ریست کردن ضبط خانگی سونی

ریست کردن ضبط خانگی سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

گزینه ریست کردن و یا بازگشت به تنظیمات کارخانه که در منوی عموم دستگاه های صوتی و تصویری قرار داده می شود باعث می شود که کلیه تنظیماتی که مصرف کننده در دستگاه اعمال کرده است به حالت اول ( به صورتی که در کارخانه و در حال ساخت تنظیم شده است ) برگردد. معمولا در تلویزیون ها این گزینه در منوی تنظیمات قرار داده می شود اما در سیستم های صوتی مانند سینما و یا ضبط های خانگی گزینه ریست در منوی تنظیمات قرار داده نمی شود و ریست کردن با روش های دیگری انجام می شود. در ادامه روش ریست کردن ضبط خانگی سونی در چند مدل عمومی را توضیح می دهیم :

ریست کردن ضبط خانگی سونی در عموم مدل های مورد استفاده از طریق فشار دادن سه کلید انجالم می شود. مصرف کننده باید این سه کلید را به صورت پشت سر هم (با فاصله زمانی بسیار کم و تقریبا به صورت همزمان) فشار دهد تا عملیات ریست انجام شود.

برای ریست کردن ضبط خانگی سونی در مدل های GN , GNZ , GZ  و تعدادی از مدل های دیگر این سه کلید را فشار دهید :

STOP + ENTER + POWER

اگر عملیات ریست کردن دستگاه به درستی انجام شده باشد عبارت COLD RESET در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود.

یکی دیگر از مجموعه مدل های محصولات صوتی سونی که در حال استفاده  هستند مدل های FL و FLX هستند که در ادامه روش ریست کردن آنها را توضیح می دهیم. برای ریست کردن ضبط خالنگی سونی سری FL باید کلیدهای زیر به صورت متوالی و پشت سر هم فشار داده شود.

STOP + DISPLAY + DVD TOP MENU

برای ریست کردن ضبط خانگی سونی سری FLX هم به روش قبلی که گفته شد سه کلید زیر را فشار دهید.

STOP + DISPLAY + GROOVE

نکته مهم این که در تمامی دستگاه های سونی عملیات ریست کردن باید در حالت روشن بودن دستگاه انجام شود و اگر عملیات به درستی انجام شود عبارت COLD RESET  در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود و دستگاه خاموش و روشن شده و آماده استفاده می شود.

مجموعه رایان آماده ارائه خدمات تعمیر ضبط خانگی سونی در انواع مدل ها و ارائه خدمات جانبی مانند فلش خور کردن و نصب بلوتوث روی آنها است. برای آگاهی از نحوه انجام و میزان هزینه ارائه این خدمات با واحد مشاوره گروه رایان تماس بگیرید.

واحد پذیرش 1     :     66593629

واحد پذیرش 2    :     26105734

36 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید سونی fl5 دارم بخش دیسک آن از کار افتاده است و آسانسور آن باز نیم شود و پایین نمی آید. بخش کاستهای آن هم از کار افتاده است. چون صدای خیلی خوبی داره میخوام به بهترین شکل تعمیر بشه چکار باید بکنم؟

    1. با سلام، تعمیر ضبط خانگی سری FL و FLX یکی از خدمات تخصصی مجموعه رایان است. ایرادهای شایعی در ضبط خانگی FL سونی عبارتست از بد عمل کردن کلیدهای روی پنل دستگاه – از کار افتادن مکانیزم بخش CD و همچنین از کار افتادن بخش کاست ها. هر یک از این قسمت‌ها نسبت به نیاز و خواست مشتری قابل تعمیر است. راه حل بد عمل کردن کلیدهای روی پنل تعویض کامل میکروسوئیچ ها است. همچنین مکانیزم بخش دیسک باید به طور کامل و اصولی تعمیر و تایمینگ آن تنظیم شود.
      نصب بلوتوث و USB روی ضبط خانگی آپشن خاصی است که می توان برای بروزرسانی این مدل استفاده کرد. فقط نکته اینکه نصب بلوتوث و USB در مجموعه رایان متفاوت از سایر مراکز انجام می‌شود. در این روش نصب بردهای با کیفیت داخلی استفاده شده و به هیچ وجه به ظاهر دستگاه آسیب وارد نمی‌شود. همچنین هیچ قطعه‌ای روی کابینت دستگاه نصب نخواهد شد و همه قطعات به صورت داغخلی و مشابه حالت فابریک نصب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش مشاوره تعمیرات ضبط خانگی سونی با شماره تماس 66593629 تماس بگیرید.

    1. با سلام، نکته اول این که مدل دستگاه را به طور کامل قید نکرده‌اید. در تمام مدل‌های سری GNZ از اپتیکال بلاک KHM313 استفاده شده است. اکثر مواقع اپتیک خراب است اما در مواردی هم با خرابی برد کنترل بخش سی دی مواجه شده‌ایم. برای دریافت مشاوره دقیق باید اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهید. در صورت تمایل با بخش مشاوره تعمیرات ضبط خانگی سونی تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

  2. سلام یه ضبط سونی مدلgnz888d دارم مشکلش اینه وقتی میزنمش به برق قسمت کاست چک میشه پنل روشن میشه و عبارت سونی دمو میاد وقتی رو دکمه dvd میخواد روشن بشه ولی درجا خاموش میشه و دکمه استند بای شروع به چشمک زدن میکنه لطفا راهنمایی کنید اشکال چیه

    1. با سلام، چشمک زدن لامپ پاور ضبط خانگی سونی یکی از ایرادهایی است که در مدل‌هایی از سری gn دیده می شود. این حالت معمولا به دلایل زیر ایجاد می‌شود :

      1-خرابی در مکانیزم بخش CD
      2-خرابی در بخش آمپلی فایر
      3-یجاد خرابی در مدار سروو
      4-ایجاد قطعی در کابل‌های فلت (FCC)

  3. سلام ضبط سونی مدل GN100D دارم کلیدهای پنل جلوی ضبط کلا کارنمیکند روی استند بای مونده با کنترل روشن میشه وهمه جیزش کار میکنه ولی با کلید کارنمیکنه حتی وقتی روشنه هیچکدام از کلید ها کار نمیکنند مشکل چیه به نظر شما

    1. با سلام، یکی از مشکلات عمومی در سیستم‌های صوتی اشتباه عمل کردن کلیدهای روی پنل ضبط خانگی است که نتیجه تغییر مقاومت داخلی کلیدها می‌باشد. در ضبط های خانگی به دلیل زیاد بودن تعداد کلیدها این مشکل بیشتر به چشم می‌آید و اینکه ممکن است بعضی از عملکردها روی ریموت کنترل دستگاه وجود نداشته باشد. اما مشکلی که شما در مورد آن توضیح داده‌اید از کار افتادن کامل کلیدها است نه بد کار کردن آنها. اگر این توضیح صحیح است برای تعمیر ضبط خانگی سونی خود باید ابتدا مدار ولتاژ کلیدها را کنترل کنید. روی هر یک از میکروسوئیچ‌ها حدود 3 ولت ایجاد می‌شود و فرمان کلید معمولا بوسیله آی سی اصلی بخش دیسپلی کنترل و پردازش می شود که می تواند قطعه خراب اصلی مورد نظر باشد.

  4. با سلام یه ظبط GN1100Dدارم که وقتی کلید روشن شو میزنم یه بیست ثانیه روشنه بعد یهو eject مینویسه رو صفحه بعد کلا خاموش میشه

  5. سلام gn77d دارم فقط روی دمو روشنه وقتی ا زهردکمه میخوام استفاده کنم کلا خاموش میشه برای روشن کردنش دوباره ازپریز برق جداش میکنم ودوباره وصل میکنم میره رو دمو لطفا راهنماییم کنید باتشکر از لطف شما

    1. با سلام، دستگاه شما روشن نمی‌شود فقط وقتی به برق می‌زنید دموی دستگاه فعال و اطلاعاتی روی دیسپلی نمایش داده می‌شود. با بخش فنی مشاوره داشته‌اید و نیازی به توضیح بیشتر نیست.

  6. سلام gn1000d دارم امروز که روشنش کردم چند بار کاست رو چک کرد ولی همش صدا میداد بعد روی دیسپلی eject میزنه و خاموش میشه، کاست رو که باز میکنم اون دوتا آرمیچر رو در حال چرخیدن میبینم

    1. با سلام، ارور eject در ضبط خانگی سونی به دلیل ایجاد خرابی در بخش مکانیزم کاست ایجاد می‌شود و با خاموش کردن دستگاه اجازه استفاده از سایر عملکردهای دستگاه را هم نمی‌دهد. وقتی که ضبط خانگی سونی را روشن می‌کنید باید بخش کاست مقداری حرکت کند تا سنسورها ریست سخت افزاری آن را به بخش سیستم کنترل زارش کنند. برای تعمیر ضبط خانگی سونی خود می‌توانید بخش کاست را در حالت ریست مکانیکی قرار دهید. در این حالت هدها در حالت پایین قرار دارند و هیچ چرخ دنده‌ای درگیر نیست. حالت قرار گیری چرخ دنده‌ها را تنها در حالت خاموش و بدون هیچ گونه فشار حرکت دهید. کوچکترین فشار اشتباه می‌تواند باعث آسیب دیدگی چرخ دنده‌ها و غیر قابل تعمیر شدن بخش مکانیزم خواهد شد.

  7. سلام وقت بخیر.ضبط gnv111dدارم.روی حالت سی دی پلیز ویت میزنه و رو بقیه حالت هم هم که میذارم صدا نداره اصلا.ممنون میشم راهنمایی کنید و اینکه قابل تعمیر هست یا خیر

    1. با سلام، یکی از خرابی هایی که در ضبط‌های خانگی سونی دیده می‌شود ایجاد حالت please wait است. البته این پیام به عنوان خطا داده نمی شود اما چون اصلی ترین نشانه ظاهری ایجاد این حالت است بعنوان کد این ایراد شناخته شده است. معمولا خرابی اپتیکال بلاک و یا مین برد بخش دیسک ایجاد می‌شود. قطع شدن صدای خروجی هم یکی از ایرادهایی است که به علت پیشرفت خرابی برد دیسک ایجاد می‌شود. فقط در شرایط غیر عادی و یا دستکاری دستگاه ممکن است این ایراد قابل تعمیر نباشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصصین بخش تعمیر ضبط خانگی سونی در مجموعه رایان تماس بگیرید.

  8. سلام خسته نباشین من ی ضبط سونی flx دارم ریموت رو گم کردم و اینکه میخواستم از حالت دمو خارجش کنم اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید سپاس

    1. با سلام، برای ریست ضبط خانگی سونی مدل GN88 باید کلیدهای زیر را پشت سر هم فشار دهید:
      STOP
      AMP MENU
      POWER ON

      اگر کلیدها را پشت سرهم و در زمان صحیح فشار داده باشید، دیپلس دستگاه خاموش و روشن شده و عملیات ریست ضبط خانگی سونی شما انجام خواهد شد.
      البته قبل از انجام ریست دقت کنید که کلیدها به درستی عمل کنند. ممکن است به دلیل خرابی، کلیدها اشتباه عمل کند. مثلا کلید استپ را که فشار می دهید بجای کلید اجکت عمل کند. در این صورت حتی با فشار دادن کلیدها هم ریست ضبط سونی انجام نخواهد شد.

        1. با سلام، کلید استاپ (STOP) که علامت آن مربع مانند است، معمولا در کنار کلیدهایی مانند PLAY – FF – REW … قرار دارد و برای کنترل بخش های مکانیکی مانند حرکت نوار کاست و دیسک استفاده می شود.

    1. با سلام، برای ریست ضبط خانگی سونی مدل GN88 باید کلیدهای زیر را به ترتیب و پشت سر هم فشار دهید:
      STOP
      AMP MENU
      POWER

      دیسپلی دستگاه خاموش و روشن شده و عملیات ریست ضبط خانگی سونی شما انجام می شود.

  9. سلام یک استریو سونی V83 دارم که مرتب میره روی LEVEL BASS 5 صدا قطع میشه اگر راه کار ارائه بدید ممنون میشم رسیت هم میکنم فایده نداره

    1. با سلام، مین برد دستگاه شما معیوب است. در این مدل خرابی مین برد با ایرادهای ظاهری متفاوت یکی از ایرادهای شایع است.

  10. با سلام، در زمانی که دستگاه خاموش می شود دقت کنید که آیا پیامی در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود یا خیر؟ اگر ضبط خانگی سونی خودبخود خاموش شود دوباره روشن نخواهد شد. در بررسی ایراد دقت کنید و در صورت نیاز با کارشناسان تعمیر ضبط خانگی سونی در تماس باشید.

    1. با سلام، در ضبط خانگی سونی، عملکرد صحیح قطعات را باید به صورت یکپارچه ببینید. مثلا زمانی که بخش سی دی در اکثر مدل‌های ضبط خانگی سونی با مشکل مواجه می‌شود، صدای خروجی قطع می‌شود و یا با خرابی بخش کاست با روشن نشدن ضبط خانگی سونی مواجه میشویم. برای اطلاعات بیشتر با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید 66942697

    1. با سلام، روشن نشدن دیپلس ضبط خانگی سونی را باید بعنوان یک نمایشگر کاتدی عیب یابی کنید. ولتاژ فیلامان را باید در تغذیه دستگاه جستجو کنید. معمولا یک ترانزیستور یک ولتاژ منفی حدود 30 ولت برای این بخش را کنترل می‌کند. در مرحله بعد برای عیب یابی باید به سراغ اطلاعات دیسپلی بروید. این اطلاعات معمولا از طریق آی سی پشت صفحه نمایش کنترل می‌شود اما منبع اصلی آن آی سی سیستم کنترل است که معمولا در برد کناری در ضبط خانگی سونی قرار دارد.

  11. سلام
    بنده ظبط سونی مدل vx 77 دارم صداش قطع وصل میشه
    یه صدای تیک مانند از داخل دستگاه باعث قطع وصلیش میشه
    مانند صدای که دستگارو بخوای خاموش کنی رو حالت استند بای بره یه صدای تیک مانند میده اونجوریه تا اون صدا نیاد صدای خروجی پخش نمیشه
    دستگاهم خاموش روشن میکنم صدای استند بای نمیاد
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. با سلام، با توجه به تجارب گذشته و نمونه های مشابه، دلیل اصلی خرابی ضبط خانگی سونی شما اشکال در بخش آمپلی فایر و یکسان نبودن شاسی دستگاه است. صدایی که شنیده می‌شود مربوط به رله داخلی بخش آمپلی فایر است. از ریست کردن پی دی پی خودداری کنید چرا که مشکل شما هیچ ارتباطی با ریست کردن ضبط سونی نخواهد داشت و یک ایراد سخت افزاری است.

  12. درود به شما
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    ضبط سونی GZR9D دارم الان مدتیه صداش قطع شده و روی صفحه مینویسه Please Whit
    درب سی دی هم باز و بسته نمیشه
    آیا مشکلش قابل حل هست؟
    سپاسگذارم

    1. با سلام، مشکل PLEASE WAIT در ضبط خانگی سونی یکی از ایرادهای شایع و پرتکرار است. پروسه تعمیر این ایراد در مجموعه رایان در صورتی دستکاری اتفاق نیفتاده باشد، قابل انجام است. نکته مهم در مورد تعمیر ضبط خانگی سونی سری GZR این نکته است که تعمیرکار مربوطه حتما حتما با اصول تعمیر این ایراد و قطعاتی که باید تحت تعمیر و یا تعویض قرار بگیرد آشنایی کامل داشته باشد. در غیر این صورت نتیجه به دست امده مطلوب نخواهد بود و به جز هزینه باعث آسیب دیدگی دستگاه شما هم خواهد شد.

  13. سلام یک دستگاه سونی GN77D داریم بورد دکمه های بالاش از وسط شکسته و وقتی روی دکمه دی‌وی‌دی میزنی یا دکمه دیگه دیسک خورش میاد بیرون می‌ره داخل بعد یک صدایی خنگ خنگ داعم ازش میاد که اصن قطع نمیشه امکان تعمیر هست ایا

    1. با سلام، اگر منظور شما را درست متوجه شده باشیم: برد کنترل بخش سی دی که میکروسوئیچ‌ها روی آن قرار دارد شکسته است. در این حالت فرمان‌های مختلف شما مثل باز شدن سینی CD به دستگاه نمی‌رسد، پس بخش سی دی نباید خودبخود باز یا بسته شود و این حالت یک ایراد است. شرایط تعمیر ضبط خانگی سونی با توجه به عدم استفاده اکثر کاربران از دیسک و کاست و امکان نصب بلوتوث روی ضبط خانگی (البته از نوع باکیفیت و بی‌نقص آن) شرایط ویژه‌ای دارد. مهمترین نکته اما در مورد پروسه تعمیر ضبط خانگی سونی آشنایی تعمیرکار با بخش فنی دستگاه و تسلط روی بخش‌های مختلف است. دستگاه شما تا 90% قابل تعمیر است اما برای تعیین هزینه و … باید اطلاعات دقیق‌تری بدهید.
      در صورت تمایل با بخش مشاوره تعمیرات ضبط خانگی سونی تماس بگیرید: 66942697 – 021 —– 66593629 – 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط