مشکل نخواندن DVD در تعمیر سینمای خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W

تعمیر سینمای خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W

آنچه در این نوشته خواهید خواند

مدل SZ1000 به دلیل کیفیت بالای صدای خروجی و ظاهر متفاوت، در بین مشتریان محصولات صوتی سونی، جایگاه ویژه‌ای دارد. در ادامه راجع به ایرادهای متداول و شایع و شرایط و مراحل مورد نیاز برای تعمیر سینمای خانگی سونی مدل HBD-SZ1000W بیشتر توضیح می‌دهیم.

مشکلات سینما خانگی سونی

  1. باز و بسته شدن درب سینمای خانگی
  2. نخواندن سی دی و نمایش NO DISC یا CAN NOT PLAY
  3. باز نشدن درب سینمای خانگی
  4. روشن نشدن سینمای خانگی سونی
  5. پروتکت سینما خانگی سونی (PUSH POWER PROTECT)

نخواندن دیسک در سینما خانگی

عیب یابی سینمای خانگی سونی

شرط اول برای طی کردن درست مسیر تعمیر سینمای خانی سونی، عیب یابی صحیح و اصولی است و برای تشخیص دقیق نوع خرابی یک دستگاه، باید بدانیم که قسمت‌های مختلف آن چگونه کار می‌کند.

طراحان شرکت سونی در عموم محصولات این کمپانی از سیستم‌های عیب یابی خودکار استفاده کرده‌اند. این سامانه، اگر ایرادی در دستگاه ایجاد شود، ضمن اعلام آن از طریق پیام و کد، با غیر فعال کردن دستگاه، از پیشروی و سرایت آن به قسمت‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

علت باز و بسته شدن درب سینما خانگی سونی

وقتی سینمای خانگی سونی را روشن می‌کنیم، سینی بخش سی دی بطور خودکار باز می‌شود، مصرف کنندگان حتی از وجود این حالت، زمانی که از قسمت‌های دیگر استفاده می‌کنند، شکایت دارند. مهمترین دلیل باز و بسته شدن خودکار درب سینمای خانگی سونی، خرابی بخش دیسک است.

در سینمای خانگی سونی مدل DAV-SZ1000 از اپتیکال بلاک KHM313CAAA استفاده شده است. این اپتیک از محصولات سونی است و قابلیت خواندن فرمت‌های مختلف صوتی، تصویری و DVD را داراست.

اپتیک سینما خانگی
اپتیک سینما خانگی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط