جلوگیری از خرابی تلویزیون های led و lcd

جلوگیری از خرابی تلویزیون های led و lcd

آنچه در این نوشته خواهید خواند

بدلیل بار مالی و سختی های جستجو و مراجعه به مراکز ارائه خدمات فنی و تعمیراتی معمولا هیچ یک از ما حتی دوست نداریم راجع به خرابی تلویزیون و یا سایر دستگاه های صوتی و تصویری خود حتی چند دقیقه فکر کنیم و ترجیح می دهیم درگیر شدن با این موارد را به وقت نیاز و خرابی تلویزیون موکول کنیم و آنوقت برای تعمیر تلویزیون خود اقدام کنیم. در ادامه نوشته به راهکارهای مختلف جلوگیری از خرابی تلویزیون های led و lcd که از نظر عموم متخصصین تعمیرات تلویزیون نقش مهمی در خرابی دستگاه ها دارند به صورت مختصر می پردازیم

1. گرما یکی از عوامل اصلی خرابی قطعات الکترونیکی است. تا آنجا که می توانید دستگاه های خود را خنک نگه دارید. خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی 10 تا 15 دقیقه به ازای هر 2 ساعت کار ، خاموش کردن تلویزیون در مواقعی که به صورت فعال از آن استفاده نمی کنیم ، کم کردن نور زمینه و یا حداقل تنظیم آن بر اساس نور محیط ، استفاده از تهویه مناسب در اطراف دستگاه ، از راهکارهای مهم در این بخش است.

2. در حالت استندبای بخشی از دستگاه فعال است، با استفاده از چند راهی های کلید دار می توانید جریان برق مجموعه لوازم صوتی و تصویری منزل را قطع کرده و همه آنها را از حالت استندبای خارج کنید.

3. برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال خشک و نرم و در صورت مواجهه با لکه های مقاوم از مواد پاک کننده استاندارد استفاده کنید و مواظب باشید که این مواد به هیچ وجه وارد تلویزیون نشود. تعداد زیادی از موارد آبخوردگی تلویزیون که باعث آسیب دیدگی پنل دستگاه می شود در اثر ورود مایعات پاک کننده رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد.

 

جلوگیری از خرابی تلویزیون های led و lcd

 

4.بخش بک لایت یکی از بخش های داخلی در تلویزیون های led و lcd است که بدلیل توان مصرفی بالاتر نسبت به سایر بخش ها و به موازات آن تولید حرارت بیشتر امکان خرابی بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد. از راهکارهای تایید شده توسط متخصصین تعمیرات تلویزیون در جلوگیری از خرابی قطعات این بخش مانند کاهش میزان نور بک لایت و تنظیم آن بر اسا نور محیط و روشن کردن گزینه energy saving استفاده کنید.

5. گران قیمت ترین و در عین حال آسیب پذیر ترین قطعه در تلویزیون های led و lcd  پنل این دستگاه ها است، با جستجوی ساده در اینترنت و سایت های تعمیر تلویزیون در منزل متوجه می شوید که در عین وجود سختی زیاد در پیدا کردن این قطعه در مدل های مختلف هزینه تعویض پنل در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی حدود 80% ارزش تلویزیون است. ضربه ، آبخوردگی پنل تلویزیون (که بیشتر در اثر تمیز کردن تلویزیون و یا بازی کودکان اتفاق می افتد) بیشترین علت آسیب دیدگی پنل ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط