تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350

آنچه در این نوشته خواهید خواند

میان رده بودن تلویزیون های سری F در بین محصولات سامسونگ باعث شده تا این مدل از ال ای دی های سامسونگ در تمام ورژن های خود مانند F5000  , F5550 , F6350 و F6450 میزان فروش خوبی را تجربه کند و اپیدمی ایراد بخش بک لایت و چند ایراد دیگر در بین ورژن های مختلف این مجموعه باعث شده تا سری F در بخش تعمیرات تلویزیون کاملا شناخته شده باشد. در ادامه به بررسی فنی و عیوب متداول در تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350 بعنوان یکی از مدل های این سری می پردازیم :

 

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350

 

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350

عیوب متداول

 

تیره شدن بخشی از تصویر تلویزیون سامسونگ :

استفاده سامسونگ از تعداد بیشتری لامپ برای تولید نور بک لایت در این مدل در مقایسه با سایر تلویزیون های ال ای دی برندهای دیگر که دارای بک لایت شاخه ای هستند باعث می شود تا به لامپ ها فشار کمتری برای تولید مقدار مشخصی نور بک لایت وارد شود و میزان خرابی این مدل در بخش بک لایت نسبتا کم باشد اما با این وجود باز هم ایراد بخش بک لایت یکی از ایرادهای متداول در این مدل از تلویزیون های سامسونگ به شمار می رود.

ایراد بک لایت در این مدل بیشتر به صورت تیره شدن نیمه بالایی و یا پایینی تصویر تلویزیون دیده می شود و در موارد بسیار معدودی باعث قطع شدن کلی تصویر می شود که علت آن تقسیم مدار بندی لامپها به دو بخش بالایی و پایینی و تامین ولتاژ کار آنها در دو بخش متفاوت از برد پاور است. سوختن تعدادی از لامپ های بک لایت باعث از کار افتادن یک بخش می شود ولی بخش دیگر به کار طبیعی خود ادامه می دهد ولی در صورت ایجاد در هر دو بخش نور بک لایت به کلی قطع شده و تصویر تلویزیون هم دیده نمی شود.

 

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350

 

 

پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل F6350 هم به مانند همه تلویزیون های ال ای دی شامل تعویض لامپ های خراب و نیمه خراب و انجام اصلاحیه برد پاور جهت کاهش استهلاک بخش بک لایت است که در مدل های سری F بعنوان یک استثنا به صورت نرم افزاری هم قابل انجام است.

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350

روشن و خاموش شدن تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350، ایراد روشن و خاموش شدن دستگاه است به نحوی که دستگاه لحظاتی پس از روشن شدن که حتی ممکن است تا چندین دقیقه هم طول بکشد( در طول این زمان دستگاه به کار عادی خود ادامه می دهد) خاموش شده و مجددا روشن می شود و پس از ظاهر شدن لوگوی سامسونگ مجددا خاموش شده و روشن می شود.

بر اساس اطلاعات تئوری این ایراد می تواند مربوط به برد پاور باشد اما در عمل و بر اساس آمار بخش تعمیرات تلویزیون سامسونگ، ایراد در عموم موارد مراجعه بعلت خرابی برد پاور است و دلیل قطع  و وصل شدن ایراد هم تغییر عملکرد قطعات در اثر تغییرات دمایی می باشد.

جلوگیری از ایجاد آبخوردگی

تلویزیون های سامسونگ سری F میزان مراجعه کمی در بخش تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی بعلت آبخوردگی دارند و یکی از علت های آن هم تغییر مکانی برد آدرس تلویزیون و قرار گرفتن آن در پشت دستگاه است که مایعات رسانا مانند موارد شوینده و یا آب در صورت ورود به بخش پنل نمی توانند به این بخش نفوذ کنند. پوشش خوب دستگاه در بخش اتصال فلت های پنل در مقطع اتصال به سطح پنل تلویزیون هم یکی ادیگر از دلایل تعداد کم موارد آبخوردگی در آمار تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40F6350 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط