تعمیر بک لایت تلویزیون الجی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

قبل از آنکه بخواهیم راجع به تعمیر بک لایت تلویزیون الجی در محصولات مختلف این کمپانی بپردازیم باید بدانیم که بک لایت چیست و چه وظیفه ای بعده دارد.

بک لایت چیست ؟

در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی برای اینکه تصویر قابل دیدن شود لازم است که نور بک لایت در پشت صفحه نمایش ایجاد شود.

در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت بوسیله لامپ های فلورسنت و در تلویزیون های ال ای دی بوسیله لامپ های ال ای دی ایجاد می شود.

در واقع توان مصرفی بالا و میزان گرمای زیادی که در تلویزیون های ال سی دی در بخش بک لایت ایجاد می شود طراحان را به تکاپو انداخت تا تغییری در این بخش ایجاد کنند. تلویزیون های ال ای دی را در واقع باید تلویزیون ال سی دی با بک لایت ال ای دی بنامیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون الجی LCD

در تلویزیون های ال سی دی ال جی ایراد بک لایت در موارد کمی ایجاد می شود.

کیفیت بالای قطعات و طراحی خوب باعث شده است تا در تلویزیون های ال سی دی ال جی ایراد بک لایت به ندرت اتفاق بیفتد و در مواردی هم که این ایراد ایجاد می شود عمر متوسط و رو به بالای دستگاه به خوبی آن را توجیه می کند.

خرابی بک لایت در تلویزیون های ال سی دی ال جی بیشتر در بخش لامپ های فلورسنت ایجاد می شود.

لامپ های فلورسنت بوسیله برد بک لایت که در تلویزیون های ال سی دی از چوک ها افزایش ولتاژ و قطعات راه انداز آنها و مدارات محافظ و کنترلر تشکیل شده است تغذیه و بایاس می شوند و در صورت ایجاد خرابی در آنها مدارات محافظ دستگاه فعال مکی شود و بخش بک لایت را از کار می اندازد.

تعمیر بک لایت تلویزیون الجی LED

ایراد بک لایت شایع ترین ایراد در بین تلویزیون های ال ای دی ال جی است.

سوختن تعدای از لامپ های بک لایت باعث می شود که بخشی از لامپ ها روشن نشود و در نتیجه تصویر تلویزیون در آن بخش از تصویر دچار تاریکی می شود.

در برخی از مدل های تلویزیون ال جی در صورت ایجاد ایراد در تعدادی از لامپ ها مدارات محافظ دستگاه فعال می شود و باعث قطع شدن کامل تصویر می شود.

برخی از مدل های ال ای دی ال جی که ایراد بک لایت در انها ایجاد می شود عبارتند از :

مدل LN : در این مدل از بک لایت های شاخه ای استفاده شده است و خرابی بک لایت معمولا با یک لحظه ظاهر شدن تصویر و قطع شدن ان ایجاد می شود.

مدل LB : در این مدل هم از بک لایت شاخه ای استفاده شده و قطع شدن تصویر ، چشمک زدن و یا پرپر زدن تصویر و قطع شدن تصویر بعد از مدتی کار کردن تلویزیون از ایرادهای عمومی بک لایت در این مدل است.

ایجاد نقاط نورانی در تصویر و یا هاله یکی از ایرادهای اختصاصی این مدل است که عموما به دلیل ایجاد اشکال در منشور لامپ های بک لایت ایجاد می شود.

مدل LF : در برخی از ورژن های این مدل از بک لایت های سری LB استفاده شده و در برخی دیگر از لامپ های بک لایت خاصی استفاده شده که اصلاح شده هستند و عمر بالایی دارند.

مدل LY : این مدل در بخش بک لایت کاملا شبیه سری LB است و تعمیر بک لایت تلویزیون الجی در هر دو مدل کاملا یکسان است.

مدل LM :  در این سری از تلویزیون های ال جی از بک لایت EDGE استفاده شده است.

در این مدل از بک لایت لامپ ها به صورت دسته های سری با هم موازی می شوند. این ترکیب بندی باعث می شود که خرابی یک یا تعدای از لامپ ها باعث خاموش شدن یک دسته از آنها شود. در این حالت مدار محافظ دستگاه فعال شده و تصویر دستگاه را به طور کامل قطع می کند.

مدل UJ : در برخی از مدل های این سری از بک لایت شاخه ای استفاده شده است. ظرافت بیش از حدی که در ساخت تلویزیون ها رعایت می شود باعث شده تا این مدل از تلویزیون های ال جی در کمتزر از 2 سال از زمان ساخت با مشکل خرابی بک لایت مواجه شوند.

 

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی یکی از خدمات مجموعه تعمیر تلویزیون رایان است که به دلیل شایع بودن آن با توجه ویژه ای انجام می شود. شما می توانید در اولین تماس با متخصصین رایان راجع به تعمیر تلویزیون الجی خود مشورت کرده و هزینه تقریبی تعمیرات لازم را جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط