عمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

تعمیر تلویزیون توشیبا

آنچه در این نوشته خواهید خواند

توشیبا در کشور ما بعنوان یک برند قدیمی و ژاپنی شناخته می شود و فروش بسیاری از محصولات جدید این کمپانی هم بدلیل همین اعتماد قدیمی صورت می گیرد. توشیبا با اینکه خود از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی در دنیاست اما در تولید تلویزیون های خود از پنل های تولید کمپانی LG Display استفاده می کند و این مسئله باعث شده تا برخی از ایرادهایی که در محصولات این کمپانی 80 ساله ایجاد می شود شبیه ایرادهایی باشد که در تلویزیون های ال جی ایجاد می شود. در ادامه به بررسی تعمیر تلویزیون توشیبا : تعمیر بک لایت می پردازیم.

در عموم تلویزیون های توشیبا از لامپ های بک لایت مدل 3528  که مختص تلویزیون های ال جی سری LN می باشد استفاده کرده است اما چیدمان و نوع قرارگیری لامپها با نوع چینش و تعداد لامپها در تلویزیون های ال جی متفاوت است. تعمیرکاران تلویزیون هم معمولا از بک لایت تلویزیون ال جی برای تعمیر تلویزیون توشیبا استفاده می کنند اما بخش پاور و راه انداز لامپ ها با ال جی متفاوت است که این مسئله کمی کار را با مشکل مواجه می کند چرا که در صورت معیوب شدن این بخش بدلیل عدم وجود منبع مشخص برای تامین قطعات تلویزیون توشیبا تعمیرات اساسی و یا تعویض برد با مشکل مواجه می شود.

تعمیر تلویزیون توشیبا

هر چند لامپ های ال ای دی تلویزیون های توشیبا با تلویزیون های الجی یکی است اما معمولا یا نحوه چینش آنها یا تعداد لامپها در یک خط متفاوت است به نحوی که عمدتا نمی توان آنها را بدون ایجاد تغییر به جای هم استفاده کرد.

 

 

تعمیر تلویزیون توشیبا

در تلویزیون های توشیبا در بخش تنظیمات و با فعال کردن گزینه صرفه جویی در انرژی تغییری در میزان نور زمینه ایجاد نمی شود و کنترل این گزینه در این تلویزیون ها مربوط به بدون سیگنال ماندن دستگاه و موارد دیگر می شود. اگر از مصرف کنندگان محصولات توشیبا هستید و یا یکی از تلویزیون های ال ای دی این کمپانی را استفاده می کنید توصیه می کنیم که برای کاهش استهلاک تلویزیون و عدم نیاز به مراجعه به مراکز مقدار نور زمینه تلویزیون را کمی تعدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط