی دی پلیر ها زیاد دیده می شود باز نشدن درب سینمای خانگی فیلیپس است. در ادامه این مقاله به بررسی این ایراد در سینمای خانگی فیلیپس می پردازیم.

باز نشدن درب سینمای خانگی فیلیپس

در عموم دستگاه های سینمای خانگی فیلیپس از سیستم تک دیسک استفاده شده است. مکانیزم درایو سی دی در این فرمت تولید دارای دو بخش کلی است:

  1. بخش  open/close : این قسمت از مکانیزم سینمای خانگی وظیفه باز و بسته شدن سینی را به عهده دارد. سینی قرارگیری دیسک باز شده و پس از قرار گرفتن دیسک در آن، دیسک را در محل خوانده شدن قرار می دهد.
  2. بخش اپتیکال بلاک : شامل قطعاتی است که با کنترل پیکاپ وظیفه خواندن اطلاعات دیسک و انتقال آن به برد سروو را انجام می دهد.

 

سینی دیسک سینمای خانگی سونی

عملکرد این دو بخش از مکانیزم درایو دیسک در سینمای خانگی فیلیپس ( و در عموم دستگاه های سینمای خانگی ) به طور کامل وابسته به عملکرد صحیح بخش دیگر است و ایجاد اختلال در کارکرد هر یک از آنها باعث ایجاد اختلال در کار بخش دیگر می شود، به نحوی که ممکن است ایراد ظاهری یک بخش به علت خرابی بخش دیگر ایجاد شود. به طور مثال وقتی با خوانده نشدن اطلاعات دیسک در سینمای خانگی یا دی وی دی پلیر مواجه می شویم ممکن است اولین تصور این باشد که اپتیکال پیکاپ دستگاه خراب است اما ایراد اصلی ممکن است این باشد که دیسک به طور صحیح و درست در محل خوانده شده قرار نمی گیرد.

تعمیر دی وی دی پلیر فیلیپس

وقتی با خرابی و تعمیر دی وی دی و یا سینمای خانگی با ایراد باز نشدن درب سینمای خانگی فیلیپس مواجه می شویم برای شروع اقدامات تعمیری ابتدا قطعات بخش مکانیزم دستگاه را تک به تک بررسی  کرده و سلامت آنها را چک می کنیم. اگر با قطعه معیوب مواجه شویم باید اقدام به تعویض یا تعمیر آن شود و اگر قطعه معیوب مشخصی را پیدا نکردیم باید به سراغ عیب یابی عملکرد دستگاه برویم.
در این مرحله باید دستگاه را روشن کرده و با دقت در عملکرد دستگاه متوجه شویم که کدام قطعه وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد. دقت کنید که برخی از قطعات از قابلیت آسیب دیدگی بیشتری برخوردارند و باید در عملکرد صحیح آنها هم دقت بیشتری به عمل آورد. تسمه ها ، موتورها ، سوئیچ ها از جمله این قطعات هستند که احتمال خرابی آنها بیشتر است.

یکی از نکاتی که در ایراد باز نشدن درب سینمای خانگی فیلیپس باید به آن دقت داشته باشیم این است که عملکرد بخش مکانیزم کاملا وابسته به عملکرد صحیح بخش الکترونیکی دستگاه است. در واقع ولتاژ کار موتورها ، عملکرد صحیح سنسورها و در مجموع کنترل بخش الکترونیکی بوسیله قطعاتی مانند آی سی لودینگ و سیستم کنترل دستگاه انجام می شود و خرابی هر یک از این قطعات می تواند باعث ایجاد اختلال در کالرکرد بخش مکانیکی دستگاه و باز نشدن درب سینمای خانگی فیلیپس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط