مشکل please wait در ضبط خانگی سونی

مشکل please wait در ضبط خانگی سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

ضبط خانگی سونی با وجود کیفیت بالا پس از گذشت زمان یا استفاده نادرست ممکن است که دچار مشکلاتی شود. یکی از مشکلات شایعی که در تعمیر دی وی دی پلیر و ضبط خانگی پدید می آید، اخطار please waite است. مشکل please wait در ضبط خانگی سونی با از کار افتادن بخش سی دی و نمایش پیغام please wait در صفحه نمایش دستگاه همراه است.

تعمیر ضبط خانگی سونی

طراحی و ساختار فنی ضبط های خانگی سونی به گونه ای است که وقتی دستگاه را روشن می کنیم بخش های مختلف دستگاه چک می شود. در واقع  قسمت های مکانیکی ریست شده و آماده به کار می شوند. در این چک و ریست اولیه دستگاه، ابتدا مکانیزم کاست‌ها  شروع به کار می کنند و عملکرد صحیح آنها کنترل می شود. سپس بخش سی دی چک می شود، سینی دیسک شروع به چرخیدن می کند و تعداد دیسک های موجود در سینی مشخص شده و دستگاه آماده به کار می شود.

error please wait

در طول مدت این چک و راه اندازی اولیه کلیدهای مختلف دستگاه عمل نمی کند و با نمایش پیغام please wait از مصرف کننده خواسته می شود که صبر کند تا دستگاه آماده به کار شود.
در بحث تعمیر دی وی دی و ضبط خانگی، اگر به هر دلیلی این چک و راه اندازی اولیه ناتمام بماند نمایش پیام please wait ادامه پیدا می کند و بخش های مختلف دستگاه کار نمی کند. در بیشتر ضبط های خانگی سونی با ایجاد حالت please wait، صدای خروجی دستگاه هم قطع می شود و حتی نمی توان از ورودی aux دستگاه استفاده کرد.

علت eror please wait

علت های مختلف ایجاد  مشکل please wait در ضبط خانگی سونی عبارت است از :

  • خرابی اپتیکال بلاک دستگاه
  • خرابی موتورهای tray و change
  • خرابی برد servo
  • خرابی قطعات مکانیکی مانند چرخ دنده ها
مشکل please wait در ضبط خانگی سونی
تعمیر ضبط سونی

تعمیر ضبط خانگی سونی با ایراد PLEASE WAIT

برای تعمیر مشکل please wait در ضبط خانگی سونی ابتدا باید عملکر کلی بخش دیسک را بررسی نمود و ایراد را بین قطعات الکترونیکی یا مکانیکی تقسیم نمود.
برای این کار می توان از برخی از امکانات خود دستگاه استفاده کرد. بعنوان نمونه در زیر عموم ضبط های خانگی سونی اهرمی برای خلاص کردن بخش مکانیزم سی دی تعبیه شده و می توان با کمک آن حتی بدون روشن کردن دستگاه سینی دیسک را باز کرد.
اپتیکال بلاک مجموعه قطعه دیگری است که خرابی آن می تواند حالت PLEASE WAIT را ایجاد کند. برای تفکیک ایراد می توان از یک اپتیکال بلاک کامل استفاده کرد و پس از اتمام عیب یابی برای تعدیل هزینه تعمیرات بجای تعویض کامل مجموعه اپتیکال بلاک آن را تعمیر نمود.

فلش خورکردن نصب بلوتوث ضبط خانگی
فلش خورکردن ضبط خانگی

فلش خور کردن – نصب USB – نصب بلوتوث روی ضبط خانگی

ضبط های خانگی سونی ( و عموم برندهای دیگر ) از کیفیت های قابل قبولی برخوردارند و حجم و کیفیت صدای بالایی دارند اما بدلیل نداشتن ورودی USB و یا بلوتوث استفاده از آنها سخت شده است.

فلش خور کردن یا ایجاد قابلیت اتصال حافظه فلش برای شما این امکان را فراهم می آورد تا فایل های مورد علاه خود را بوسیله حافظه فلش به دستگاه متصل کنید و یا با استفاده از قابلیت بلوتوث، فایل های گوشی ( یا سایر دستگاه هایی که مجهز به بلوتوث هستند ) را بوسیله ضبط خانگی خود گوش کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از کیفیت و شرایط نصب با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید.

2 پاسخ

    1. با سلام، در اغلب دستگاههای صوتی سونی مانند ضبط های خانگی و یا سینمای خانگی سونی طراحی به شکلی است که وقتی ایراد please wait ایجاد می‌شود صدای خروجی دستگاه هم قطع می‌شود. اما جواب سوال شما اینست که خیر. با حذف بخش دیسک معمولا ایرادهای دیگری ایجاد می‌شود. مثلا در بعضی مدل‌ها سینمای خانگی روشن نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط