تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ

شرکت سامسونگ در زمان رواج تلویزیون‌های ال سی دی، طی یک دوره 10 ساله پیشتاز فروش تلویزیون در دنیا بوده است. به همین دلیل بسیاری از تلویزیون‌های ال سی دی موجود که در حال استفاده هستند، ساخت این شرکت می‌باشد. از سوی دیگر تلویزیون‌های ال سی دی سامسونگ به دلیل ویژگیهای خاصی که در طراحی و مهندسی قطعات خود دارند، به یک برند (خوش تعمیر) در دنیای خدمات پس از فروش معروف شده اند. رعایت استانداردهای طراحی و تولید، حمایت سامسونگ از بخش خدمات و ارائه قطعات مورد نیاز به بخش سرویس، به واقعی شدن این صفت کمک کرده‌اند و تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ را بسیار تسهیل کرده‌اند.

در نوشته دیگری به ایرادهای شایع در بخش تعمیر تلویزیون سامسونگ پرداخته‌ایم. در ادامه این نوشته به طور اختصاصی به عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ براساس ایرادهای شایع و مدل‌های مختلف می‌پردازیم.

تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ

 

مشاوره تعمیرات ال سی دی سامسونگ

اولین قدم برای شروع مراحل تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ، عیب یابی دقیق است. ابتدا باید مدل کد تلویزیون را مشخص کرده و سپس نشانه‌های ظاهری خرابی را به طور دقیق بررسی کنیم.

مدل کد تلویزیونهای LCD  سامسونگ با عبارت LA شروع می شود و پس از آن سایز دستگاه و سپس سری ساخت و در پایان ورژن تولید عنوان می شود. بعنوان نمونه   LA-26R71   تلویزیون ال سی دی سامسونگ در سایز 26 اینچ و سری ساخت R می باشد.

 

تعمیرات تلویزیون ال سی دی سامسونگ

ایرادهای شایع در تعمیر ال سی دی سامسونگ

براسا آمار ورودی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مجموعه تخصصی رایان، خرابی‌های رایج که ممکن است در یک تلویزیون سامسونگ با آن مواجه شوید عبارتند از:

  1. دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ
  2. قطع شدن تصویر ال سی دی سامسونگ
  3. سفید شدن تصویر
  4. ایجاد خطوط عمودی
  5. آبخوردگی پنل تلویزیون سامسونگ

 

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

اولین ایرادی که در بخش تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ باید بررسی کنیم ایرادی است که با عنوان بد روشن شدن یا دیر روشن شدن در بین مصرف کنندگان شناسایی می‌شود. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم، چراغ جلوی تلویزیون چشمک می‌زند اما تصویر ظاهر نمی‌شود. در این حالت لازم است که تلویزیون را چند بار روشن و خاموش کنیم و یا از برق بکشیم و مجدد بزنیم تا درست شود. اما بعد از آن که روشن شود تا زمانی که خاموش کنیم هیچ مشکلی نخواهد داشت.

توضیح بالا ساده‌ترین توصیفی است که اکثر مراجعین بخش تعمیر ال سی دی سامسونگ در توصبف ایراد بد روشن شدن تلویزیون خود ابراز می‌کنند. توضیح الکتروینیک این ایراد اینست که وقتی تلویزیون گرم می‌شود ایراد ان برطرف می‌شود. بله درست خواندید: برخی از قطعات الکترونیکی به مرور زمان ظرفیت ابتدایی خود را از دست می‌دهند که باعث می‌شود برد پاور در ابتدای روشن شدن تلویزیون توانایی تامین ولتاژ سایر بخشهای تلویزیون را نداشته باشد. ظرفیت از دست رفته این قطعات معمولا بعد از گذشت چند دقیقه از کار کرد دستگاه و در اثر عواملی مانند گرم شدن به ظرفیتهای اصلی خود نزدیک می‌شود و دستگاه به حالت کار عادی خود بر گشته و روشن می‌شود .

یکی از ایرادهای متداول در ایراد دیر روشن شدن تلویزیون ال سی دی سامسونگ خرابی خازن‌های پاور تلویزیون است. در بخش تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ بعد از تعویض خازن‌ها لازم است که سایر قطعات هم چک شود تا از برگشت مجدد خرابی جلوگیری شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

ایراد بعدی که باید در بخش تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ بررسی کنیم قطع شدن تصویر است. این ایراد ممکن است به محض روشن کردن تلویزیون و یا مدتی بعد از کارکرد آن ظاهر شود. در اغلب ال سی دی های سامسونگ شاهد آن هستیم که قطع شدن تصویر ابتدا بعد از مدتی کارکردن تلویزیون ایجاد می‌شود. با ادامه استفاده از تلویزیون، زمان ظاهر شدن ایراد به تدریج کوتاه‌تر می‌شود به نحوی که ممکن استن بعد از روشن کردن تلویزیون چند ثانیه تصویر پخش شود و سپس تصویر قطع شده و صفحه سیاه شود.

در مجموعه تعمیر تلویزیون ال سی دی سامسونگ، قطع شدن تصویر در اکثر مواقع به دلیل خرابی بخش بک لایت تلویزیون ظاهر می‌شود. همانطور که می‌دانیم در تلویزیون‌های ال سی دی، بک لایت به توسط لامپ‌های فلورسنت تامین می‌شود. خرابی لامپ‌های فلورسنت باعث افزایش جریان مصرفی بخش بک لایت شده و مدار محافظ تلویزیون فعال شده و بخش بک لایت را از کار می‌اندازد. در تلویزیون ال سی دی سامسونگ خرابی لامپ‌های بک لایت معمولا با تغییر رنگ آنها از سفید به صورتی همراه است که در تصویر زمینه سفید به حالت تاریکی افقی ظاهر می‌شود.