کیفیت ساخت و تصویر تلویزیون های جی پلاس چگونه است؟

کیفیت تلویزیون جی پلاس

آنچه در این نوشته خواهید خواند

چند وقتی است که فروشگاههایی که قبلا به صورت نمایندگی ال جی فعالیت می‌کردند برند جدیدی به نام جی پلاس را می‌فروشند. بسیاری از فروشندگان هم آن را بعنوان ال جی جدید معرفی می‌کنند. این در حالی است که اکثر خریداران برای خرید تردید دارند. در ادامه به بررسی کیفی این برند جدید و مشاوره خرید با متخصصین تعمیر تلویزیون می‌پردازیم.

تلویزیون جی پلاس ساخت کجاست؟

شرکت گلدیران که سالها انحصار نمایندگی برند ال جی را در کشور بعهده داشته است یکی دو سالی است که در حال معرفی محصولات برند جی پلاس است. به گفته مسئولین مختلف گلدیران این (محصول داخلی است) اما به این شکل نیست که همه قطعات آن در داخل کشور تولید شود. در واقع برای هیچ برندی این اتفاق نمی‌افتد که همه قطعات محصولاتشان را خودشان تولید کنند.

این گفته تا حدود زیادی صحیح است اما پاسخ سوال ما نیست. در واقع این سوال بیشتر به کیفیت ساخت محصولات جی پلاس برمی‌گردد تا کشور سازنده. از دیدگاه عمومی اصل بودن یک تلویزیون یعنی ساخت ژاپن بودن. در عین حال محصولات چینی را به چند رده درجه یک و دو و … تقسیم می کنیم.

اگر بخواهیم جواب این سوال را به صورت کامل و منطقی بدهیم باید بگوییم که قطعات الکترونیکی مختلف در دنیا سازندگان و تولیدکنندگان مختلفی دارند. در عین حال برخی قطعات مانند صفحه نمایش تلویزیون توسط 5 یا 6 شرکت ساخته می‌شود. شرکت هایی مانند ال جی دیسپلی و یا سامسونگ. تولیدکنندگان دیگر، هر چقدر هم که بزرگ باشند باید برای تولید دستگاههای خود باید از محصولات تولیدی این شرکت ها استفاده کنند. مثلا شرکت بزرگی مثل سونی در عموم تلویزیون های خود از پنل های ساخت سامسونگ استفاده می کرد و کم‌کم شروع به استفاده از پنل های ال جی هم نمود.

شرکت های سازنده یک محصول مشخص را طراحی می کنند و در ساخت آن از قطعات تولید شده شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند. مثلا شرکت سونی یک تلویزیون را طراحی می‌کند و در تولید آن از صفحه نمایش شرکت ال جی استفاده می‌کند و برای خازن ها مثلا از محصولات شرکت rubycon استفاده می کند و برای ترانزیستورها از محصولات fair child. نکته اصلی اینجاست که هر چقدر کیفیت محصولات این شرکت‌ها بالاتر باشد محصول نهایی هم کیفیت بالاتری خواهد داشت.

کیفیت تلویزیون دوو
کیفیت تلویزیون دوو

مقایسه تلویزیون جی پلاس با ایکس ویژن

یکی از پارامترهایی که خریداران محصولات الکترونیکی برای بررسی کیفی محصول مورد نظر خود انتخاب می‌کنند مقایسه آن با دستگاههای مشابه است. این شباهت می‌تواند از نظر امکانات و یا قطعات داخلی باشد. مقایسه تلویزیون جی پلاس با ایکس ویزن بیشتر از نظر کشور ساخت و داخلی بودن هر دو آنها انجام می‌شود.

سالهاست که تلویزیون ایکس وسزن بعنوان یک محصول داخلی معرفی می شود و از آن بعنوان تلویزیون ساخت ایران نام می برند. این در حال است که وقتی یک تلویزیون ایکس وِیژن را باز می کنیم با پنل ساخت ال جی مواجه می شویم. برد تیکان همیشه متناسب با پنل تلویزیون تولید می شود و معمولا همراه پنل تلویزیون تهیه می شود. بردهای دیگر هم مانند برد پاور و مین برد کاملا به طور مشخص ساخت چین است. حالا اگر باز هم بخواهیم می توانیم ایکس ویژن را یک تلویزیون ایرانی بدانیم.

در واقع ایرانی بودن این تلویزیون ها به معنای اسمبل شدن آنها در ایران است اما همه می دانیم که هنوز هیچ قطعه الکترونیکی ساخت ایران تولید نشده است. به صورت کاملا واضح و مشخص این سوال را که تلویزیون ایکس ویژن بهتر است یا جی پلاس از متخصصین تعمیرات تلویزیون پرسیدیم و جواب عمومی این بود که هر چند جی پلاس هنوز آزمایش خود را پس نداده اما به طور کلی کیفیت تلویزیون های جی پلاس از تلویزیون های ایکس وِیژن بهتر است.

کیفیت تلویزیون هایسنس
کیفیت تلویزیون هایسنس

مقایسه تلویزیون جی پلاس با هایسنس ، دوو و …

مقایسه دیگری که بین محصولات جی پلاس و دیگر تلویزیون ها اتفاق می افتد و خریداران به دنبال جواب آن هستند مقایسه تلویزیون جی پلاس با برندهایی مانند هایسنس ، دوو و حتی برندهایی مانند فیلیپس است.

تلویزیون های دوو ، هایسنس  و برندهای مشابه را در واقع باید تلویزیون های چینی بدانیم که نسبت به برندهایی مانند ال جی و سامسونگ در درجه دوم کیفی قرار می گیرند. این در حالی است که توزیع کنندگان جی پلاس می خواهند آن را بعنوان یک محصول درجه یک بشناسانند.

اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم اگر تلویزیون های جی پلاس کیفیت لازم را داشته باشند و بتوانند در مدل های بعدی هم آن را حفظ کنند باید گفت که برگ برنده جی پلاس خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات یدکی و اطلاعات لازم است. قطعات یدکی را حتما بردهای الکترونیکی دستگاه نبینید بلکه حتی ریموت کنترل دستگاه را بعنوان یک قطعه یدکی نگاه کنید و اطلاعاتی مانند نحوه تنظیمات رنگ تلویزیون را اطلاعات فنی دستگاه و مورد نیاز تصور کنید که برای انجام آن نیاز به راهنمایی دارید. حداقل در مورد تلویزیون های جی پلاس این انتظار می‌رود که خدمات پس ار فروش بهتری داشته باشد.

اگر بخواهیم از دید متخصصین خدمات پس از فروش نگاه کنیم کیفیت ساختار و امکان خرابی قطعات و فراوانی قطعات یدکی و قیمت آنها حتی از کیفیت تصویر تلویزیون هم مهمتر است. نکته مهم در مورد تلویزیون های جی پلاس اینست که با توجه به این که جی پلاس را شرکت گلدیران بعنوان نماینده خدمات پس از فروش ال جی وارد می‌کند انتظار می‌رود این تلویزیون ها در بخش فنی ایرادهای طراحی کمتری نسبت به سایر تلویزیون ها داشته باشند. قطعات یدکی آنها هم به راحتی در دسترس باشد و بتواند با اطمینان خاط راجع به تعمیر تلویزیون جی پلاس صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط