یک تعمیرکار تلویزیون چه تلویزیونی برای خودش می‌خرد؟

یک تعمیرکار تلویزیون چه تلویزیونی برای خودش می‌خرد؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند

این سوال فقط محدود به خدمات تعمیر تلویزیون نیست و در مورد خرید خیلی از لوازم، وسایل خانه و حتی ماشین، یکی از گزینه‌های مشورت برای خرید، تعمیرکاران آنها هستند. در ادامه به پیدا کردن جواب این سوال می‌پردازیم که یک تعمیرکار تلویزیون چه تلویزیونی برای خودش می‌خرد؟

تلویزیون اصلی ترین و گرانترین بخش لوازم صوتی و تصویری منزل است و با توجه به قیمت دلار و تغییر قیمت همه لوازم منزل، لازم است که بیشتر از قبل راجع به خرید آن دقت کنیم. اصلی‌ترین سوالاتی که جواب آنها در انتخاب یک تلویزیون مناسب به شما کمک می‌کند عبارتند از :

  1. انتخاب سایز (اینچ) مناسب تلویزیون برای منزل

  2. انتخاب برند تلویزیون

  3. امکانات و ویژگی‌های فنی مورد نیاز

  4. تلویزیون از کجا بخریم : تلویزیون بدون گارانتی (بانه‌ای) یا گارانتی دار و شرکتی

انتخاب سایز (اینچ) مناسب تلویزیون برای منزل

اولین پارامتری که می خواهیم به آن بپردازیم سایز تلویزیون است. پارامترها و جداول متعددی برای محاسبه بهترین سایز تلویزیون بر اساس متراژ منزل و اتاقی که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد وجود دارد. ممکن است خیلی از خریداران قبل از خرید به این جدول‌ها در اینترنت سر بزنند اما عملا در هنگام خرید سایزی را انتخاب می‌کنند که فکر می‌کنند درست است و می‌توانند تصویر بزرگتر و بهتری در آن ببینند.

واقعیت اینست که سایز مناسب تلویزیون سایزی است که شما دوست دارید تماشا کنید. خیلی از افراد دوست دارند تلویزیون آنها بزرگتر باشد و مثلا فوتبال را در ابعاد واقعی‌تر ببینند. اما بدانید که از دید یک تعمیرکار هر چه ابعاد یک تلویزیون بزرگتر باشد دردسر و مشکلات آن هم بیشتر خواهد بود. قطعات یدکی تلویزیون های سایز بالا به نسبت تلویزیون‌های کوچکتر کمتر در دسترس قرار دارد. معمولا شرکت‌های تولید کننده ابعاد بزرگ تلویزیون‌های خود را با کیفیت بالاتر می‌سازند اما به یاد داشته باشید یک تلویزیون هر چقدر بزرگتر می‌شود مشکلات آن هم بزرگتر می‌شود، حتی جابجایی آن. نکته مهم دیگر در این بخش اینست که اکثر تلویزیون‌های موجود از قالب‌های HD و FULL HD پیروی می کنند. تعداد پیکسل ها در هر فرمت استاندارد یکسان است. پس هر چقدر تلویزیون بزرگتر باشد پیکسل های تصویر درشت تر دیده می‌شود. برای تلویزیون های بزرگتر لازم است که فاصله بیشتری از آن بگیریم.

یک تعمیرکار تلویزیون کوچکترین سایز تلویزیون را که متناسب با فضای مورد استفاده باشد انتخاب می‌کند.

فاصله-مناسب-از-تلویزیون
فاصله مناسب از تلویزیون

انتخاب برند تلویزیون

منظور از برند تلویزیون، انتخاب کیفیت ساخت کلی دستگاه است. شرکت‌های تولید کننده سبک های مختلفی در طراحی تلویزیون دارند. مثلا طراحی و ساخت مدارات سامسونگ با ال جی و یا سونی کاملا متفاوت است و هر کدام پلن‌های خاصی را برای ساخت، استفاده می‌کنند. در هنگام انتخاب برند تلویزیون باید ببینیم سلیقه مصرف کننده با کدام یک از برندها مطابقت بیشتری دارد. مثلا برند سونی یکی از بهترین روابط کاربری را دارد اما قیمت آن هم معمولا 20 تا 3 درصد نسبت به سایر برندها بالاتر است. پاناسونیک طراحی ویژه‌ای دارد اما در خیلی موارد از طراحی‌های بسیار پیچیده استفاده می‌کند. این پیچیدگی اغلب باعث سختی مراحل تعمیر لوازم صوتی و تصویری پاناسونیک می‌شود.

ال جی و سامسونگ در این بین راه اعتدال را پیش گرفته‌اند و مخصوصا محصولات ال جی در عین ارائه کیفیت مورد قبول مصرف کننده قیمت‌ مناسبی هم دارند. پیشتازی ال جی در طی سالهای اخیر به دلیل همین میانه‌روی است.

یک تعمیرکار تلویزیون بیشتر به کیفیت تصویر و ساختار قطعات داخلی نگاه می‌کند تا برند و نام خارجی دستگاه.

انواع مارک تلویزیون
10برند برتر تلویزیون

امکانات و ویژگی‌های فنی مورد نیاز

معمولا شرکت‌های تولید کننده محصولات خود را در سری های مختلف گروه‌بندی می‌کنند. مدل‌های مختلفی که در یک سری قرار می‌گیرند امکانات کلی آنها مشابه است اما جزئیات آنها برای جوابگویی به سلیقه‌ها و نیازهای مختلف متفاوت است. تلویزیون‌هایی که امروز تولید می‌شوند اغلب دارای سیستم عامل و امکانات فنی گسترده‌ای هستند که خیلی از مصرف کنندگان نیازی به آنها ندارند. اما جای تعجب دارد که همین مصرف کنندگان در هنگام خرید سعی می‌کنند تلویزیونی بخرند که امکانات جانبی آن بیشتر است.

مثال مشخص و تجربه شده در این بخش تلویزیون های سه بعدی یا همان 3D هستند. طی یک دوره چهار ، پنج ساله تولیدات اکثر شرکت‌ها به سمت تلویزیون‌های سه بعدی رفت و اغلب تلویزیون های تولید شده این قابلیت را داشتند که تصاویر ر به صورت سه بعدی پخش کنند. بسیاری از خریداران هم موقع خرید وقتی بین گزینه‌های مختلف خرید قرار می‌گرفتند مدلی را انتخاب می‌کردند که سه بعدی باشد. اما در عمل اغلب مشتریان حتی یک بار هم از فیلم‌های سه بعدی استفاده نمی‌کردند. در واقع محتوای سه بعدی به راحتی در دسترس نبود. …

یک تعمیرکار تلویزیون، تلویزیونی می‌خرد که امکاناتی داشته باشد که مورد نیاز باشد و استفاده شود. حتی گزینه‌ای مثل اینترنت : اگر مصرف کننده استفاده ندارد لازم نیست تلویزیون پورت LAN و یا وای فای داخلی داشته باشد.

best-tv-for-sale

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط