ضربه خوردن پنل تلویزیون

ضربه خوردن پنل تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از تفاوت های تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی با  تلویزیون های قدیمی (از تلویزیون های دارای لامپ تصویر گرفته تا پروجکشن های و ال سی دی پروجکشن ها ) آسیب پذیر بودن بیشتر صفحه نمایش تلویزیون های جدید است. در ادامه به بررسی پرمراجعه ترین بخش خدمات تعمیر تلویزیون یعنی تعویض پنل بر اثر ضربه خوردن پنل تلویزیون می پردازیم:

در تلویزیونهای لامپ تصویردار صفحه نمایش از جنس شیشه است و در بخش جلویی ضخامت قابل توجهی دارد و یک فرد عادی حتی با ابزار هم به سختی قادر به آسیب زدن و شکستن صفحه نمایش و یا همان لامپ تصویر تلویزیون می‌شد. در تلویزیون‌های پروجکشن این سطح شیشه‌ای تبدیل به چند لایه طلق مانند می‌شود اما بدلیل ارتجاعی بودن صفحه تا حد زیادی در مقابل ضربه مقاومت نشان می‌دهد و در عین حال در مقابل ورود مایعاتی که به دلایل مختلف مثل نظافت دستگاه به مقدار جزئی وارد دستگاه شود اتفاقی برای دستگاه ایجاد نمی‌شود.

 

ضربه خوردن پنل تلویزیون

در تلوزیون های ال ای دی و ال سی دی قضیه اما کاملا متفاوت است. ساختار پنل در آنها از جنسی بین طلق و شیشه تهیه شده است که به مانند طلق خراش بر می دارد و به سادگی مثل شیشه می شکند و حتی اگر نشکند ضربه می تواند ساختار کاری آن را بهم ریخته و باعث ایجاد خطوط عمودی و افقی روی تصویر تلویزیون شود. ورود مایعات حتی به اندازه کسری از یک قطره آب می تواند باعث آسیب دیدگی کلی پنل در تلویزیون های ال ای دی وا ل سی دی شود و همانطور ه در بخش تعمیر تلویزیون های آبخورده توضیح دادیم حتی به آسیب دیدگی سایر قسمت های تلویزیون هم منجر شود.

در واقع در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی حسای ترین و گرانترین و آسیب پذیر ترین قطعه دستگاه در بیرونی ترین نقطه قرار گرفته است که همه این موارد درخواست برای تعمیر پنل تلویزیون را در رتبه های بالایی جدول درخواستها در مجموعه تعمیرات تلویزیون قرار می دهد. عمده مواردی که به آسیب رسیدن به پنل تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی منجر می شود عبارتند از :

ضربه خوردن پنل تلویزیون

پنل تلویزیون شما در صورت وارد شدن ضربه می شکند لطفا لطفا لطفا به تبلیغاتی که فروشندگان در مورد ضد ضربه بودن پنل تلویزیون هایی که می خواهند به شما بفروشند توجه نکنید.

 

ضربه خوردن پنل تلویزیون

 

آبخوردگی پنل تلویزیون

قطعات راه انداز بخش پنل تلویزیون در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند و با وارد شدن مایعات بعنوان رسانا دچار آسیب های فیزیکی می شوند. یکی از عوامل تشدید کننده خرابی تلویزیون ها در این بخش تلاش های اشتباهی است که برخی از افراد انجام می دهند مثل تلاش برای وارد کردن کاغذ به پایین تلویزیون که باعث آسیب دیدگی بیشتر می شود و استفاده از سشوار و …

 

تعمیر پنل تلویزیون led

استفاده از بالاترین روشنایی در بخش بکلایت تلویزیون

بک لایت نوری است که بوسیله تعدادی لامپ در پشت صفحه نمایش تولید می شود و میزان نور زیاد تر یعنی گرمای بیشتر و گرما یکی از عوامل تشدید کننده استهلاک قطعات الکترونیکی است. برای اطلاعات بیشترمراجعه شود به بخش تعمیر بک لایت تلویزیون.

شکستگی پنل تلویزیون پلاسما

در تلویزیون های پلاسما داستان کمی متفاوت است ساختار شیشه ای پنل و محافظی که در همه تلویزیون های پلاسما استفاده شده است باعث می شود تا آمار شکستگی پنل تلویزیون در تلویزیون های پلاسما بسیار کمتر تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی باشد اما همچنان افرادی هستند که عصبانیت خود را با ضربه زدن به صفحه تلویزیون خالی می کنند. شکستگی پنل تلویزیون در تلویزیون های پلاسما بدلیل ساختار این دستگاهها در مواردی باعث ایجاد جرقه شدید و سوختن برخی از بردهای دستگاه می شود و موجب می شود که هزینه تعمیر تلویزیون غیر منطقی تر از پیش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط