روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک

آنچه در این نوشته خواهید خواند

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک یکی از مشکلاتی است که ممکن است در تلویزیون پاناسونیک با آن مواجه شوید. این حالت معمولا به دلیل خرابی یکی از قطعات داخلی و فعال شدن سیستم عیب یابی تلویزیون اتفاق می‌افتد. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون پاناسونیک مجموعه تخصصی رایان تی وی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

علت چشمک زدن لامپ پاور تلویزیون پاناسونیک

پاناسونیک در تلویزیون های خود از نوعی عیب یاب داخلی استفاده کرده است که رابط کاربری آن از طریق چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون است. وقتی یکی از قطعات یا بردهای داخلی تلویزیون پاناسونیک معیوب می شود و یا عملکرد آن مختل می‌شود، مدار محافظ ناظر بر آن قطعه، فعال شده و پیامی به سیستم کنترل دستگاه ارسال می‌کند. سیستم کنترل مرکزی، برای جلوگیری از سرایت ایراد به قطعات دیگر، تلویزیون را خاموش می‌کند. برای مشخص شدن محدوده ایراد و قطعات معیوب و سهولت عیب یابی و تعمیر تلویزیون پاناسونیک، چراغ جلوی تلویزیون یا همان لامپ پاور دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کند. تعداد چشمک‌ها مشخص کننده قطعه خراب تلویزیون است.

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک

تعداد چشمک‌ها، یک تعداد ثابت است و با یک مکث کوتاه پشت سر هم تکرار می‌شود. به بیان ساده‌تر چراغ پاور تلویزیون نسبت به محدوده خرابی و قطعاتی که آسیب دیده و dیا از کار افتاده‌اند، تعداد مشخصی چشمک می‌زند و مکث 2 ثانیه‌ای می‌کند و مجددا همان تعداد چشمک را تکرار می کند. برای ایرادهای مختلفی که ممکن است در تلویزیون پاناسونیک ایجاد شود تعداد چشمک‌های مشخص در نظر گرفته شده است.

بعنوان نمونه در نظر بگیرید که در یکی از مدل‌های تلویزیون پلاسما پاناسونیک برد scan دستگاه دچار خرابی شود. در این حالت بعد از اینکه تلویزیون را روشن می کنیم چراغ پاور تلویزیون چند بار چشمک سبز می‌زند اما بجای آنکه تصویر تلویزیون ظاهر شود، تلویزیون خاموش شده چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند و 7 بار چشمک می زند. بعد از 7 بار چشمک زدن، لامپ پاور تلویزیون پاناسونیک برای 2 ثانیه خاموش شده و سپس مجددا 7 بار چشمک می‌زند. این تکرار چشمک ها تا خاموش کردن تلویزیون و یا جدا کردن دستگاه از برق ادامه دارد.

عیب یابی تلویزیون پاناسونیک

برای عیب یابی تلویزیون پاناسونیک در مواجهه با ایراد روشن نشدن و چشمک زدن لامپ پاور، باید تعداد چشمک‌‌ها را شمارش کرده و به نقشه فنی همان مدل مراجعه شود. در سرویس منوال تعمیر تلویزیون پاناسونیک، جدولی طراحی شده است که تعداد چشمک‌ها و ایراد مربوط به آن و قطعاتی که احتمال خرابی آنها وجود دارد، در آن درج شده است. جدول ارور تلویزیون پاناسونیک برای هر مدل به صورت اختصاصی تهیه می‌شود اما با نگاه کلی، متوجه می‌شویم که برخی از تعداد چشمک‌ها بین مدل‌های مختلف تلویزیون پاناسونیک مشترک هستند.

بعنوان نمونه 7 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک پلاسما در اکثر مدل‌ها نشان دهنده خرابی برد اسکن (SC Board) است. در جدول زیر بعنوان نمونه تعدادی از ایرادهایی که به صورت متداول در تلویزیون پاناسونیک ایجاد می‌شود را مشاهده می‌کنید.

جدول عیب یابی تلویزیون پاناسونیک

اولین قدم در بخش تعمیر تلویزیون پاناسونیک (روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک) شمارش صحیح چشمک ها و ارائه آن همراه مدل دستگاه به مرکز تعمیر تلویزیون پاناسونیک است. متخصصین تعمیرات تلویزیون پاناسونیک با مراجعه به نقشه فنی هر دستگاه و تطبیق تعداد چشمک‌ها، ایراد دستگاه به همراه توضیحات لازم را به شما ارائه خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط