روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

آنچه در این نوشته خواهید خواند

روشن نشدن تلویزیون یا هر دستگاه دیگری بعنوان یک ایراد کلی می تواند بعلت خرابی قطعات مختلفی از دستگاه باشد، اما در ادامه این نوشته سعی می‌کنیم اصلی ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون سونی براویا را با ذکر راه حل به شما توضیح دهیم.

تلویزیون های سونی دارای سیستم عیب یاب داخلی هستند. روش این سیستم عیب یاب به این صورت است که در صورت ایجاد ایراد در بخش های مختلف کارکرد دستگاه متوقف می شود، تلویزیون خاموش شده و برای مشخص شدن ایراد دستگاه چراغ جلوی تلویزیون سونی شروع به چشمک زدن می کند. تعداد و نوع چشمک ها قطعات معیوب را مشخص می کند که در نوشته دلیل چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی مفصل به آن پرداخته‌ایم.

در تلویزیون های قدیمی ‌تر هر چشمک فقط برای یک ایراد در نظر گرفته می شد اما به تدریج امکان تشخیص ایراد به صورت دقیق‌تر فراهم شد و امروز بیشتر تلویزیون های ال ای دی سونی می توانند دقیق تر ایرادهای ایجاد شده را مشخص کنند. مثلا در گذشته ایراد بخش بک لایت تلویزیون با ایراد 6 چشمک نشان داده می شد که هم برد بک لایت و هم لامپ های بک لایت را شامل می شد اما با فراهم شدن امکان تشخیص خرابی برد بک لایت از لامپ های بک لایت این دو بخش از هم تفکیک شدند. در تلویزیون های جدید سونی 4 چشمک برای خرابی برد بک لایت و 6 چشمک برای خرابی لامپ های بک لایت تلویزیون سونی استفاده می شود.

10 ایراد متداول در تلویزیون سونی و راه حل آنها

2 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

اولین گزینه در منوی عیب یابی تلویزیون سونی 2 چشمک است. 2 بار چشمک زدن تلویزیون سونی برای خرابی برد پاور اصلی در نظر گرفته شده و معمولا وقتی یکی از ولتازهای خروجی دستگاه قطع می‌شود سیستم عیب یابی داخلی فعال شده و با روشن نشدن تلویزیون سونی براویا 2 چشمک نشان داده می‌شود.

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی براویا

3 چشمک تلویزیون سونی در عموم تلویزیون ها برای خرابی مین برد تلویزیون در نظر گرفته شده است. خرابی های مختلف مانن ایرادهای نرم افزاری ، خرابی gpu ، قطع شدن ولتاژهای مختلف که در این برد ساخته می شود شامل سه بار چشمک زدن تلویزیون سونی می‌شود.

4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی

در مدل های جدیدتر برای خرابی برد بک لایت و در تعدادکمی از مدل ها برای خرابی کل مجموعه بک لایت استفاده شده است.

5 چشمک در تلویزیون سونی براویا

پنج بار چشمک در تلویزون سونی تقریبا در همه مدل های تلویزیون های سونی برای قطعات نمایشگر تصویر و قطعات جانبی آن بکار می‌رفته است. در تلویزیون های crt از 5 چشمک برای نشان دادن خرابی لامپ تصویر و برد RGB استفاده می شد و در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی سونی برای نشان دادن خرابی پنل (صفحه نمایش) و برد آدرس و  T CON (time control) استفاده می شود. بیشتر بدانید

6 چشمک تلویزیون سونی براویا

6 چشمک تلویزیون سونی در همه تلویزیون های براویا برای مشخص کردن و اعلام خرابی بک لایت استفاده می شود.

8 بار چشمک در تلویزیون سونی

خرابی قطعات بخش تقویت صدا بیشترین دلیلی است که باعث ایجاد 8 چشمک در تلویزیون های سونی می شود.

سایر موارد خرابی تلویزیون سونی

با وجود پیشرفت سیستم عیب یاب داخلی تلویزیون سونی و تکامل آن نسبت به تلویزیون های قدیمی‌تر اما هنوز ایرادهایی وجود دارد که بوسیله سیستم عیب یابی تلویزیون سونی قابل تشخیص نیست. مثلا خرابی برد تی کان تلویزیون سونی مدل w800c که در نوشته دیگری مفصلا به آن پرداخته‌ایم توسط سیستم عیب یابی داخلی این تلویزیون پیشرفته سونی که دارای سیستم عامل اندروید هم هست قابل تشخیص نیست.

البته در مورد ایرادهایی که بوسیله سیستم عیب یاب قابل تشخیص نیستند سونی را مورد انتقاد قرار داد. چرا که این سیستم عیب یاب تنها یک کامل کننده است و قرار است که متخصصین تعمیرات تلویزیون سونی را یاری دهد و در عین حال از پیشرفت ایراد و خرابی دستگاه جلوگیری کند که مسلما این اتفاق افتاده است.

وقتی با روشن نشدن تلویزیون سونی براویا مواجه می‌شویم چه کنیم؟

اصل مطلب اینجاست که وقتی با روشن نشدن تلویزیون سونی براویا مواجه می شویم چه کار کنیم؟ ما به شما می گوییم :

روش عیب یابی تلویزیونی که روشن نمی‌شود به این صورت است که ابتدا باید دقت کنیم که چراغ استندبای تلویزیون روشن می‌شود یا خیر؟

اگر چراغ استندبای روشن نشود باید اتصالات ورودی برق از پریز تا ورودی برق ac تلویزیون را چک کنیم و از ورود برق به تلویزیون مطمئن شویم. اما اگر چراغ استندبای روشن می شود ولی باز هم تلویزیون روشن نمی شود باید از سلامت ریموت کنترل و کلیدهای روی تلویزیون مطمئن شویم. کلیدهای روی تلویزیون میکروسوئیچ‌هایی هستند که به مرور زمان کارائی اولیه خود را از دست می‌دهند.

این اقدامات اولیه می تواند باعث از بین رفتن خطای کاربردی شما شود اما اگر تلویزیون سونی شما روشن نمی‌شود و چراغ استندبای آن هم چشمک می زند باید مطمئن شوید که یکی از قطعات داخلی آن آسیب دیده است. در این حالت می‌توانید تعداد چشمک های تلویزیون سونی خود را به دقت بشمارید و با یکی از مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط