معرفی سه مدل از بهترین تلویزیون ال جی در سال 2021

آنچه در این نوشته خواهید خواند

ال جی در هر سال مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌های LCD و LED را روانه بازار مصرف می‌کند که احتمالا بیشتر از سایر تولیدکنندگان است. بسیاری از آنها قیمت‌های ارزانی نسبت به سایر محصولات بازار دارند اما در مقایسه با رقبای خود امکانات بیشتری ارائه می‌کنند. در بین محصولات مختلف ال جی OLED ها بیشتر در مرکز توجه هستند چون برای اولین بار است که به طور گسترده توزیع می‌شوند. در ادامه به بررسی و معرفی 3 مدل از بهترین تلویزیون ال جی در سال 2021 می‌پردازیم:

تلویزیون الجی مدل LG CX OLED

  • نوع : OLED
  • نوع پیکسل‌ها : WRGB
  • رزلوشن : 4K
  • سایز :48 – 55 – 65 – 77 اینچ

شاید بتوان گفت یکی از بهترین OLED های ال جی مدل CX است. در صفحه نمایش تخت OLED CX از رزلوشن 3840 × 2160 استفاده شده است و استفاده از فناوری‌های دیگری مانند PIXEL DIMMING ، زاویه دید گسترده (178 درجه) ، نرخ پردازش تصاویر 120Hz و همچنین پشتیبانی از HDR و HLG باعث شده است که کیفیت تصویر خیره کننده‌ای داشته باشد. پردازنده چهار هسته ای ( Quad Core ) و سیستم عامل WebOS از دیگر مشخصات فنی این مدل است که به اذعان بیشتر کارشناسان بهترین تلویزیون ال جی سال 2021 است.

 

بیشتر بخوانید : قیمت لامپ تصویر تلویزیون ال جی

در کنار تمام مشخصات فنی و امکانات ویژه، تلویزیون‌های OLED از یک مشکل بزرگ رنج می‌برند و آن امکان ایجاد سوختگی پنل یا همان BURN-IN است. این ایراد که در تلویزیون های OLED ایجاد می‌شود به حک شدن و مانگاری اثر تصویر در صفحه نمایش تلویزیون گفته می‌شود. توضیح بیشتر این که در تلویزیون‌های اولد وقتی یک تصویر ثابت مدتی نمایش داده شود، اثر آن در صفحه نمایش به جا می‌ماند و همیشه روی صفحه تلویزیون قابل مشاهده است. BURN-IN در تصاویر کند و با تحرک پایین ایجاد می‌شود اما تصاویر با سرعت بالا مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر تلویزیون ال جی با متخصصین رایان تماس بگیرید.

تلویزیون الجی تلویزیون الجی مدل LG CX OLED
تلویزیون الجی تلویزیون الجی مدل LG CX OLED

تلویزیون الجی مدل LG NANO90 2020

  • نوع : LED
  • نوع پیکسل‌ها : IPS
  • رزلوشن : 4K
  • سایز : 55 – 65 – 75 – 86 اینچ

بهترین تلویزیون ال جی که در سال 2020 با یک پانل LED آزمایش شده ال جی NANO90 ۲۰۲۰ است. از نگاه دیگر شاید بتوان گفت NANO90 بهترین تلویزیون ال جی در مجموعه NanoCell است. تلویزیون‌های LED از سوختگی (BURN-IN) به مانند OLEDتلویزیونهای رنج نمی‌برند، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را در تمام روز بر روی کانال اخبار مورد علاقه خود بگذارید بدون این که نگران آسیب رساندن به پیکسل ها باشید.

بیشتر بخوانید : مواظب باشید تلویزیون ال جی تقلبی نخرید!

این مدل یک پنل IPS دارد که متاسفانه به این معنی است که نسبت کنتراست پایین و یکنواختی متوسط برخوردار است. وجود نور بک لایت باعث کاهش کیفیت تصویر نسبت به تلویزیون های OLED می‌شود اما با نور مناسب محیط می‌توانید این ایراد را بپوشانید. ویزگی مثبت دیگر در این مدل کاهش بازتاب نور محیط در صفحه نمایش تلویزیون است. با وجود همه این موارد NANO90 2020 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2020 , 2021 است.

تلویزیون الجی مدل LG NANO90 2020
تلویزیون الجی مدل LG NANO90 2020

تلویزیون الجی مدل LG UN 7300

  • نوع : LED
  • نوع پیکسل‌ها : IPS
  • رزلوشن : 4K
  • سایز : 43 – 49 – 50 – 55 – 65 – 70 – 75 اینچ

UN 7300 را باید بهترین تلویزیون ال جی در تقسیم بندی بودجه و قیمت دانست. استفاده از پنل IPS با رزلوشن 4K و زاویه دید گسترده تصویر با کیفیتی را ارئه می‌دهد. در تلویزیون ال جی UN7300 از پردازنده جدید α9 Gen 3 استفاده شده که کمک زیادی به افزایش ارتقای تصاویر، نمایش جزئیات بیشتر و کاهش نویز تصویر کرده است. همچنین فناوری های صوتی و افکت‌های مختلفی را به مصرف کننده ارائه می دهد تا صدا را در کنار تصویر به صورت سه بعدی در تمام فضا پخش کند.

شاید ایراد این مدل را بتوان در نرخ پایین رفرش تصویر دانست که در 60 هرتز محدود می‌شود. این نرخ پایین رفرش تصویر باعث کندی تصویر در سرعت‌های بالا می‌شود که ممکن است در بازی‌های پرسرعت بیشتر به چشم بیاید. بخش دیگری از نقص تصویر هم مربوط به وجود بک لایت در این مدل است. البته اگر در یک اتاق با روشنایی متوسط استفاده شود این ایراد تقریبا دیده نخواهد شد. با این وجود UN7300 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2021 خواهد بود.

تلویزیون الجی مدل LG UN 7300
تلویزیون الجی مدل LG UN 7300

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط