تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک

تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از برندهایی که در بخش ضبط‌های خانگی تولیدات متنوع و با کیفیتی داشته است شرکت پاناسونیک است. ثمره طراحی دقیق و انحصاری پاناسونیک در این بخش دستگاههایی است که در طول سالهای استفاده بالاترین کیفیت صدا و تصویر را ارائه داده و خیلی از آنها هنوز به مراجعه به مراکز تعمیر سینما خانگی و دی وی دی پلیر نیاز پیدا نکرده‌اند. در ادامه راجع به تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک و ایرادهای متداول آنها توضیحاتی می دهیم.

ویژگی انحصاری ضبط های خانگی پاناسونیک استفاده از مکانیزم 5 دیسک بخش سی دی است. در واقع مکانیزم 5 دیسک و نوع خاص طراحی آن امضای پاناسونیک است که تقریبا در اکثر مدل‌های تولیدی خود از آن استفاده کرده است.

نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

عیوب متداول در تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک

به طور کلی ایرادهای ایجاد شده در ضبط‌های خانگی پاناسونیک را به سه دسته کلی می‌توان تقسیم کرد :

  • ایراد در بخش سی دی
  • خرابی بخش کاست
  • ایراد در بخش پاور و آمپلی فایر

ایراد در بخش کاست ضبط خانگی پاناسونیک

با رواج USB و بلوتوث و سهولت و کیفیت بیشتر در استفاده از آنها بخش کاست ضبط‌های خانگی مشتریان بسیار کمی دارد و تنها افرادی که نوار کاست‌های قدیمی دارند گاهی برای تجدید خاطرات از آن استفاده می کنند. با توجه به این نکته بهتر است به جای بحث راجع به ایرادهای این بخش که عموم آنها یک ایراد ظاهری یعنی از کار افتادن بخش کاست ضبط خانگی را به دنبال دارند توصیه‌ای راجع به کارکرد بهتر این بخش داشته باشیم.

این توصیه استفاده منظم و حداقل هفته‌ای دو بار از این بخش است. قطعات بخش مکانیزم کاست در ضبط های خانگی پاناسونیک مانند سایر مکانیزم ها دارای قطعات بسیار ظریف هستند. میزان و سرعت استهلاک این قطعات در صورت عدم استفاده سرعت بیشتری می‌گیرد.

استفاده حداقل هفته‌ای 2 بار از بخش کاست باعث افزایش عمر مفید قطعات مکانیکی و معمولا محرک این بخش مانند موتورها و تسمه‌ها می شود.

خرابی بخش CD ضبط خانگی پاناسونیک

پاناسونیک 3 مدل مکانیزم 5 دیسک خاص بخش سی دی طراحی کرده است و تقریبا در همه مدل های ضبط های خانگی خود از مدل کلاسیک آن یعنی دو کاست و پنج دیسک تا ضبط های چند طبقه و حرفه‌ای خود از آنها سود برده است. طراحی جزئیات و تایمینگ دقیق این مکانیزم‌ها در حدی است که اگر اصول دقیق کارکرد آنها را ندانید به هیچ وجه قادر به تعمیر آنها نخواهید بود.

در ابتدای روشن شدن، ضبط پاناسونیک بخش های مختلف دستگاه را چک می کند. در بخش سی دی این چک اولیه شامل بررسی خشاب 5 دیسک بخش سی دی از نظر وجود دیسک یا خالی بودن آنهاست. اگر در بخش مکانیزم دیسک ایرادی وجود داشته باشد، این چک اولیه با خطا مواجه می‌شود و پیامی مبنی بر ایراد این بخش مانند DISC ERROR در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود.

خطای F61 پاناسونیک پنج دیسک

یکی از ایرادهایی که در مجموعه تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک زیاد شنیده می‌شود ارور F 61 است. پاناسونیک در مجموعه محصولات صوتی خود از عیب یاب داخلی در بخش پاور و آمپلی فایر استفاده کرده است. این عیب یاب داخلی وقتی ایرادی در یکی از بخش های پاور و بخصوص آمپلی فایر ایجاد شود، دستگاه را خاموش کرده و پیام خطای F 61 در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود.

بخش آمپلی فایر توان مصرفی بالایی دارد و ایرادهای ایجاد شده در آن می تواند در عین حال که استفاده از دستگاه را غیر ممکن می کند می‌تواند به راحتی به سایر قسمت‌های دستگاه آسیب برساند. مثلا وقتی آی سی بخش تقویت صوت دستگاه یا همان آمپلی فایر اتصال کوتاه می شود به راختی می‌تواند به بخش پاور دستگاه آسیب برساند. در این حالت خرابی بخش آمپلی فایر، مدار محافظ دستگاه فعال می شود و به اصطلاح دستگاه پروتکت می کند. برای آگاهی مصرف کننده و بخش تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک پیام خطای F61 در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود.

عیب یاب داخلی مورد استفاده در دستگاههای پاناسونیک به مرور پیشرفت کرده و در دیگر دستگاههای صوتی پاناسونیک هم مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم عیب یاب در دیگر موارد فنی مانند تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک کمک زیادی به پروسه تعمیر دستگاه می کند.

ارور f61 در ضبط خانگی پاناسونیک

نصب بلوتوث و USB روی ضبط های خانگی

بعد از عبور از ایراد های متداول در تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک بهتر است راجع به بروزرسانی سخت افزاری این دستگاهها کمی بیشتر توضیح دهیم. یکی از آپدیت هایی که روی دستگاههای مختلف صوتی مثل ضبط ها ، سینمای خانگی و یا امپلی‌فایر ها قابل انجام است نصب بلوتوث و USB است.

همانطور که CD جای نوار کاست و حافظه فلش جای CD را گرفته است، حافظه فلش هم کم کم جای خود را ارتباط های وایرلس مانند بلوتوث می دهد. با نصب بلوتوث روی دستگاه های مختلف شما می توانید با ابزار مختلفی که بلوتوث دارند مانند گوشی موبایل و یا حتی لپ تاپ خود به سیستم صوتی وصل شده و فایل های مختلف را از طریق انها بشنوید.

بردهای استفاده شده به این منظور در مجموعه رایان از بهترین نوع بردهای تولید شده در این بش بوده و علاوه بر کیفیت بالاتری که در مقایسه با بردهای مشابه دارند از نظر فاصله هم مسافت بیشتری را ساپورت می کنند. نصب USB نیاز به پورت خارجی دارد تا بتوانید حافظه فلش را به ان وصل کنید اما نصب برد بلوتوث به صورت کاملا داخلی انجام می شود و هیچ قطعه‌ای روی ظاهر دستگاه اضافه نمی شود.

فلش خور کردن ضبط خانگی,نصب بلوتوث روی ضبط صوت خانگی

 

 

68 پاسخ

    1. درود برشما من یه ضبطsa-vk825d دارم وقتی روشنش میکنم میره روی چنجینگ روی دیسک 1وقفل میشه و دیگه هیچ دکمه ای جز پاور کار نمیکنه تکلیف چیه قربان؟

      1. با سلام، ضبط های خانگی پاناسونیک به صورتی طراحی شدن که وقتی بخش سی دی راه اندازی نشه باقی قسمت ها هم به درستی کار نمی کنه یا اصلا کار نکنه!
        راه حل تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک شما غیر فعال کردن بخش سی دی هست تا روی دیگر بخش ها تاثیر نداشته باشه. نصب بلوتوث روی ضبط خانگی هم یکی دیگر از آپشن هایی است که با توجه به کیفیت بالای صدای خروجی [البته با شرایط خاص] در این دستگاه پیشنهاد میشه.

  1. سلام عرض ادب خدمت شما میخواستم ببینم که ما یه ظبط پاناسونیک مدل vk925dهست که چنجرش و ترانس خراب شده میخواستم که بدونم میتونین درستش کنید یا نه

    1. با سلام، در بخش تعمیر ضبط خانگی ایده کلی تعمیر ضبط خانگی با کمترین هزینه است تا امکان اضافه کردن امکاناتی مانند بلوتوث و فلش خور کردن فراهم شود. به طور کلی مصرف کنندگان از کیفیت صدای این دستگاهها رضایت دارند اما نداشتن امکانات ارتباطی جدید مانند بلوتوث و usb در آنها ضعف به شمار می‌رود.

    2. سلام ضبط پاناسونیک SL-EH602 دارم به محض زدن پاور یه ثانیه روشن میس بلافاصله خاموش میشه و روی صفحه کلمه گود بای میاد لطفاً راهنمایی کنید
      با تشکر

      1. با سلام، خاموش شدن ضبط پاناسونیک شما به دلیل ایجاد ایراد داخلی و ایجاد اضافه بار (over load) است. در این حالت که می‌توان آن را با حالت پروتکت سیستم های صوتی سونی و سامسونگ مقایسه کرد به دلیل وجود قطعه معیوب دستگاه خاموش شده و از پیشرفت ایراد جلوگیری می‌شود.

  2. سلام من یه ضبط پاناسونیک ۵ دیسک مدل SA_VK800دارم تا به دیروز از AUXاستفاده میکردن از امروز متاسفانه روی گزینه AUXنمیره فقط درب سی دی باز و بسته میشه لطف میکنید راهنمایم کنبد

    1. با سلام، ساختار داخلی ضبط‌ خانگی پاناسونیک در برخی از مدل‌ها به گونه‌ای است که زمانی که بخش دیسک معیوب می‌شود، نمی توان با استفاده از فانکشن روی بخش aux سوئیچ کرد. یکی از دلایل این موضوع این است که پردازش سیگنال صدا در بخش برد دیسک انجام می‌شود. برای دسترسی به بخش aux باید مکانیزم 5 دیسک دستگاه درست عمل کند و در حالت ریست اولیه قرار بگیرد. از نظر ظاهری چک کنید که دلیل بسته نشدن درب بخش دیسک عامل خارجی مانند دیسک معیوب و یا گیر کردن لیبل نباشد. در غیر این صورت باید از متخصصین تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک کمک بگیرید.

  3. سلام، ضبط پاناسونیک داریم، وقتی به برق وصل میکنیم فقط چراغش روشن میشه و هیچ عکس العملی نشان نمیده و مدت زیادی ازش استفاده نکردیم وقتی هم که به برق زدیم هیچ عکس العملی نشان نداد و فقط چراغش روشن میشه، میشه راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجاست؟

    1. با سلام، ابتدا به دستگاه با ریموت کنترل فرمان بدهید. اگر مشکل پابرجا باشد باید ابتدا از بررسی و عیب یابی بخش تغذیه شروع کنید. پاور – سیستم کنترل و مدار فرمان دستگاه شما ممکن است معیوب شده باشد.

  4. من یه پاناسونیک وی کی ۵۵۰ دارم که باز کردم لنز سیدی رو تمیز کنم واقعا به هیچیشم دست نزدم
    ولی در سیدی گیر کرد که قبلش درست بود
    چجوری خودم درستش کنم

    1. با سلام، برای تعمیر مکانیزم باید روش کار دقیق قطعات مختلف را بشناسید تا بتوانید تایمینگ قطعات را چک و در صورت نیاز عیب یابی کنید. بدون داشتن اطلاعات دقیق به جز ایجاد آسیب بیشتر چیزی نصیب شما نخواهد شد. توصیه میکنیم برای تعمیر دستگاه به متخصص تعمیر ضبط پاناسونیک مراجعه کنید.

    1. با سلام، روشن نشدن ضبط خانگی پاناسونیک و روشن ماندن لامپ استندبای : این ایراد به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود : اشکال در بخش سیستم کنترل و مدار فرمان و یا ایجاد اشکال در بخش پاور ضبط خانگی پاناسونیک شما. یکی از نکات مهم در تعمیر ضبط های قدیمی مقرون به صرفه بودن هزینه تعمیرات است. با توجه به محدوده سکونت خود از متخصصین تعمیرات کمک بگیرید و دقت کنید که متخصص انتخاب شده تبحر لازم در تعمیر محصولات پاناسونیک را داشته باشد. در مجموعه تعمیرات محصولات پاناسونیک ویژگیهای خاصی دارند که تعمیر آنها را با سایر دستگاهها متفاوت می‌کند.

      1. با سلام.من یک دستگاه ضبط صوت خانگی پاناسونیک مدل RX-ED77 دارم.البته این دستگاه از اون سری دستگاههایی هست که سفارش داخلی ژاپن هستن.یعنی کل نوشته های روی دستگاه ژاپنیه.الان یه مدتیه که انگار قاطی کرده به اینصورت که کاست داخل دستگاه هست وهیچکدوم از کلیدها کار نمیکنه.فقط زمانیکه برق دستگاه قطع ووصل میشه چندبار پشت سرهم کاست رو پلی بک میکنه و دوباره قطع میشه.لطفأ راهنمایی بفرمایید چون خیلی جاها بردم بخاطر اینکه زبانش ژاپنیه کسی سر در نمیاره.با تشکر.

  5. سلام، ضبط و صوت پاناسونیک آکا۱۷ مدتی استفاده نکردم بخش کاست خورش به علت عدم استفاده طولانی مدت نوار را می جوه… ظاهرا هم هدش خراب شده و هم غلطک نوار جمع کنش خشک و سفت شده… لطفا راهنمایی کنید برای تعمیرشده چیکار کنم و به کجا مراجعه کنم؟ با تشکر

    1. با سلام، تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک مدل ak17 در بعضی موارد با محدودیت قطعات مواجه است. اما اگر قطعه خاصی مورد نیاز نباشد به طور معمول انجام خواهد شد. یکی از راههای به روز رسانی و استفاده دوباره این مدل سیستم های صوتی، نصب بلوتوث روی ضبط خانگی است. البته در نظر داشته باشید کیفیت نصب بلوتوث اهمیت زیادی دارد که باید در بالاترین کیفیت ممکن انجام شود.

      1. سلام و تشکر، موکدا منظور بنده تعمیر بخش کاست دستگاه هست که ظاهرا به قطعاتی مثل هد و حلقه های لاستیکی برای کشیدن نوار و احتمالا به تسمه هم نیاز دارد. البته اگر بشه بلوتوث هم نصب کرد و بخش سی دی را هم تبدیل به mp3 کرد که خیلی بهتر می شود. اگر فکر می کنید امکان تعمیر دارد اعلام بفرمایید با دستگاه خدمت برسم. با تشکر

    1. با سلام، بخش مکانیزم دیسک دستگاه شما ایراد دارد. تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک به دلیل پیچیدگی فنی و سخت افزاری که دارد با مشکلات زیادی همراه است. حتما از متخصصین با تجربه و حرفه‌ای کمک بگیرید.

  6. سلام خسته نباشيد تا همين چند ساعت پيش از auxاستفاده ميكردم كه خاموش كردم دستگاه رو و مجدد روشن كردم حالا اصلا رو حالت aux نميره لطفا راهنمايي كنين چطوري ريست كنم اسم دستگاه پاناسونيك SA-VK81D

    1. با سلام، در تعدادی از مدل‌های ظبط خانگی پاناسونیک با ایجاد خرابی در بخش مکانیزم دیسک نمی توانیم تعویض فانکشن انجام دهیم. در این حالت قسمت ورودی صدا یا همان aux قابل دسترسی نخواهد بود. این ایراد در ضبط خانگی پاناسونیک هیچ راه حلی به جز تعمیر بخش دیسک ندارد.

  7. سلام. من یه دستگاه پاناسونیک مدلvk-725d دارم که مکانیزم چنجر ۵ دیسک اون کاملا آسیب دیده. همونطور که میدونید چنجر این سری پخش ها بسیار پیچیده هست. هرچند به نظرم یجور شاهکار مهندسیه. اما حالا امکان تعویض فانکشن نیست. کلا هیچکدوم از قابلیت های دستگاه، در دسترس نیست. راهی وجود داره که با حذف چنجر، بشه از کاست، رادیو یا aux دستگاه استفاده کرد؟ چون قدیمی شدن تو شهر ما کسی براش وقت نمیذاره. ممنون میشم اگه راهی هست راهنمایی بفرمایید. ضبط پرقدرت و معرکه‌ایه و حیفه واقعا.

    1. با سلام، با خرابی بخش دیسک در ضبط خانگی پاناسونیک تغییر فانکشن و مخصوصا استفاده از ورودی صدا یا همان aux با اختلال مواجه می‌شود. با وجود همه نیازی که در این بخش و بخصوص برای نصب بلوتوث روی ضبط خانگی و حذف بخش دیسک در ضبط‌های خانگی قدیمی داریم ولی تا به امروز هیچ راه حلی به جز تعمیر کامل بخش مکانیزم دیسک وجود نداشته است.

      1. سلام خسته نباشید دستگاه بنده مدلVk650 میباشد که متاسفانه بخاطر گذاشتن باند بالاتر از هم رنج خودش به قسمت خروجی صدا آسیب وارد کرده و فقط ساب ووفر کار میکنه صدای از قسمتم پورت خروجی اسپیکر نمیاد امتحان کردم باندها سالم هستند چندجای از دوستان راهنمای خواستم اکثرا گفتن آی سی آمپیل فایرش احتمالا سوخته و خروجی نمیده. آیا این آی سی شامل ساب ووفر مگه نمیشه پس چرا اون کار میکنه بیس خوبی هم داره اما صدای خواننده موزیک در قسمت خروجی اسپیکر پخش نمیشه لطفا راهنمای بفرمایید

        1. با سلام، خیر تمام خروجی های یک دستگاه از یک قطعه در بخش آمپلی فایر تغذیه نمی‌شود. معمولا در دستگاههایی که دارای خروجی با توان بالای حدود 100 وات باشند چند قطعه وظیفه تامین قدرت خروجی را بعهده دارند. در بخش تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک به دلیل کیفیت خاص قطعات به هیچ وجه نمی‌توان از قطعات مشابه و یا جایجایی بلندگوها استفاده کرد. ابتدا باید دقیقا مشخص کنید که چه قطعه‌ای در دستگاه شما معیوب است تا بدانید باید در جستجوی کدام قطعه باشید.

  8. سلام وقت بخیر من یه ظبط پاناسونیک مدل vk90 دارم مشکلش اینه که روی حالت auxنمیره میخوام بدونم میتونم پایه خروشی برد فلش یوس بی به جای auxاز رادیو بگیرم یا اینکه کلا ظبطو باز کنم از منبع و تغذیه و امپیلی فایرش به صورتش مجزا استفاده کرد

    1. با سلام، طراحی پایه ضبط‌های خانگی پاناسونیک به شکلی است که در صورت خرابی بخش cd دستگاه روی ورودی aux سوئیچ نمی‌کند. تنها راه حل این مشکل در مجموعه تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک تعمیر بخش مکانیزم دیسک است. پیچیدگی بخش مکانیزم دیسک مشکل دیگری است که در این بخش با آن مواجه هستیم. اگر اصرار به انجام تعمیرات ضبط خانگی پاناسونیک خود دارید از متخصصین با تجربه در این بخش کمک بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

    1. با سلام، سیستم عیب یاب داخلی دستگاه شما فعال شده است. ایراد ظاهر شده در دستگاه شما به دلیل ایجاد ایراد در بخش مکانیزم دیسک ایجاد شده است. اگر آشنایی کامل با تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک ندارید از دستکاری آن خودداری کنید.

  9. سلام ظبط من پاناسونیک وی کی ۹۵۰ هست که الان دمو این ظبط روشن نمیشه میخواستم بدونم ایراد از کدوم خازن یا آیسی هست ممنون

    1. با سلام، باید ابتدا مسیر تغذیه را چک و عیب یابی کنید. در این حالت اگر ولتاژهای خروجی بخش پاور سالم و مقادیر انها درست باشد باید به سراغ بخش سیستم کنترل و تعویض آی سی این قسمت بروید.

  10. سلام من یک vk670دارم چنجر رو تایم کردم و تسمه اصلی پاره شده بود و عوض کردم ولی وقتی وصلش مبکنم به ظبط یکبار اومد بیرون و زدم رفت داخل دوباره ارور chgr errداده ؟چیکار کنم؟

    1. با سلام، باید بررسی کنید که قطعه دیگری هم معیوب است یا خیر؟ در عین حال ممکن است تایمینگ مکانیزم شما بهم ریخته باشد. تعمیر مکانیزم بخش سی دی در ضبط های پاناسونیک کاملا تخصصی است و حتی بسیاری از تعمیرکاران حرفه ای هم ممکن است با آن دچار چالش شوند.

  11. سلام ضبط vk760 دارم صدا رو بصورت کند سرعت پایین پخش میکنه همه کلید ها رو امتحان کردم چه در حالت سی دی فلش نوار کاست فرقی نداره

    1. با سلام، با توجه به پیچیدگی طراحی داخلی سیستم های پاناسونیک، برای اظهار نظر در مورد ایرادهای مشابه حتما باید عیب یابی انجام شود. با توجه به این که در همه فانکشن ها خرابی ایجاد شده یکسان است باید بخش هایی مانند DAC – Pre Amp را چک کرد. اما قبل از اقدام برای تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک خود حتما یک بار دیگر همه تنظیمات دستگاه را بررسی کنید.

  12. با سلام وخسته نباشید یه سیستم پاناسونیک میدل ak177 دارم تمام قسمتها سالمه دو سه سال استفاده نکردم الان هم همه چیزش سالمه فقط صداش در نمیاد میدنم که ای سی صدا هم سالمه باندها هم سالمه در قسمت دیسپلی اون قسمتی که نشان دهنذه سیگنال صدا هست اصلا سیگنال نشون نمیده ممنون میشم راهنمایی کنید خودم کمی از الکترونیک سر رشته دارم

    1. با سلام، متوجه نشدیم که سلامت آی سی صدا را چگونه تایید کردید ولی مراحل عیب یابی و تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک را باید طبقه به طبقه جلو بروید. تشخیص خرابی قطعات صرفا با سلامت ظاهری آنها تعیین نمی شود و حتما باید به صورت اصولی انجام شود. البته در ضبط خانگی پاناسونیک ارور f61 مربوط به خرابی بخش آمپلی فایر است که باید به آن هم توجه کنید.

    1. با سلام، بلندگوها را از دستگاه جدا کنید، اگر ایراد رفع شود ممکن است یکی از آنها معیوب شده باشد. اما اگر همچنان ایراد وجود داشته باشد احتمالا بخش پاور و یا خروجی آمپلی فایر دستگاه اسیب دیده است.

  13. با سلام
    پخش پاناسونیک مدل vk725d پنج دیسک داریم بعد وصل کردن usb بعد یه مدت کار کردن الان میاد هنگ میکنه تو change بعد دیگه نمیشه اصلا باهاش کار کرد میشه راهنمایی کنین ممنون

    1. با سلام، یکی از مکشلات رایج در بخش تعمیر ضبط پاناسونیک، این است که در بسیاری از مدل‌ها به دلیل خرابی بخش دیسک روی AUX نمی‌رود. تنها راه تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک شما تعمیر بخش سی دی است و یا این که بتوانید ورودی آمپلی فایر را پیدا کرده و روی آن بلوتوث نصب کنید.

    2. سلام آقاسعیدببخشید اگرازضبط استفاده نمیکنید احتمالاکنترل فروشی نیست چون منم مدل ظبط شمارد ا دارم ولی کنترلشوندارم اگراستفاده نمیکنید اگرموجوده sa.vk725d

      1. با سلام، نظرات کاربران با توجه به زمان تایید و جابجایی موضوعی ممکن است توسط کاربر مورد نظر شما دیده نشود. در صورت نیاز به ارتباط با سایر کاربران می‌توانید از طریق پشتیبانی اقدام بفرمایید.

  14. سلام و عرض ادب از همکاران هستم میخواستم اگه ممیکنه لطف کنید راهنمایی کنید وقتی ضبط پاناسونیک مدتی میمونه قسمت سی دیش به مشکل میخوره و با کلمه پلیزوایت مواجه میشیم تو این حالت رو گزینه aux نمیره میشه راهنمایی کنید بدون اینکه آسانسور درست بشه چیکار کنیم که رو گزینه aux بره ممنون میشم با سپاس از شما

    1. با سلام، متاسفانه این حالت روی ضبط خانگی پاناسونیک وجود دارد و هیچ راه حلی به جز تعمیر بخش دیسک وجود ندارد. البته چون تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک مشکلات زیادی دارد معمولا اکثر مراکز تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک در انجام آن با مشکل قطعات مواجه هستند.

  15. درود و خسته نباشید
    یه ضبط vk90d دارم از بچگی علاقه خاصی به سیستم صوتی داشتم الانم تعمیر کارم خیلی وقته میخواستم بپرسم آیا میشه برد usb رو طوری داخل ضبط راه اندازی کرد که با کنترل خود ضبط بشه حداقل next ، up یا play , pause رو انجام داد یا غیر ممکنه !؟
    ممنون از این که وقت میزارید

    1. با سلام، انجام این قبیل کارها به دلیل ساختار ویزه دستگاهها معمولا غیر ممکن است. البته اگر با ساختار فنی و مهدسی دستگاهها آشنا باشید خودتان تایید خواهید کرد که این حالت نشان دهنده ضعف در عملکرد دستگاه نیست.

  16. باعرض سلام خدمت مهندس عزیز.من یه ضبط خونگی سامسونگ دارم وقتی سی دی میزارم میخونه ولی رو حالت auxکه میزنم رواین حالت میره اماصدای ازباندهاپخش نمیشه وقتی کابل auxرو داخل میکنم ازداخل برد یه صدای تیک تیک مثل صدای چسبیدن پلاتین بهم میاد،ممنونتون میشم راهنمایم کنید،باتشکر

    1. با سلام، صدای تیک تیک احتمالا مربوط به صدای رله‌های بخش امپلی فایر است. احتمالا این رله‌ها در حالت استفاده از سی دی بسته هستند و صدای خزوجی وصل است اما زمانی که فیش aux را به دستگاه وصل می کنید جدا شده و صدای خروجی را قطع می کنند. باید درستی یا غلط بودن این فرضیه را بررسی کنید و اگر صحیح باشد به دنبال علت آن باشید. توصیه بعدی این است که فیش aux را چک کنید ممکن است سیگنال ورودی شما درست نباشد و دستگاه برای جلوگیری از ایجاد خرابی طبقه آمپلی فایر را از مدار خارج می کند. تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک پیچیدگی های زیادی دارد و به دلیل همین پیچیدگی ها در بسیاری مواقع با سختی زیادی همراه است.

  17. با درود ، بنده یه پخش مینی های فای مارک تکنیک دارم که پرس و جو کردم گفتن زیر مجموعه همون پاناسونیکه، الان مدتیه که کل طبقات روشن میشن و حتی کلیدها و شماره انداز سی دی هم کار می‌کنه اما هیچ صدایی از دستگاه بیرون نمیاد ، میخواستم بدونم دلیلش چی می‌تونه باشه و اگه مشکلش از آی سی صدا باشه ممکنه دیگه گیر نیاد و درست نشه؟

    1. با سلام، در سیستم های طبقاتی ابتدا باید اتصالات را به دقت بررسی کنید. در واقع اول باید مشخص کنید که خرابی داریم یا اتصالات دستگاه صحیح نیست. در مرحله بعد خاص بودن طراحی و ساختار دستگاه باعث می شود که نتوان راجع به آن به راحتی اظهار نظر کرد. نمی توان بدون بازدید و عیب یابی دقیق گفت که مثلا آی سی خروجی آمپلی فایر خراب است. البته در نظر داشته باشید که همین کیفیت بالا باعث می شود که قطعات به راحتی اسیب نبیند پس بجای تصورات اشتباه در پی یک متخصص حرفه ای باشد یا مرحله عیب یابی دستگاه را کامل و صحیح انجام دهد.

  18. با سلام دنباله سوال قبلی که جواب داده بودین مهندس جان هر دو ای سی صدا سالم هست چون وقتی روی مدار دست میکشم یا دو سر سیم هدفون گوشی رو وصل میکنم صدا میاد بالا و هم ساب و هم میدرنج ها صدا دارند اما وقتی Aux وصل میکنم و یا نوار کاست میذارم هیچ صدایی نمیاد بالا در قسمت سوالی که قبلا پرسیده بودم گقتم که در قسمت دیسپلی که سالم میباشد هم هیچ گونه رقس نوری وجود ندارد مثلا وقتی سی دی میخوند رقس نور داشت الان ندارد سیستم کامل سالم هست حتی ای سی ها سالم هستن متمین هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، سوال جدید شما در کنار سوال قبلی دیده نمی‌شود، پس دنباله سوال قبلی نخواهد بود. در عین حال ارائه راهنمایی در این گونه دستگاههایی که توسط تعمیرکار یا مصرف کننده باز می‌شود، بدو بازدید و بررسی دستگاه خیلی موثر نخواهد بود. به طور کلی در این حالت باید قسمت‌هایی مانند سوئیچ صدا و یا سیستم کنترل را بررسی کنید.

  19. باسلام خدمت شما. بنده دستگاه VK800 دارم و دادم تعمیرکار برام تسمه های قسمت کاست رو تعویض کرد و الان کاستها در حال کارن. اما مشکلی که پیش اومده توی سرعت پخش کاست هست. بطوریکه کاستها کمی با سرعت زیاد پخش میشوند و یه جوری حالت صدا باریک پخش میشه. آیا میشه سرعت پخش رو جوری تنطیم کرد که سرعت بصورت نرمال پخش بشه ؟ در ضمن خودم با باز کردن دستگاه میتونم سرعتش رو تنطیم کنم یا باید بدم تعمیرکار؟

    1. با سلام، ابتدا علت ایراد (سرعت بالای کاست) باید مشخص شود. برای تنظیم سرعت دور کاست پتانسومتری وجود دارد اما خودبخود تغییر نمی‌کند. ممکن است در زمان تعمیر اشکالی ایجاد شده باشد اما شما نمی‌توانید این مشکل را با تغییر دور موتور اصلاح کنید. به دلیل پیچیدگی‌هایی که در تعمیر ضبط پاناسونیک وجود دارد توصیه میکنیم حتما از متخصصین تعمیرات کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

  20. خسته نباشید یه ضبط ak17 دارم بخش دیسکش خرابه موقع روشن شدن میره برا چک و همونجا میمونه نمیشه از aux و… استفاده کرد
    راه حلی داره که سیدیش از مدار خارج بشه یا فقط aux کار کنه؟

    1. با سلام، در مشکل از کار افتادن aux ضبط خانگی پاناسونیک، تنها راه حل تعمیر بخش سی دی و یا خارج کردن آن از مدار است. این کار تنها از طریق سخت افزاری قابل انجام است و به دلیل پیچیده بودن توصیه میکنیم تنها از مراکز که تخصص لازم را دارند کمک بگیرید.

  21. سلام دستگاه پاناسونیک مدل SA_AK122روی AUXدرحال پخش بود با صدای بلند موزیک که تمام شد دستگاه را از پریز برق کشیدم بیرون روز بعد که خاستم روشنش کنم صدا از بلند گوها پخش نمیشه ممنون میشم راهنمای کنید

    1. با سلام، وقتی با یک دستگاه معیوب و یا مشکل روبرو می‌شوید از دو حالت خارج نیست: یا یکی از تنظیمات تغییر کرده و یا یکی از قطعات دستگاه خراب شده است. برای رفع مشک چند نکته را بررسی کنید:
      راه اندازی اولیه و چک بخش سی دی انجام می‌شود یا خیر؟
      همه فانکشن‌ها را تست کنید: رادیو – کاست و … ببینید کدامیک صدا دارند و یا صدا در همه آنها قطع شده است؟
      تنظیمی در ضبط خانگی پاناسونیک شما وجود ندارد که بتواند همه بلندگوها را قطع کند، پس اگر بعد از بررسی دقیق نکات بالا نکته خاصی دیده نشود باید از بخش تعمیر ضبط خانگی پاناسونیک کمک بگیرید.

      1. با سلام همه بخش تنظیمات را برسی کردم سی دی تصویر دارد ولی رادیو ظبط صوت وآیوکس هیچ کدام صدا ندارد ارور اف 61 را هم نشان نمی‌دهد فقط مشکل صدا است که کلی قطع شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط