تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

آنچه در این نوشته خواهید خواند

نتیجه عملکرد قوی ال جی در بخش طراحی و تولید سینمای خانگی و دی وی دی پلیر ها، ساخت دستگاه هایی است که برخی از آنها با بیش از 10 سال عمر، هنوز نیاز به سرویس و تعمیر احتیاج پیدا نکرده اند. در ادامه به بررسی فنی و مراحل تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS که یکی از این مدل ها است می پردازیم :

 

تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

 

برد پاور به مانند عموم دستگاه های سینمای خانگی که در این دوره تولید شده است با تکنولژی سوئیچینگ طراحی شده است و آمپلی فایر دیجیتال دستگاه وظیفه تقویت صدای خروجی را بعهده دارد. در بخش اپتیکال بلاک هم از 5FV1 استفاده شده که یکی از اپتیک های با کیفیت مورد استفاده ال جی است. وجود درگاه USB هم یکی دیگر از نکات مثبت در ساختار این مدل است.

تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

عیوب متداول

 

ایستادن و پرش تصویر سی دی هر 10 دقیقه یکبار :

خرابی بخش اپتیکال بلاک در تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS هم به مانند تعمیر سینمای خانگی در سایر مدل ها و برندها بیشتریم مورد خرابی و علت مراجعه به مراکز تعمیر را شامل می شود، با این تفاوت که به دلیل کیفیت بالای مجموعه اپتیکال بلاک در عموم موارد مراجعه با خرابی کامل قطعه مواجه نمی شویم و بیشتر با خرابی بخش اپتیکال بلاک به صورت مکث در تصویر خروجی برای چند ثانیه و حرکت مجدد و یا پرش های زمانی مثلا به مدت چند دقیقه به جلو و یا عقب و یا ایستادن و پرش تصویر سی دی هر 10 دقیقه یکبار مواجه می شویم.

کیفیت بالای قطعات باعث می شود تا در عملیات تعمیر سینمای خانگی ال جی در موارد زیادی نیاز به تعویض کامل بخش اپتیکال بلاک نباشد و مجموعه اپتیکال بلاک با تعویض قطعات معیوب به خوبی تعمیر شود به شرطی که قطعه اصلی این مجموعه یعنی اپتیکال پیکاپ خراب و یا ضعیف نباشد.

 

تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

 

روشن نشدن سینمای خانگی ال جی :

یکی دیگر از موارد خرابی که در تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS دیده شده است روشن نشدن سینمای خانگی است. در آمار تعمیر این مدل و در چندین نمونه دیده شده است که خرابی بخش پاور دستگاه باعث ایجاد آسیب در بخش سیستم کنترل دستگاه شده است.

توضیح بیشتر اینکه در خرابی برخی از قطعات پاور، با وجود خرابی قطعه و عملکرد ناصحیح آن در عملکرد ظاهری دستگاه تاثیری ندارد اما عملکرد ناصحیح قطعه و یا قطعات معیوب باعث ایجاد آسیب در قطعات دیگر می شود. خرابی خازن های برد پاور باعث ریپل دار شدن ولتاژهای خروجی می شود و باعث آسیب دیدگی آی سی های اصلی دستگاه به مرور زمان می شود.

 

تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

 

 

خرابی بخش آمپلی فایر در سینمای خانگی ال جی :

با وجود نقاط مثبت فراوان در طراحی سینمای خانگی ال جی اما یکی از نقاط ضعف این مجموعه عدم وجود عیب یاب داخلی در آنهاست، که باعث می شود در صورت ایجاد اشکال و ایراد در دستگاه و خرابی قطعات تا آنجا که ممکن است دستگاه به کار خود ادامه می دهد که باعث پیشرفت ایراد در موارد متعدد می شود.

یکی از این موارد، خرابی بخش آمپلی فایر است که باعث ایجاد اشکال در بخش تقویت صدای خروجی دستگاه می شود: در برندهای دیگر مانند سونی و یا پاناسونیک که عیب یاب داخلی وجود دارد با ایجاد اولین نشانه های خرابی مدارات محافظ دستگاه فعال شده و پس از خاموش کردن دستگاه کد خطای مناسب نمایش داده می شود اما در موارد مشابه در تعمیر سینما خانگی الجی عموما ایراد تا جایی پیشرفت می کند که باعث ایجاد اتصال داخلی در قطعات اصلی شده و باعث ایجاد مواردی مانند سوختگی فیزکی در مدار و قطعات و یا سرایت آسیب به سایر قطعات می شود.

 

تعمیر سینمای خانگی ال جی مدل LH-735HTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط