مواظب باشید تلویزیون ال جی تقلبی نخرید!

تلویزیون ال جی تقلبی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تلویزیون ال جی تقلبی محصول دیگری بود که در این آشفته بازار محصولات صوتی و تصویری چشممان به جمال آن در بازار لوازم صوتی و تصویری روشن شد.

به دلایل مختلف که مهمترین آنها می‌تواند تحریم ها باشد ارتباط شرکت‌های نمایندگی فروش با برندهای ال جی و سامسونگ قطع شده و ظاهرا دیگر محصولات این دو تولید کننده لوازم خانگی به صورت رسمی وارد نمی‌شود. در این میان سودجویان از فرصت استفاده کرده و اقدام به فروش محصولات تقلبی و از جمله تلویزیون ال جی تقلبی کرده‌اند. در ادامه به بررسی مشخصات تلویزیون ال جی تقلبی و روش تشخیص آن از کالای اصل را توضیح می‌دهیم.

چند وقت پیش در مجموعه تعمیر تلویزیون رایان شاهد تماس و درخواست مشاوره برای تعمیر یک دستگاه تلویزیون ال جی بودیم که مراجعه کننده آن را با مدل کد  49UF7600معرفی می‌کرد. بر اساس فرمول مدل کد تلویزیون های ال جی این تلویزیون در سایز 49 اینچ و دارای تکنولوژی UHD LED و محصول سال 2015 است. ایراد دستگاه قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی اعلام شد که بر اساس آمار ایرادهای شایع و متداول در بین تلویزیون های ال جی به دلیل خرابی بک لایت ایجاد شده است.

تعمیرات تلویزیون الجی

 

ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در منزل

وقتی همکاران بخش تعمیرات تلویزیون رایان برای ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در منزل مشتری حاضر شدند با مورد خاصی مواجه شدند. تلویزیون مورد نظر یکی از محصولات تقلبی بود که با ظاهری شبیه محصولات ال جی و با مارک و لوگوی ال جی و البته قیمتی پایین‌تر به مشتری فروخته شده است.

با توجه به قطع ارتباط شرکت‌های طرف قرارداد با برندهای اصلی تنها راه ورود محصولات این شرکت ها به صورت قاچاق و از شهرهای مرزی غربی مانند بانه ، جوانرود و یا مرزهای جنوبی مانند گناوه است. تلویزیون های اصل وارد نمی‌شود تا مرجعی برای خرید مشتریان باشد و خریدارانی که به دنبال خرید تلویزیون های اصل هستند به سمت خرید از این بازارهای غیر رسمی کشیده می شوند. در این میان خریدارانی که اطلاعات بهتری دارند به راحتی تلویزیون ال جی تقلبی را از تلویزیون اصل تشخیص می دهند اما خریدارنی که اطلاعات کافی ندارند مخصوصا وقتی قیمت پایین‌تر محصولات تقلبی را می‌بینند برای خرید تشویق شده و حتی در مواردی دیده شده که برای دوستان و اقوام هم خرید می‌کنند.

تعمیرات تلویزیون ال جی در منزل

تعمیرات تخصصی تلویزیون ال جی شرکت رایان

به غیر از قیمت پایین نسبت به تلویزیون های اصل و با کیفیت عامل موثر دیگری که باعث تشویق خریداران می‌شود امکانات مختلف و قابلیت‌های مختلف این تلویزیون ها است. اغلب این تلویزیون‌ها بعنوان SMART فروخته می‌شوند که در بین خریداران واژه مقبولی است و یا دارای تکنولژی 4K معرفی می‌شوند که از دید خریداران مساوی با کیفیت بالای تصویر است. عامل موثر دیگر سیستم اندروید این تلویزیون ها است که بعنوان یک قابلیت، نظر بسیاری از خریداران را جلب می‌کند. غافل از ان جا که چند ماه بعد باید با مراجعه به مراکز تعمیرات تلویزیون ال جی تازه متوجه شوند که تلویزیون آنها جزء محصولات ال جی نیست.

مشکل اصلی در بخش تعمیرات این تلویزیون ها غیر از کیفیت پایین آنها و ایجاد خرابی در ماههای ابتدایی مصرف عدم دسترسی به قطعات یدکی است. قطعات بخش های مختلف این تلویزیون‌ها توسط شرکت های چینی طراحی شده و حتی در بعضی قسمت ها مانند بک لایت شباهت زیادی به بک لایت تلویزیون های ال جی دارد اما به دلیل تفاوت ساختاری نمی توان از قطعات با کیفیت تلویزیون‌های ال جی بعنوان جایگزین قطعات معیوب این تلویزیون ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط