آموزش تصویری اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ

اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

اصلاحیه بک لایت در تلویزیون های ال ای دی عبارتست از ایجاد تغییر سخت افزاری در مسیر تولید ولتاژ بخش بک لایت به نحوی که این ولتاژ مقداری کم شده و احتمال سوختن مجدد لامپ ها کاهش یابد. به بیان ساده تر انجام این اصلاحیه باعث تغییری می شود که احتمال ایجاد دوباره ایراد بک لایت در تلویزیون کم شود. در ادامه روش انجام اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ با استفاده از منوی مخفی و بدون نیاز به باز کزدن دستگاه را توضیح می دهیم :

 

تنظیم نور زمینه (backlhght) در تلویزیون :

همانطور که می دانیم بک لایت نوری است که در پشت صفحه نمایش تولید شده و باعث دیده شدن تصویر می شود. در منوی تنظیمات تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی دو گزینه برای کنترل مقدار این نور وجود دارد :

  1. گزینه نور زمینه یا backlight
  2. گزینه صرفه جویی در مصرف انرژی یا enegy saving

افزایش کیفیت تصویر و شفاف تر شدن آن باعث می شود تا عموم مصرف کنندگان از بالاترین مقدار نور بک لایت در تنظیمات استفاده کنند و عدم اطلاع رسانی فروشندگان و افرادی که برای نصب تلویزیون ها اعزام می شوند باعث می شود تا این گزینه که باید بر اساس نور محیط استفاده تلویزیون تنظیم شود در حالت پیش فرض اولیه که معمولا در حالت حداکثر است دست نخورده باقی بماند.

 

تعمیر بک لایت :

عموم مراجعه کنندگانی به مجموعه تعمیرات تلویزیون در هنگام نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون تازه متوجه می شوند که یکی از دلایل سوختن لامپ های این بخش استفاده از تلویزیون در حالت حداکثر نور بک لایت است. به غیر از تغییرات سخت افزاری یا همان اصلاحیه بک لایت راه های دیگری برای کاهش نور بک لایت وجود دارد که می توان از آنها بدون نیاز به مراجعه مراکز تعمیر تلویزیون استفاده کرد تا حتی اگر مقدار این نور در منوی تنظیمات افزایش داده شود از مقدار مشخصی بیشتر نشود که در ادامه یکی از آنها که در تلویزیون های ال ای دی سامسونگ قابل انجام است را بیان می کنیم :

 

اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ :

برای انجام اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ لازم است ابتدا به منوی مخفی یا سرویس مد دستگاه وارد شویم. سپس گزینه کنترل را انتخاب کرده و وارد گزینه hotel option می شویم. در منوی بعدی hospitality mode را از حالت off خارج کرده و on می کنیم. رنگ گزینه های زیر مجموعه این گزینه روشن می شود و با انتخاب گزینه eco solution یکی از سه حالت زیر مجموعه آن یعنی low ، medium یا high را انتخاب می کنیم. برای خارج شدن از منو لازم است ابتدا hospitality mode را مجددا off کرده و برای خروج کلی از منوی مخفی دستگاه، تلویزیون را خاموش کرده و مجددا روشن می کنیم.

برای انجام بهتر این مجمعه عملیات می توانید از ویدئو زیر در آپارات استفاده کنید :

آموزش تصویری اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط