تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی42PN45000

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000

آنچه در این نوشته خواهید خواند

مشخصه اصلی تلویزیون پلاسما در بخش فنی، تفاوت ساختاری آن با تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی است در بخش پنل (صفحه نمایش) است. این تلویزیون‌ها که در تولید آنها از سلول‌های پلاسمایی استفاده شده حرارت بیشتری تولید می‌کنند اما کنتراست تصویر آنها در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها بیشتر است.

این مدل از تلویزیون های پلاسما ال جی محصول سال 2014 است که با توجه به اصلاحات و تغییراتی که نسبت به مدل های پیشین در آن اعمال شده است از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. ال جی در تولید تمام پلاسما های خود کیفیت و استاندارد مشخصی را رعایت کرده است و با توجه به اینکه یکی از اهداف شرکت ها از تولید تلویزیون های پلاسما، ارائه تولیداتی با قیمت های پایین از تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی بوده است ال جی هر دو هدف را بدست آورده است یعنی در حالی که محصولات ال جی همیشه پایین ترین قیمت ها را داشته اند اما در مقابل محصولات هم قیمت سایر برندها همیشه کیفیت بالاتری داشته اند. در ادامه مباحث مربوط به تعمیر تلویزیون ال جی، تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000 را بررسی می کنیم :

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000

در حالیکه در سایز 50 این مدل بردهای Y و BUFFER با هم ادغام شده اند اما در سایز 42 هنوز بردها تفکیک شده هستند. همانطور که در نوشته های مختلف راجع به تعمیر تلویزیون پلاسما گفتیم بیشترین آمار خرابی در تلویزیون های پلاسما مربوط به خرابی بردهای Y main و X main است ( برد X در بخش نمایندگی تعمیرات ال جی با نام Z شناخته می شود ) که وظیفه آنها بایاس پنل است و معمولا به نحوی خراب می شوند که باعث می شوند تلویزیون روشن نشود. در تلویزیون پلاسما ال جی مدل 42PN45000 هم روال به همین ترتیب است.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000

روش کاری نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در بخش تعمیر تلویزیون پلاسما مبنی بر تعویض هر دو برد به صورت همزمان و هزینه بالای این کار باعث می شود تا تعمیر بسیاری از دستگاهها مقرون بصرفه نباشد در حالیکه در صورت اقدام به تعمیر بردهای دستگاه هزینه تعمیر تلویزیون بسیار منطقی تر خواهد بود.

علاوه بر خرابی دو برد Y و X یکی از موارد خرابی که در تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000 زیاد دیده می شود مربوط به خرابی برد پاور تلویزیون است که البته باز هم مشخصه ظاهری آن به مانند بسیاری از خرابی های دیگر در تلویزیون پلاسما باعث روشن نشدن تلویزیون می شود و باز هم در این مورد فراهم آوردن امکان تعمیر برد پاور تلویزیون می تواند باعث تعدیل هزینه ها شود.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000

تعمیر تلویزیون ال جی

کم کردن استهلاک تلویزیون پلاسما

نمی توان راجع به تعمیر تلویزیون پلاسما صحبت کرد و راجع به استهلاک بالاتر این تلویزیون ها نسبت به تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی صحبت نکرد. یکی از راههای موثر در کاهش این استهلاک کنترل میزان اتلاف انرژی و محدود کردن گرمایی است که در تلویزیون ایجاد می شود و یکی از راههای موثر آن کم کردن نور صفحه نمایش است که می توان آن را معادل نور بک لایت در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی دانست.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی 42PN45000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط