فروش بک لایت

فروش بک لایت

آنچه در این نوشته خواهید خواند

مجموعه رایان بعنوان یکی از مراکز اصلی تعمیر تلویزیون در تهران خدمات ویژه‌ای را در بخش تعمیر ، تعویض و فروش بک لایت تدارک دیده است. در ادامه به توضیح بخشی از این خدمات و نحوه استفاده از آنها می پردازیم.

تنظیمات رنگ تلویزیون
تنظیم رنگ تلویزیون بوسیله کالر بار

بک لایت چیست؟

در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی تصویر تشکیل شده در صفحه نمایش بدلیل نداشتن نور سفید قابل دیدن نیست. نور بک لایت در تلویزیون ال سی دی بوسیله لامپ های فلورسنت و در تلویزیون های ال ای دی بوسیله لامپ های ال ای دی ایجاد می شود تا تصویر قابل دیدن شود. کیفیت نور بک لایت تاثیر مستقیم در کیفیت تصویر تلویزیون دارد این موضوع را می توانید به وضوح در تفاوت بین تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ببینید.

علت سوختن بک لایت تلویزیون

بک لایت تلویزیون و لامپ های این بخش به عنوان یکی از قطعات تلویزیون و یک قطعه مصرفی دارای عمر مفید مشخصی است. عوامل موثر در کاهش و یا افزایش عمر بک لایت تلویزیون عبارتند از:

  1. تنظیم نور بک لایت تلویزیون نسبت به نور محیط که در اکثریت موارد با کاهش آن همراه است
  2. انجام اصلاحیه بک لایت در برد پاور_بک لایت تلویزیون و کاهش ولتاژ بک لایت
  3. استفاده از گزینه صرفه جویی انرژی تلویزیون
  4. استفاده بهینه از تلویزیون و خاموش کردن آن در ساعات غیر مصرف

مجموعه این موارد و رعایت آنها می تواند باعث افزایش عمر مفید بک لایت تلویزیون شما و جلوگیری از نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون شماست.

فروش بک لایت تلویزیون ال جی

مجموعه رایان بعنوان نمایندگی رسمی سرویس و خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون ال جی شناخت کاملی از کیفیت بک لایت تلویزیون ال جی در مدل های مختلف و جزئیات تعمیر و یا تعویض آن دارد. بک لایت مدل های مختلف تلویزیون ال جی که نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می کنند عبارتند از :

بک لایت ال جی 42 lb

بک لایت شاخه ای و تعداد 32 لامپ در چهار ردیف 8 تایی لامپ های بک لایت تلویزیون ال جی lb 42 را تشکیل می دهد. در برخی موارد تعمیر بک لایت تلویزیون دیده می شود که تعداد بسیار کمی از لامپ ها مثلا یک یا دو عدد از آنها خراب است. در این حالت می توان عملیات تعمیر بک لایت را جایگزین تعویض کرد در غیر این صورت تعویض کامل بک لایت بهترین راه تعمیر تلویزیون ال جی شماست.

بک لایت ال جی 47 lb

تعداد 36 عدد لامپ در 4 خط لامپ های بک لایت lb 47 را تشکیل می دهد.

بک لایت ال جی 49 اینچ

تلویزیون ال جی در مدل های lb و lf در سایز 49 اینچ تولید شده اند و در بخش بک لایت دچار مشکل می شوند. تعدادی از لامپ هی بک لایت می سوزد و تصویر تلویزیون قطع می شود و یا به صورت چشمک زن در می آید.

فروش بک لایت تلویزیون ال جی
بک لایت تلویزیون ال جی ln 50

فروش بک لایت تلویزیون سامسونگ

ایجاد ایراد بک لایت در تلویزیون های سامسونگ باعث شده تا مجموعه رایان خدمات ویژه ای را جهت تعمیر تلویزیون سامسونگ در ایراد بک لایت در نظر بگیرد. برخی از مدل های تلویزیون سامسونگ که در بخش بک لایت دچار مشکل می شوند عبارتند از :

بک لایت تلویزیون سامسونگ سری es

مدل es در چهار سایز 32 ، 40 ، 46 و 55 تولید شده است. در این مدل از بک لایت لبه استفاده شده و لامپگ های بک لایت نسبت به سایز تلویزیون در یک یا دو طرف عرض تلویزیون قرار گرفته اند. در مدلل es از نوع خاصی از بک لایت استفاده شده که منحصر به این مدل است و هیچ نوع دیگری مشابه آن نیست.

بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل f

از بک لایت شاخه‌ای در این مدل استفاده شده و لامپ های بک لایت از کیفیت بالایی برخوردار است. بیشترین آمار تعمیر بک لات تلویزیون در بین همه تلویزیون های ال ای دی مربوط به سری f سامسونگ است.

بک لایت تلویزیون سامسونگ h 48

در ورژن های مختلف مدل h که شامل سری 4 ، 5 و 6 می شود از مدل های مختلف بک لایت استفاده شده است و در زمان تعمیر تلویزیون سامسونگ حتما باید از نمونه فابریک دستگاه استفاده شود. ساختار خاص لامپ های بک لایت در این مدل از تلویزیون های سامسونگ باعث می شود در اکثر موارد مراجعه نیاز باشد تا بک لایت کامل تعویض شود.

بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل eh

در نگاه اول استفاده از بک لایت های با کیفیت در این مدل احتمال خرابی بک لایت را کاهش می دهد اما سری eh از مدل های تلویزیون سامسونگ است که خرابی بک لایت در آن زیاد دیده می شود.

فروش بک لایت تلویزیون سامسونگ
بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل es

علت خرابی بک لایت سامسونگ

در بخش فروش بک لایت تلویزیون تلویزیون سامسونگ مورد ویژه ای وجود دارد. به غیر از مجموعه عواملی که به صورت اشتراکی برای سوختن بک لایت تلویزیون در برندها و مدل های مختلف مطرح می شود، در برند سامسونگ و در مدل های مختلف یک عامل اختصاصی بعنوان علت سوختن بک لایت بیان می شود و آن عدم استفاده از چسب حرارتی بک لایت در زیر لامپها و بخصوص در بک لایت های شاخه‌ای است.

در مدل های مختلف تلویزیون سامسونگ مانند مدل های f , h و eh از بک لایت شاخه ای استفاده شده اما برای جایگیری لامپ ها از بست های فلزی استفاده شده است. این حالت طراحی باعث می شود به مرور زمان بین شاخه‌های لامپ و سطح فلزی زیرین که بعهنوان خنک کننده لامپها عمل می کند فاصله افتاده و بالا رفتن حرارت لامپها سرعت خرابی لامپ ها را بیشتر می کند.

اصلاحیه بک لایت تلویزیون سامسونگ

در مجموعه رایان و در بخش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ چه تعویض باشد و چه تعمیر بک لایت، بعنوان یکی از اصلاحیه ها از اضافه کردن چسب حرارتی بک لایت استفاده می شود. اضافه کردن چسب میزان تبادل حرارت را بین لامپها و سطح فلزی زیر آن افزایش می دهد و میزان استهلاک لامپ ها را کاهش می دهد و باعث می شود که بک لایت تلویزیون دیرتر خراب شود.

لامپ ال ای دی بک لایت تلویزیون ال جی
لامپ smd ال ای دی بک لایت تلویزیون ال جی

تعمیر تلویزیون در منزل

مجموعه رایان بعنوان نمایندگی رسمی سرویس و خدمات پس از فروش تلویزیون های ال جی و سامسونگ خدمات ویژه‌ای را در بخش تعمیر تلویزیون ال جی ، تعمیر تلویزیون سامسونگ و فروش بک لایت و تعمیر و تعویض آن تدارک دیده است.

در صورتی که با خرابی بک لایت تلویزیون خود مواجه شدید می توانید با تماس با متخصصین رایان با تکنسین های تعمیرات مشاوره مستقیم داشته و اطلاعات مورد نیاز مانند عیب یابی قطعات مختلف ، مراحل و هزینه تعمیرات تلویزیون را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط