هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در کنار کیفیت و مراحل تعمیر تلویزیون مهمترین سوالات مراجعین بخش تعمیر تلویزیون سونی در خرابی بک لایت است که سعی می کنیم به این سوالات در مدل های مختلف توضیح دهیم.

قبل از آنکه وارد بحث خرابی بک لایت و ویژگی آن در مدل های مختلف شویم باید بدانیم که ایجاد خرابی بک لایت در برند سونی با سایر تلویزیون ها کاملا متفاوت است. مهمترین ویژگی تلویزیون های سونی در بخش تعمیرات تلویزیون، وجود سیستم عیب یاب داخلی است. این سیستم عیب یابی محدوده قطعات معیوب را شناسایی و با تعداد مشخصی چشمک چراغ جلوی تلویزیون اعلام می کند.

تعداد چشمک های 4 و 6 چشمک در تلویزیون های سونی مربوط به خرابی بخش بک لایت است. در بعضی مدل‌ها 4 چشمک برای خرابی بک لایت و در برخی 6 چشمک نشان دهنده خرابی قطعات مختلف بخش بک لایت است. اما در بهترین تفکیک 4 چشمک برای برد بک لایت یا همان LD BAR و 6 چشمک برای لامپ های داخل پنل و قطعات مرتبط به آنها در نظر گرفته شده است.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی سونی

همانطور که در نوشته های مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی گفتیم نور زمینه در این تلویزیون ها بوسیله لامپ‌‌های فلورسنت تولید می شود که در پشت صفحه نمایش و به صورت افقی چیده شده‌اند. برد بک لایت هم وظیفه تامین ولتاژ کار این لامپ‌ها را بعهده دارد.

خرابی لامپ ها و یا قطعات مختلف برد بک لایت می تواند باعث فعال شدن مدار محافظ و سیستم عیب یاب تلویزیون شود. در این حالت تلویزیون خاموش می شود و چراغ جلوی تلویزیون 6 بار چشمک می زند.

قیمت بک لایت تلویزیون سونی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل BX400

بیشترین خرابی بخش بک لایت در بین مدل های مختلف تلویزیون های ال سی دی سونی مربوط به مدل های EX و BX می شود. ایراد بخش بک لایت در تلویزیون های ال سی دی سونی در سالهای ابتدایی تولید محدود به خرابی برد بک لایت می شد اما به مرور زمان و بالا رفتن عمر دستگاه، خرابی  لامپ های بک لایت بیشتر اتفاق می افتد.

در مدل های مختلف 12 تا 18 لامپ بک لایت استفاده شده که در زمان تعمیر تلویزیون می توان برای کاهش هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی تنها لامپ یا لامپ های معیوب را تعویض کرد. اگر لامپ های بک لایت تلویزیون ال سی دی بطور کامل تعویض نشود برای افزایش عمر بک لایت باید از روش های اصلاحی مانند کاهش توان مصرفی لامپ ها و یا کاهش دستی نور بک لایت در منوی تنظیما استفاده کرد تا میزان استهلاک دستگاه کمتر شده و بخش بک لایت عمر بیشتری پیدا کند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سونی

در مدل های مختلف تلویزیون های ال ای دی سونی از انواع مختلف مدار بندی لامپ های بک لایت استفاده شده است. در مدل هایی که سطح طراحی کیفی پایین تر و در نتیجه قیمت کمتری دارند از نوع دایرکت و یا همان شاخه‌ای استفاده شده اما در مدل های گرانقیمت‌تر که طراحی قوی‌تری هم دارند از بک لایت های EDGE یا همان لبه استفاده شده است.

بک لایت های شاخه‌ای یا همان دایرکت قابلیت تعمیر پذیری بالاتری دارند و در عین حال هزینه تعمیر بک لایت هم در این مدل ها پایین تر است. در مقابل بک لایت های لبه یا EDGE قابلت تعمیرپذیری پایین تری دارند و در عین حال گران‌تر هستند.

 

تعمیرات بک لایت تلویزیون سونی
نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی مدل W

مدل های مختلفی در زیر مجموعه سری W قرار می گیرند. در برخی از آنها مانند W600 از بک لایت شاخه‌ای استفاده شده است. در این مدل که بیشتر با ایراد 6 چشمک به بخش تعمیر تلویزیون سونی مراجعه می کنند خرابی تعدادی از لامپ های بک لایت باعث از کار افتادن تلویزیون و فعال شدن سیستم عیب یاب داخلی می شود.

در صورتی که تعداد لامپ های خراب کم باشد گزینه تعمیر بک لایت می تواند برای تعمیر تلویزیون کافی باشد اما اگر تعداد لامپ های خراب زیاد باشد گزینه تعویض کامل بک لایت گزینه بهتری برای تعمیر تلویزیون است.

در برخی از مدل های دیگر سری W از بک لایت EDGE یا همان لبه استفاده شده است. W650 یکی از همین مدل ها است. از بک لایت بسیار با کیفیت در این مدل استفاده شده است اما با افزایش عمر تلویزیون و یا استفاده مستمر و بالا بودن میزان نور بک لایت باعث می شود که عمر بک لایت به اتمام برسد و خرابی تعدادی از لامپ ها و یا افزایش میزان انرژی مصرفی آنها باعث فعال شدن سیستم عیب یاب داخلی دستگاه شود و تلویزیون خاموش شده و چراغ جلوی تلویزیون 6 بار چشمک بزند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی در مدل های مختلف سری W بین 250 تا 800 هزار تومان متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط