تعمیر تلویزیون توشیبا

تعمیر تلویزیون توشیبا

آنچه در این نوشته خواهید خواند

توشیبا یکی از برندهای قدمی بازار لوازم خانگی است و طیف گسترده محصولات این شرکت از کولرهای گازی تا تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی را شامل می شود. اما در بخش خدمات و مخصوصا تعمیر تلویزیون که مد نظر اصلی ماست توشیبا بیشتر بعنوان یک شرکت قطعه ساز شناخته می شود.

همانطور که در بخش های دیگر هم اشاره کردیم برخلاف تصور عموم قطعات مصرفی در یک دستگاه عموما ساخت شرکت های مختلف است که توسط طراحان شرکت تولید کننده دستگاه ( که دستگاه در نهایت نام آن شرکت را می گیرد ) استفاده می شود و هر چقدر کیفیت قطعات تولیدی آنها بیشتر باشد در نهایت به بالاتر رفتن کیفیت محصول نهایی منجر خواهد شد. مثلا در یک تلویزیون ساخت شرکت سونی شاید تنها 20% قطعات ساخت سونی باشد و باقی قطعات از محصولات سایر شرکتها استفاده می شود، شرکتهایی مثل میتسومی و یا ان ایکس پی و توشیبا و یا سامسونگ که بعضی از آنها مانند سامسونگ در بخش تولید نهایی هم فعالیت بسیار زیادی دارند.

تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی توشیبا بدلیل عدم وجود نمایندگی فروش قوی، بیشتر بصورت محصولات مسافری و یا دستگاه هایی که از شهرهای مرزی وارد می شوند خریداری و مورد استفاده قرار می گیرند. این تلویزیون ها که بیشتر برای استفاده در اروپا تولید می شوند از کیفیت بالایی برخوردارند اما در مواردی بدلیل استفاده از پنل (صفحه نمایش) شرکتهای ال جی و سامسونگ عیوبی در آنها دیده می شود که در آن برندها دچار ضعف اپیدمی و یا ایراد طراحی هستند به نحوی که تمام دستگاههای یک مدل دچار یک ایراد خاص می شوند و به بخش تعمیرات تلویزیون مراجعه می کنند.

 

تعمیر تلویزیون توشیبا
لامپهی ال ای دی تلویزیون توشیبا که لامپهای استفاده شده در سری LN ال جی است.

 

یکی از این ایرادها که در بخش تعمیر تلویزیون توشیبا بعلت استفاده از قطعات بخش پنا تلویزیونهای ال جی زیاد دیده می شود ایراد بک لایت و قطع شدن نور زمینه است که باعث می شود تصویر تلویزیون قطع شود ولی صدا داشته باشیم. لامپهای ال ای دی استفاده شده در این تلویزیونها همان قطعاتی است که در بک لایت تلویزیون ال جی سری LN استفاده شده و در مقالات مختلف راجع به ایراد خاص آنها صحبت کرده ایم با این تفاوت که بعلت تفاوت در نوع پاور دستگاه بعد از تعمیر امکان انجام اصلاحی و تغییرات جهت جلوگیری از سوختن بک لایت تلویزیون وجود ندارد که در تعمیر تلویزیون توشیبا باید در نظر داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط