نصب تلویزیون روی دیوار

نصب تلویزیون روی دیوار

آنچه در این نوشته خواهید خواند

به دلایل مختلفی مانند کمبود فضا ، خارج کردن تلویزیون از دسترس کودکان ، اضافه کردن به فضای قابل استفاده ، تجاری بودن محیط و … ممکن است نیاز پیدا کنیم که تلویزیون led و lcd و یا پلاسمای خود را به جای استفادهاز پایه رومیزی و میزهای معمول روی دیوار نصب کنیم. بدلیل ناکات مختلف و ریزه کاری هایی که انجام این کار دارد توصیه می کنیم حتما از نصاب های مجرب در این بخش استفاده کنید اما اگر حتی می خواهید خودتان این کار را انجام دهید در ادامه 10نکته را بعنوان راهنمای نصب تلویزیون روی دیوار بیان می کنیم :

1. شناخت کامل از امکانات دستگاه :

اولین نکته در نصب تلویزیون روی دیوار شناخت کامل دستگاه و بررسی امکانات آن برای انجام این کار است. وزن تلویزیون مهمترین پارامتر این بخش است که حتی نوع پایه را تعیین می کند. موارد دیگر شامل ابعاد دستگاه ، امکانات ورودی و خروجی و محل قرار گیری آنها است و در آخر بررسی امکانات نرم افزاری. بعنوان نمونه بسیاری از دستگاه ها در بخش منوی تنظیمات صدا گزینه ای برای تنظیم صدا در حالت استفاده از پایه دیواری و یا استفاده از پایه رومیزی دارند که شناخت آنها به انجام بهتر نصب تلویزیون روی دیوار کمک می کند.

 

نصب تلویزیون روی دیوار

 

 

2 . انتخاب پایه دیواری تلویزیون :

پایه دیواری تلویزیون انواع مختلف با امکانات متفاوت دارد که هر کدام برای موقعیتی خاص و استفاده مشخصی طراحی شده اند. پایه های دیواری ، سقفی ، رومیزی تقسیم بندی های اصلی هستند اما در گروه پایه های دیواری هم مدل های مختلفی وجود دارد که هر کدام امکانات متفاوتی دارند که حتی ممکن است در ظاهر مطلوب و مناسب به نظر بیاید اما در عمل برای استفاده ایجاد مشکل کند. مثلا پایه ای در بازار معرفی شد که ویژگی اصلی آن فاصله بسیار کم پایه نسبت به دیوار بود به نحوی که تلویزیون با دیوار کمتر از چند میلیمتر فاصله پیدا می کرد. ممکن است روی کاغذ این پایه مطلوب باشد اما در هنگام نصب متوجه می شوید که امکان اتصال فیش ها بسیار سخت خواهد بود. در بخش انتخاب پایه حتما از نصاب ها و تجربیات آنها کمک بگیرید.

 

نصب تلویزیون روی دیوار

 

 

3 . ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار:

یکی از اشکالات منازل ایرانی ها در دکوراسیون داخلی نصب المان های مختلف در ارتفاع بالا است بعنوان نمونه می توانید وضعیت قاب عکس ها را در عموم منازل دوباره نگاه کنید. استاندار نصب تلویزیون روی دیوار یکسان بودن خط دید بیننده با نقطه مرکزی تصویر است. یعنی در هر موقعیتی که بیشتر در ان حالت تلویزیون دیده می شود باید وسط تلویزیون مقابل نقطه دید بیننده باشد. مثلا در اماکن تجاری عموما افراد ایستاده و در اماکن اداری عموم افراد نشسته اما در ارتفاع بالا هستند. در منازل هم خط دید بیننده در پایین ترین حالت قرار می گیرد و عموما مقابل بیننده در حالت نشسته روی مبل های راحتی تنظیم می شود. روی این بخش هم دقت زیادی داشته باشید و حتما استانداردها را رعایت کنید تا پس از یک هفته به انجام مجدد نصب و پایین آوردن ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار مجبور نشوید.

4 . جمع کردن و مخفی کردن سیم ها

یکی از دردسر های نصب تلویزیون روی دیوار جمع کردن سیم ها و ارتباط های دستگاه ها و مخفی کردن آنها است. اگر امکان سیم کشی داخلی وجحود دارد حتما انجام دهید وگر نه حتما با استفاده از داکت و یا سیم جمع کن ها و روش های دیگر حتما سیم ها را از دید مخفی کنید که یکی از اصلی ترین پارامترهای زیبایی یک نصب همین دیده نشدن سیم ها است.

5 . استفاده از شلف ها و طبقه برای دستگاه های جانبی

سیستم صوتی و تصویری منزل عموما شامل دستگاه هایی مانند دی وی دی ، سینمای خانگی ، رسیور ، ست تاپ باکس ، پلی استیشن است که می توانید برای قرار گیری این دستگاه ها بر اساس تعداد آنها از شلف ها و طبقلات چوبی و فلزی با اندازه های مختلف و بر اساس تعداد و ابعاد آنها استفاده کنید. قفسه ها و کشوهای قابل نصب روی دیوار گزینه های دیگری هستند که هر چند ممکن است هزینه بالاتری ایجاد کنند اما زیبایی و امکانات بیشتری در اختیار می گذارند.

یکی از خدمات گروه رایان در کنار خدمات سرویس و تعمیرات (تعمیر تلویزیون ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر) نصب تلویزیون های led , lcd و plasma روی دیوار است که بدلیل شناخت همکاران از شرایط داخلی دستگاه و امکانات آن می تواند به شکل دقیق تر و کامل تری انجام شود. در صورت تمایل به انجام مشاوره و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

 

نصب تلویزیون روی دیوار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط