تعمیر تلویزیون ال جی , مدل 55UB83000

تعمیر تلویزیون ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

بسیاری از خریداران تلویزیون در طی یکی دو سال گذشته تمایل زیادی به خرید تلویزیون های اینچ بالا پیدا کرده اند و به موازات آن شرکت های تولید کننده سعی کرده اند با کنترل قیمت ها در دستگاه های اینچ بالا رضایت حداکثری بازار را بدست آورند. یکی از مدل هایی که مصداق این مسئله است سری UB در تلویزیون های ال جی است که در عین حاتل که کیفیت مناسبی دارند قیمت میان رده آنها امکان خرید را برای عموم فراهم می کند. در ادامه به بررسی مراحل تعمیر تلویزیون ال جی , مدل 55UB83000 می پردازیم :

نمونه ای که در این مدل به بررسی پروسه تعمیر آن می پردازیم به مانند بسیاری از تلویزیون های الجی که به بخش تعمیرات تلویزیون مراجعه می کنند دچار ایراد در بخش بک لایت شده است. لامپ های بک لایت در این مدل به صورت لبه و در طول پایینی پنل طراحی شده است و برای دستیابی به کیفیت بالاتر لامپ ها به چند دسته تقسیم شده و میزان نور هر بخش بوسیله مدار کنترل جداگانه ای کنترل می شود. امکان تغییر نور بک لایت در چند ستون باعث می شود تا بتوان نور بک لایت را به تناسب سطح روشنایی تصویر تغییر داد و به افزایش سطح سیاهی تصویر بدست آمده کمک زیادی کرد.

 

تعمیر تلویزیون ال جی , مدل 55UB83000

 

 

ایراد بک لایت معمولا در این مدل با تاریکی بخشی از تصویر شروع می شود و کم کم ایراد گسترش پیدا می کند. با گسترش ایراد مدار محافظ دستگاه فعال می شود و بخش بک لایت را از کار می اندازد. ساختار و کیفیت لامپ های بک لایت در این مدل به گونه ای است که حرارت بسیار زیادی تولید می کند به نحوی که اگر بک لایت تلویزیون در حالت حداکثری باشد قسمت پایینی پنل در حد بسیار زیادی داغ می شود و همین حرارت بالا در تشدید روند استهلاک قطعات تاثیر زیادی دارد.

یکی دیگر از موارد مهم در تعمیر تلویزیون ال جی , مدل 55UB83000 اینست که بعلت ساختار خاص لامپ های بک لایت (نوع اتصال لامپ ها به فلز خنک کننده و فاصله کم لامپ ها از هم) امکان تعمیر قطعه در موارد کمی امکانپذیر است و برای تعمیر تلویزیون ناچار به تعویض کامل قطعه می شویم.

 

تعمیر تلویزیون ال جی , مدل 55UB83000

 

 

به مانند تمام مواردی که در بخش تعمیر تلویزیون های led ، تعمیر بک لایت تلویزیون انجام می شود توصیه می شود که نور بک لایت تلویزیون بر اساس نور محیط تنظیم شود و حداقل به میزان 20% از میزان حداکثری نور بک لایت کاهش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط