یادگیری روش تشخیص اصل بودن تلویزیون

روش تشخیص اصل بودن تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

روش تشخیص اصل بودن تلویزیون

تولید لوازم الکترونیکی تقلبی به‌خصوص تلویزیون‌ها در حال افزایش است و بسیاری از افراد بدون اطلاع از این موضوع هزینه‌های هنگفتی را برای خرید یک محصول غیر اصل پرداخت می‌کنند. روش تشخیص اصل بودن تلویزیون از نوع تقلبی آن بسیار ساده است.

تلویزیون‌های تقلبی در مقایسه با اصل آن، دارای کارکرد ضعیف، پخش صدای نامفهوم، کیفیت پایین تصاویر و غیره هستند و به‌سرعت خراب می‌شوند. البته در صورت استفاده از این کالاها به تفاوت‌های آنها پی می‌برید.

قبل از خرید این محصول نیز روش‌های بسیاری وجود دارد که به شما در تشخیص یک تلویزیون غیر اصل و عدم پرداخت هزینه‌های گزاف بابت خرید آن کمک می‌کند. اگر در جستجوی خرید یک تلویزیون مناسب و اصل هستید اما نمی‌دانید چگونه کالای تقلبی را از اصل تشخیص دهید، با ما تا ادامه این مقاله همراه باشد.

روش تشخیص اصل بودن تلویزیون چیست؟

دستگاه‌های الکترونیکی اورجینال به‌گونه‌ای تولید می‌شوند که نشانه‌های برند مورد نظر در تجهیزات جانبی آنها نیز قابل مشاهده است. تلویزیون از جمله پرکاربردترین دستگاه‌هایی است که در هر خانه‌ای وجود دارد.

خرید این کالا از فروشگاه‌های معتبر به شما کمک می‌کند که بدون نگرانی از غیر اصل بودن این محصول، آن را خریداری کنید. در مواقعی که قصد خرید از یک فروشگاه یا مغازه معمولی را دارید، روش‌های زیر به شما کمک می‌کند که تلویزیون تقلبی را از اصل تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید : چرا تلویزیون فلش را نمیخواند؟

اطلاع از مدل تلویزیون

یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی تلویزیون اصل از غیر آن، توجه به مدل انتخابی است. از آنجایی‌که شرکت‌های معروف مانند: ال جی، سونی، سامسونگ و غیره هر ساله مدل‌های متنوعی از این کالاها را تولید و روانه بازار می‌کنند، ممکن است عده‌ای از افراد در صدد تولید تقلبی این کالاها برآیند.

جستجو در وب سایت اصلی برندهای معتبر تلویزیون به شما کمک می‌کند با تمامی ویژگی‌های محصول مورد نظر همراه با عکس آن کالا آشنا شوید. با این روش تشخیص اصل بودن تلویزیون و کسب اطلاع دقیق از جزئیات مدل انتخابی در سایت‌های معتبر به راحتی قادر به تشخیص مدل اورجینال از تقلبی هستید.

برای این منظور در ابتدا از چندین فروشگاه کالاهای الکترونیکی بازدید کنید و مدل تلویزیون مورد نظر خود را از نظر ساختار، ظاهر، ابعاد و سایر ویژگی‌های دیگر تحت بررسی قرار دهید. در این صورت به راحتی قادر به تشخیص مدل تقلبی خواهید بود.

تشخیص اصل بودن تلویزیون

توجه به بسته بندی تلویزیون

بدون شک تمامی محصولات اورجینال به‌خصوص تلویزیون‌ها دارای بسته بندی مخصوص به خود هستند که در تولید بسیاری از کالاهای تقلبی این موضوع نادیده گرفته می‌شود.

روش تشخیص اصل بودن تلویزیون از طریق بسته بندی

مدل تلویزیون انتخابی باید به‌طور دقیق و با جزئیات روی بسته بندی محصول نیز درج شده باشد. روی بسته بندی اورجینال این کالاها آرم هولوگرامی و شماره بارکد محصول قابل مشاهده است. کیفیت این آرم در حد بالایی قرار دارد. از این رو کارخانه‌های تقلبی تولید کننده تلویزیون، قادر به کپی آن با کیفیت بالا نیستند.

روش تشخیص اصل بودن تلویزیون

روش تشخیص اصل بودن تلویزیون با بررسی شماره سریال آن

در صورتی که قصد خرید یک تلویزیون اورجینال و اصل را دارید اما نمی‌دانید که چگونه جنس تقلبی را تشخیص دهید، نگران نباشید. یک راه بسیار ساده برای این منظور، چک کردن شماره سریال تلویزیون انتخابی است.

این شماره هم روی بسته بندی و کارتن تلویزیون حک شده است و هم در پشت بدنه این کالا قابل رویت است. با مقایسه این دو شماره با یکدیگر براحتی قادر به تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی هستید. توجه داشته باشید که اعداد و حروف این شماره‌ها باید کاملاً شبیه هم باشند.

 

بیشتر بخوانید : تعمیرات تلویزیون در منزل LED , LCD , Plasma

 

 

توجه به چیدمان در رابط کاربری تلویزیون

تمامی برندهای مطرح لوازم دیجیتالی و الکترونیکی دارای نوع مشخصی از چیدمان در رابط کاربری خود هستند. تلویزیون‌ها نیز از جمله کالاهایی به شمار می‌روند که با توجه به برند خود، چیدمان و تنظیمات متفاوتی دارند. یک روش تشخیص اصل بودن تلویزیون از غیر آن توجه به همین موضوع است.

در نمونه‌های تقلبی این کالاها امکان عدم چیدمان کامل و اصولی وجود دارد. در صورتی که قبلاً از تلویزیون با برند خاصی استفاده کرده باشید، بدون شک قادر به تشخیص نوع اصل از تقلبی آن هستید. در غیر این صورت با جستجو در گوگل و ورود به سایت اصلی برند تلویزیون مورد نظر، این ویژگی‌ها را تحت بررسی قرار دهید.

توجه به ریموت کنترل تلویزیون

تلویزیون‌های اصل دارای کنترل با کیفیت و مرغوب هستند. این تجهیزات کارایی بالایی دارند و حروف چاپ شده روی آنها به‌صورت واضح قابل رویت است. این روش تشخیص اصل بودن تلویزیون به شما کمک می‌کند که هزینه‌های هنگفتی را بابت خرید یک کالای تقلبی نپردازید.

تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی

بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون

تمامی تلویزیون‌های معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این ضمانت‌نامه از طرف شرکت تولید کننده این کالاها به نمایندگی‌ها اعطا می‌شود و یکی از روش‌های تشخیص کالای اصل از تقلبی است. به همین دلیل سعی کنید خرید این کالاها را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر مانند نمایندگی هر برند انجام دهید.

در نتیجه…

تلویزیون‌ها از جمله تجهیزات مورد نیاز در هر محیطی هستند که توسط شرکت‌های متنوعی به تولید می‌رسند. از این رو امکان تولید نوع تقلبی آنها بسیار زیاد است. با یادگیری روش تشخیص اصل بودن تلویزیون دیگر گرفتار فروشنده‌های سودجو و افراد متقلب نخواهید شد.

برای این منظور در ابتدا مدل تلویزیون را تحت بررسی قرار دهید. سپس شماره سریال حک شده روی کارتن و بدنه این کالا را با یکدیگر مقایسه کنید. روش دیگر تشخیص اصل از تقلبی بودن این کالا، توجه به چیدمان و تنظیمات آن در رابط کاربری است.

نوع بسته بندی، کنترل ریموت تلویزیون و امکانات به کار رفته در تلویزیون‌ها نیز به شما در تشخیص کالای اصل از غیر آن کمک بسیاری می‌کند. در نهایت تلویزیون یا هر کالای دیجیتال و الکترونیکی دیگری را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر برند مورد نظر، با دریافت ضمانت و گارانتی چند ساله خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط