قیمت برد تیکان تلویزیون سونی W800C

قیمت برد تیکان تلویزیون سونی W800C

آنچه در این نوشته خواهید خواند

وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم تصویر بهم ریخته و خطوط عمودی و افقی ظاهر می‌شود، ممکن است تصویر سفید شده و یا دوتایی دیده شود. اینها شایع‌ترین علائم خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی مدل W800C است. همچنین ممکن است به علت فعال شدن سیستم عیب یابی، تلویزیون به صورت خودکار خاموش شده و چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن کند. در ادامه این نوشته به بررسی پروسه خرابی، مراحل و نحوه تعمیر و قیمت برد تیکان تلویزیون سونی W800C می‌پردازیم.

[highlight background=”” color=””]سرفصل مطالب[/highlight]

برد تیکان چیست و در کجای تلویزیون قرار دارد؟

برد تیکان چیست و در کجای تلویزیون قرار دارد؟

قطعه تیکان برد کوچک مستطیل شکلی است که در تلویزیون‌های LED و LCD به کار می‌رود. تیکان از یک طرف به مین برد و از طرف دیگر به برد آدرس و صفحه نمایش (پنل تلویزیون) متصل است.

پردازش نهایی تصویر و ایجاد زمان بندی منظم و ارسال آن به بخش های مختلف لیکوئید پنل (صفحه نمایش) برای ایجاد تصویر، وظیفه اصلی برد تیکان (time control) است. به بیان ساده‌تر پنل یا همان صفحه نمایش در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی اطلاعات تصویر را از برد تیکان دریافت می کند.

وظیفه برد تیکان T CON در تلویزیون

سیگنال اولیه تصویر در مین برد تلویزیون تولید شده و پردازش اولیه روی آن صورت می‌گیرد. سپس این اطلاعات بوسیله فلت LVDS (کابل انتقال اطلاعات) به برد تیکان تلویزیون منتقل می‌شود. برد تیکان سیگنال تصویر را پردازش و زمان بندی کرده و به قسمت‌های مختلف صفحه نمایش می‌فرستد.

برد تیکان در اکثر تلویزیون‌ها دارای دو خروجی است. یک خروجی برای تغذیه سمت راست پنل و دیگری برای بایاس سمت چپ پنل تلویزیون است. در مدل هایی که برد تی کان دارای 4 خروجی است دو خروجی برای سمت راست و دو خروجی سمت چپ پنل را تغذیه می کند.

ولتاژ تغذیه برد تیکان در تلویزیون های مختلف بین 5 تا 12 ولت به طور مستقیم از برد پاور و یا بواسطه مین برد تامین می شود.

قیمت برد t con سونی 50w800c
قیمت برد تی کان سونی 50w800c

علائم خرابی برد تیکان تلویزیون سونی

همانطور که گفتیم وظیفه اصلی برد تیکان پردازش نهایی تصویر است. در نتیجه اشکالات مختلفی که در برد تیکان تلویزیون ایجاد می‌شود تاثیر مستقیم در کیفیت تصویر تلویزیون ایجاد می‌کند. خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی به دو صورت کلی ظاهر می‌شود :

  1. بهم ریختگی تصویر به صورت خطوط عمودی رنگی
  2. چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون به تعداد 5 بار

ایجاد اشکال در کیفیت پردازش تصویر و بهم ریختگی رنگها در اثر خرابی برد تیکان در سایر تلویزیون‌ها هم دیده می‌شود. اما خاموش شدن تلویزیون و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون تنها در تلویزیون سونی ایجاد می‌شود. ایجاد این حالت به دلیل فعال شدن سیستم عیب یابی داخلی تلویزیون سونی است.

عملکرد این سیستم به این شکل است که ایجاد ایراد و خرابی قطعات در تلویزیون، توسط مدارات محافظ شناسایی می‌شود. برای جلوگیری از پیشرفت ایراد دستگاه خاموش می شود و چراغ جلوی تلویزیون سونی شروع به چشمک زدن می کند. تعداد چشمک زدن تلویزیون سونی محدوده خرابی قطعات را مشخص می‌کند.

خرابی برد تیکان و بخش های مختلف پنل (صفحه نمایش) در عموم مدل های تلویزیون سونی با 5 چشمک نشان داده می شود. در این حالت تلویزیون بعد از روشن شدن مجددا خاموش می‌شود و لامپ پاور تلویزیون 5 بار چشمک می‌زند سپس 2 ثانیه مکث می‌کند و مجددا 5 بار چشمک را تکرار می‌کند.

علائم خرابی برد تی کان تلویزیون سونی W800C

  1. سفید شدن تصویر تلویزیون

  2. ایجاد خطوط عمودی و بهم ریختگی تصویر تلویزیون

  3. دو نیمه شدن تصویر تلویزیون

  4. روشن نشدن و 5 بار چشمک زدن چراغ پاور

 

علائم خرابی برد تیکان
تعمیر تلویزیون سونی w800c

علت خرابی برد تیکان تلویزیون سونی چیست؟

یکی از نکات مهم در مجموعه تعمیرات تلویزیون مشخص شدن علت خرابی قطعات است. مشخص شدن علت خرابی و رفع آن باعث می‌شود احتمال خرابی مجدد تلویزیون از بین برود.

مهمترین علت خرابی برد تیکان تلویزیون سونی مدل W800C، نقص در بخش دفع حرارت است. حرارت ایجاد شده در برد تیکان بعلت فعالیت و پردازش بالایی که در این برد انجام می‌شود بیشتر از حد معمول است.

میزان بالای حرارت ایجاد شده در قطعات برد تیکان تلویزیون سونی به مرور زمان باعث کاهش عمر مفید و خرابی برد تیکان تلویزیون سونی خواهد شد.

نحوه تست برد تیکان

نشانه‌هایی که برای خرابی قطعه تیکان تلویزیون گفته شد به دلایل دیگری هم ممکن است ایجاد شود. قبل از اقدام به تعمیر و یا تعویض برد تیکان لازم است که از خرابی آن مطمئن شویم.

علائم ظاهری مانند ایجاد خطوط عمودی رنگی، دو نیمه شدن تصویر، بهم ریختگی رنگها و حتی ایجاد 5 چشمک در تلویزیون سونی به دلایلی مانند آبخوردگی و یا ضربه خوردن تلویزیون هم ممکن است ظاهر شود و ما را به اشتباه بیندازد. در این جا لازم است که بتوانیم قبل از هر اقدامی برد تیکان تلویزیون را تست کنیم.

برای تست برد تیکان می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

 

 

اصلاحیه برد تیکان تلویزیون سونی W800C

خرابی برد تیکان تلویزیون سونی مدل W800C زودتر از حد معمول اتفاق افتاده و بعنوان یک ضعف شناخته می‌شود. در واقع بسیاری از خریداران تلویزیون سونی انتظار عمر مفید بیشتری از تلویزیون سونی خود داشته‌اند.

همانطور که گفتیم دلیل اصلی خرابی برد تیکان تلویزیون سونی مدل W800C را گرمای زیاد ایجاد شده در این بخش می‌دانند و به همین دلیل در قطعه یدکی جایگزین تغییراتی جهت کاهش تولید و دفع بهتر آن انجام شده است. مجموعه این تغییرات در جهت کاهش تولید حرارت و دفع بهتر آن است.

اصلاحیه بر تیکان تلویزیون سونی W800C شامل موارد زیر است:

  1. حذف رزین استفاده شده در اطراف ای سی پردازنده برد تیکان
  2. تغییرات و آپدیت نرم افزاری جهت بهبود راندمان کاری

 

منوی عیب یابی تلویزیون سونی در 5 چشمک
منوی عیب یابی تلویزیون سونی در خرابی برد تیکان

قیمت برد تیکان تلویزیون سونی W800C

خرابی برد تیکان یکی از ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون سونی مدل w800c است. با ثبت درخواست، متخصصین تعمیر تلویزیون سونی در مجموعه رایان در کمترین زمان ممکن با حضور در محل شما اقدام به تعمیر تلویزیون سونی شما خواهند کرد.

در ادامه قیمت برد تیکان تلویزیون سونی مدل W800C در اینچ‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

قیمت برد تیکان سونی مدل 43W800C

برد تیکان سونی 43w800c
برد تیکان سونی 43w800c

شماره فنی  :  55T23-C03 

وضعیت فنی  :  اصلاح شده

قیمت  :  1.850.000

قیمت برد تیکان سونی 50w800c

تیکان سونی 55W800C
تیکان سونی 55W800C

شماره فنی  :  55T23-C03 

وضعیت فنی  :  اصلاح شده

قیمت  :  2.850.000

قیمت برد تیکان سونی 55w800c

تیکان سونی 55w800c
تیکان سونی 55w800c

شماره فنی  :  55T23-C0G

وضعیت فنی  :  اصلاح شده

قیمت  :  2.950.000

خدمات تعمیر تلویزیون سونی در مجموعه رایان

خدمات تعمیر تلویزیون سونی مدل W800C در مجموعه رایان و به دلیل اهمیت برند قدرتمند سونی بوسیله متخصصین مجرب و بالاترین کیفیت انجام می شود. مجموعه بررسی و عیب یابی دستگاه و در صورت تمایل مشتری به تعویض برد کلیه خدمات تلویزیون سونی مدل W800C در منزل و در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

با توجه به نیاز به ابزار تست و عیب یابی و تعویض قطعات SMD پروسه تعمیر برد تیکان در منزل مشتری امکان پذیر نیست. در این بخش موارد مختلف مانند هزینه تعمیر، قیمت برد تیکان تلویزیون سونی W800C ، امکان تعمیر و یا نیاز به تعویض با مشتری و قبل از انجام، هماهنگ خواهد شد.در صورت تمایل مشتری به انجام تعمیر برد بجای تعویض، حمل و نقل دستگاه به کارگاه و برگشت ، نصب ، تست و تنظیم و تحویل به مشتری توسط متخصصین این بخش انجام خواهد شد.

عکس های بیشتر از خرابی ظاهری برد تیکان سونی مدل W800C

خرید برد تی کان
خرید برد تی کان
خرابی برد تی کان تلویزیون سونی

10 پاسخ

  1. سلام
    بردهای اصلاح شده تعمیر و دستکاری شده اند یا با طراحی جدید توسط شرکت ارائه شده اند؟
    نو می باشند یا استوک؟

    1. با سلام ، بردهای تی کان سونی مدل w800c به صورت آکبند با طراحی جدید و رفع ضعف و نقص قبلی ارائه می‌شود. بردهای قبلی دارای یک ضعف سخت‌افزاری هستند که در بردهای جدید رفع شده و تا کنون گزارش منفی مبین بر خرابی بردها دریافت نشده است. بردهای جدید با سه ماه گارانتی فروخته و یا نصب می‌شود.

  2. سلام ، برد تیکان تلویزیون۵۵ اینج W800c من خراب شده ، می خواستم بدونم تعمیر کار شما به منزل می آیند جهت تعمیر و هزینه تعمیر چقدر می شود .

    1. با سلام، خدمات تعمیر تلویزیون سونی (تعویض برد تیکان تلویزیون سونی w800) به طور کامل داخل منزل انجام می‌شود و نیازی به حمل تلویزیون به تعمیرگاه نیست. با همکاران در بخش مشاوره تعمیرات تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

  3. سلام
    برد دستگاه من 43w800c هست. بردی که ارسال میشه آماده نصب هست یا باید پروگرم بشه؟ جایی خونده بودم که برد جدید خام و باید پروگرم بشه

    1. با سلام، بردهای ارائه شده از طرف مجموعه تعمیر تلویزیون رایان اورجینال و آماده نصب بروی تلویزیون است. این بردها در تمام سایزها هیچ گونه برنامه و یا تغییری نیاز ندارند.

    1. با سلام، برد تیکان درخواستی در اپدیت جدود موجود شده است. قیمت های جدید در نوشته بالا تغییر کرده و قابل اجراست. در صورت درخواست با بخش پشتیبانی تماس بگیرید 66942697

    1. با سلام، برد تیکان فقط پردازش و زمان بندی سیگنال تصویر را بعهده دارد و تاثیری در کیفیت آن نخواهد داشت. اما توصیه می‌کنیم حتما از نمونه های فابریک استفاده کنید. اصلاح شدن در برد تیکان تلویزیون سونی در مقایسه با بردهای جدید که این شرکت استفاده کرده، انجام شده است. در بردهای جدید رزین دور آی سی اصلی حذف شده است و باعث می‌شود گرمای آن بهتر دفع شود و تجربه نشان داده عملکرد خوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط