چگونه تعمیرگاه تلویزیون خوب پیدا کنیم؟

تعمیرگاه تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تلویزیون و تماشای آن به یکی از نیازهای روزانه ما تبدیل شده است و بدیهی است که در صورت خرابی تلویزیون باید در اولین فرصت برای تعمیر و سرویس آن اقدام کنیم. در ادامه به شما می گوییم چگونه تعمیرگاه تلویزیون خوب پیدا کنیم؟

 

تعمیرگاه تلویزیون خوب

چه مشخصاتی دارد

برای انتخاب یک مجموعه برای انجام تعمیر تلویزیون معیارهای متفاوتی وجود دارد که هر یک را به صورت خلاصه بررسی می کنیم :

میزان دانش و سواد مجموعه تعمیرات تلویزیون :

تعمیر تلویزیون یک امر کاملا تخصصی است و بدیهی است که یک فرد عادی نمی تواند به طور مستقیم میزان دانش و تبحر متخصصین یک مجموعه را بسنجد. برای بدست آوردن این شناخت از راه های دیگری می توان اقدام نمود مثلا میزان اطلاعاتی که از مجموعه روی اینترنت وجود دارد. معمولا شرکت های متخصص در هر رشته ای سایت معتبر و بروز شده ای دارند که مراجعین می توانند اطلاعت مورد نیاز را کسب کنند و در بخش های مختلف رشته تخصصی خود اطلاعات کاربردی اولیه را در آن منتشر می کنند تا مشکلات ساده مراجعین حل شود نه اینکه سایت فقط مرجعی برای تبلیغات باشد و بنری برای جذب مشتری.

اخذ مجوز های لازم از اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری :

بر اساس قانون همه مراکز مجاز تعمیرات تلویزیون باید عضو اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی باشند. این اتحادیه با بررسی شرایط شرکت های درخواست کننده صلاحیت آنها را از جهات مختلف بررسی و در آخر به آنها جواز انجام خدمات ارائه می دهدضمن اینکه ارائه این خدمات نرخنامه مشخصی دارد که همه اعضا موظفند به آن عمل کنند. پس دارا بودن جواز کسب می تواند یکی از معیارهای لازم برای اطمینان ما و رسیدن به پاسخ سوال تعمیرگاه تلویزیون خوب باشد.

مشاوره تعمیر تلویزیون

مشاوره متخصصین و ارائه اطلاعت کافی در مورد ایراد ، قطعات معیوب ، هزینه تعمیرات و … لازمه انجام یک تعمیر تلویزیون درست و منطقی است. مشاور خوب ابتدا اطلاعات کافی از مشتری دریافت کرده و سپس اطلاعات تکمیلی و شرایط مختلف تعمیر تلویزیون از انجام تعمیر تلویزیون در منزل و یا نیاز به حمل به کارگاه تعمیرات ، میزان دقیق هزینه تعمیر تلویزیون و گارانتی قطعات و خدمات را ارائه می دهد تا مشتری بهتر بتواند در مورد انجام کار تصمیم بگیرد.

 

انتخاب تعمیر برد بجای تعویض جهت تعدیل هزینه تعمیرات

مجموعه هایی که قادر به انجام تعمیر بردهای لکترونکی هستند با اقدام به انجام این نوع از تعمیرات هزینه تعمیرات را تا حد زیادی تعدیل می کنند و به موازات آن با ارائه ضمانت کافی باعث اطمینان مراجعین از نحوه انجام خدمات می شوند.

ارائه ضمانت و گارانتی خدمات

شرکت های معتبر و مجاز انجام تعمیر تلویزیون پس از ارائه خدمات مدت زمان مشخصی را برای گارانتی و ضمانت خدمات در نظر می گیرند که اگر در این مدت دستگاه ایرادی پیدا کند بطور رایگان تعمیر کنند. کیفیت ارائه خدمات گارانتی از مدت زمان آن اهمیت بیشتری دارد چرا که هستند مراکزی که زمان های طولانی ( مثلا 6 ماهه ) برای گارانتی در نظر می گیرند اما فقط قطعات کامل تعویض شده را در شامل آن می کنند در حالیکه اگر قطعه ای بطور کامل با قطعه نو تعویض شده باشد احتمال خرابی آن در کوتاه مدت بسیار بعید است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط