قیمت تعمیر تلویزیون led و lcd

قیمت تعمیر تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

قیمت تعمیر تلویزیون اصلی ترین فاکتور مجموعه تعمیرات تلویزیون در نظر صاحب دستگاه به شمار می رود. در ادامه به بررسی و تعیین میزان هزینه لازم در تعمیر تلویزیون های مختلف و ایرادهای شایع می پردازیم.

قیمت تعمیر تلویزیون lcd

تلویزیون های ال سی دی دارای ساختار ساده تری نسبت به تلویزیون های ال ای دی هستند و قطعات مختلف آنها قابلیت تعمیر پذیری بیشتری دارند.

در سالهای ابتدایی تولید تلویزیون های ال سی دی بیشترین میزان خرابی در برد پاور این تلویزیون ها ایجاد می شد. توان مصرفی بالاتر و تولید گرمای بیشتر باعث می شد که قطعات برد پاور زودتر از سایر قطعات دستگاه مستهلک شده و یا قطعاتی مانند خازن ها در آن خراب شود.

کم کم با بالا رفتن میانگین عمر تلویزیون های ال سی دی قطعات بخش بک لایت هم به این مجموعه اضافه شد. بخش بک لایت بیشترین میزان انرژی را در بین قطعات تلویزیون های ال سی دی مصرف می کند و به همان نسبت عمر مفید قطعات این بخش با سرعت بیشتری به اتمام می رسد.

تعیین قیمت تعمیر تلویزیون  lcd در عموم موارد مراجعه تعمیر تلویزیون نیازمند بررسی و عیب یابی کارگاهی دستگاه است. در اکثریت موارد مراجعه تعمیر تلویزیون ال سی دی با خرابی یکی از بخش های دستگاه روبرو هستیم اما علت خرابی قطعه یا قطعهات دیگری است که اگر از دید مجموعه تعمیرات تلویزیون مغفول بماند ممکن است در مدت کوتاهی باعث تکرار ایراد شود. مثلا خرابی خازن های الکترولیت اطراف یک آی سی می تواند باعث آسیب دیدن آی سی اصلی شود. در این مثال ممکن است با تعویض آی سی معیوب به ظاهر ایراد برطرف شود اما بعد از گذشت مدتی در اثر فشار مضاعف موجود ممکن است آی سی مجددا آسیب ببیند.

در نقطه مقابل باید گفت با توجه به شرایط سنی در عموم تلویزیون های ال سی دی در اکثریت موارد مراجعه بخش تعمیر تلویزیون lcd سعی می شود میزان قیمت تعمیر تلویزیون در حداقل نگه داشته شود.

حداقل میزان هزینه تعمیر تلویزیون ال سی دی از حدود 150 هزار تومان شروع می شود و در اکثریت موارد تا حدود 300 هزار توام محدود می شود.

قیمت تعمیر تلویزیون پلاسما

در بحث تعیین میزان هزینه تعمیر تلویزیون ها، لازم است که قبل از پرداختن به تلویزیون های ال ای دی به تلویزیون های پلاسما بپردازیم.

ساختار و نوع طراحی و قطعات تلویزیون های پلاسما به کلی با تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی متفاوت است و طبیعتا نوع خرابی و میزان هزینه آنها هم متفاوت با آنهاست.

همانطور که در عموم نوشته های تعمیر تلویزیون پلاسما گفتیم بیشترین میزان خرابی در آنها مربوط به بردهای Y و X است.

با توجه به هزینه بالای تعویض بردهای Y و X ، اکثر مراجعین این بخش به تعمیرگاه هایی مراجعه می کنند که توانایی تعمیر این بردها را دارند.

هزینه تعمیر تلویزیون های پلاسما از حدود 200 هزار تومان شروع می شود و با توجه به میزان خرابی و نوع قطعات معیوب تا 2/3 قیمت بردها منطقی تلقی می شود.

قیمت تعمیر تلویزیون led

با توجه به اینکه اکثریت تلویزیون های در حال استفاده از نوع ال ای دی هستند بحث تعیین میزان قیمت تعمیر تلویزیون در برندها و مدل های مختلف بسیار گسترده است.

خرابی بک لایت تلویزیون شایع ترین ایراد در بین تلویزیون های ال ای دی است که در نوشته های هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی و هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ راجع به آنها توضیح دادیم و قیمت های مختلف را ارائه دادیم.

خرابی مین برد تلویزیون و نیاز به تعمیر آن ایراد متداول بعدی در تلویزیون های ل ای دی است. با توجه به قیمت بالای مین بردهای مختلف، امکان انجام تعمیر بجای تعویض مین برد می تواند باعث ایجاد صرفه جویی حداقل به میزان 50% در هزینه تعمیر تلویزیون شود.

مشاوره رایگان با متخصصین نمایندگی تعمیرات تلویزیون

در صورت مواجهه با خراب تلویزیون اولین و منطقی‌ترین کار انجام مشاوره با یک متخصص حرفه‌ای است تا اطلاعات کاملی از عیب یابی دستگاه تا هزینه تعمیر تلویزیون دریافت کنید.

شما می توانید با متخصصین تعمیرات رایان تماس گرفته و با ارئه مدل کد تلویزیون خراب خود درخواست مشاوره ارائه داده و با یکی از تکنسین‌های مجموعه رایان مشاوره داشته باشید. لطفا قبل از درخواست مشاوره مدل کد کامل دستگاه و ایراد ایجاد شده را یادداشت کنید چرا که اصلی ‌ترین گزینه لازم برای عیب یابی دقیق مدل دستگاه شما و ایراد ظاهری دستگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط