آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

 

 

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ به شما می آموزد که چگونه می توانید بک لایت تلویزیون سامسونگ خود را در منزل تعمیر کنید و نیازی به مراجعه مراکز تعمیر تلویزیون و پرداخت هزینه اضافی نداشته باشید.

خرابی بک لایت تلویزیون چه نشانه هایی دارد؟

در ابتدا آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ ابتدا باید ایراد بک لایت را بشناسید و مطمئن شوید که ایراد ظاهر شده در دستگاه به دلیل خرابی بخش بک لایت است نه بخش دیگر.

مهمترین نشانه خرابی بک لایت تلویزیون قطع شدن تصویر تلویزیون است در حالی که پخش صدا ادامه دارد. البته ممکن است در اثر خرابی بک لایت تصویر به طور کامل قطع نشود، در این حالت سوختن تعدادی از لامپ های بک لایت باعث ایجاد سیاهی ابر مانند در تصویر تلویزیون می شود.

 

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

عوامل مختلفی در سوختن بک لایت تلویزیون تاثیر دارند. ساختار ظریف تلویزیون های ال ای دی و استفاده از قطعات ارزان تر برای کاهش قیمت تلویزیون مهمترین دلیل سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ است.

شاهد این نکته ساخت تلویزیون هایی است که در عین حال که از ساختار ال ای دی در بخش بک لایت آنها استفاده شده و با وجود اینکه بیشتر از 10 سال از عمر آنها می گذرد اما همچنان صحیح و سالم کار می کنند و نیازی به تعمیرات تلویزیون نداشته اند.

عوامل دیگری هم وجود دارند که در کاهش عمر مفید بک لایت تلویزیون سامسونگ موثر هستند مانند زیاد کردن نور بک لایت تلویزیون و استفاده از آن به مدت طولانی عموم تلویزیون هایی که برای تعمیر بخش بک لایت به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ مراجعه می کنند دیده می شود که نور بک لایت در حالت حداکثر قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید : قیمت بک لایت تلویزیون سامسونگ

 

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

برای تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ ابتدا باید قاب پشت تلویزیون را باز کنید. دقت کنید که در برخی مدل ها مانند سری K ، پیچ حذف شده است و برای باز کردن قاب پشت تلویزیون باید از روش های دیگر استفاده کنید.

بعد از باز کردن قاب به مدارات الکترونیکی دستگاه دسترسی پیدا می کنید. لازم است که تمام این بردها به دقت باز شود و در محل مطمئنی قرار دارده شود.

مرحله بعدی حساس ترین بخش مجموعه عملیات تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ شماست و آن باز کردن و جدا کردن بخش لیکوئید پنل تلویزیون است. لیکوئید پنل تلویزیون بسیار شکننده است و آسیب پذیر همچنین فلت ها (cof) ممکن است به راحتی از محل خود جدا شوند و یا حتی در اثر عواملی مانند الکتریسیته بدن آسیب ببینند.

بعد از جدا کردن پنل به بک لایت تلویزیون دسترسی پیدا می کنید. نسبت به ساختار بک لایت و ایرادی که دارد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض بک لایت اقدام کنید.

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ
آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

 

بیشتر بخوانید : علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

تست و آزمایش خرابی بک لایت تلویزیون

مرحله بعدی آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ آزمایش و تشخیص ایراد بک لایت است.

برای تعمیر بک لایت تلویزیون ابتدا باید بک لایت را تست و آزمایش کنید تا مشخص شود که کدام یک از لامپ ها خراب هستند.

برای تست و آزمایش بک لایت تسترهای اماده ساخته شده و قابل تهیه هستند. از منابع تغذیه، آداپتور های متغیر و حتی با دو عدد باطری قلمی هم می توانید این کار را انجام دهید. برای تست بک لایت باید ولتاژی حدود 3 تا 6 ولت (نسبت به ولتاژ کار لامپ ال ای دی) به لامپ بدهید. با این ولتاژ لامپ باید به طور سالم و طبیعی روشن شود و نور کافی داشته باشد.

اگر بک لایت شما از نوع شاخه ای است و لامپ ها منشور دارند باید نور لامپ کاملا فوکوس و متمرکز باشد. لامپ هایی که نور آنها به صورت پخش و غیر متمرکز دیده شود در پایان عمر خود هستند و در صورتی که تعویض نشوند ممکن است در زمان کوتهای بعد از تعمیر تلویزیون سامسونگ مجددا معیوب شوند. تغییر رنگ نور لامپ از دیگر نشانه های خرابی و یا نیمه خراب بودن لامپ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط