تعمیر دی وی دی بلوری bluray

تعمیر دی وی دی بلوری bluray

آنچه در این نوشته خواهید خواند

علت نامگذاری دستگاه های دی وی دی و سینمای خانگی بلوری bluray رنگ آبی اشعه خروجی اپتیکال پیکاپ دستگاه است. در ادامه به بررسی تعمیر دی وی دی بلوری bluray می پردازیم.

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تولید دیسک های با ظرفیت بالاتر و ظهور تکنولوژی سه بعدی در تلویزیون های ال ای دی دستگاه های دی وی دی و سینمای خانگی دارای تکنولوژی بلوری به بازار ارائه شدند که اصلی ترین ویژگی آنها خواندن اطلاعات دیسک های سه بعدی بود.

تعمیر دی وی دی بلوری bluray

مشکل نخواندن دی وی دی دی

مشکل نخواندن دی وی دی شایع ترین ایراد در مجموعه تعمیر دی وی دی بلوری bluray است.

در دستگاه های دی وی دی بلوری به مانند دی وی دی های معمولی مشکل نخواندن دی وی دی مربوط به خرابی و یا بد عمل کردن قطعه اپتیکال پیکاپ است.

ساختار اپتیکال پیکاپ در دستگاه های دی وی دی بلوری و سینمای خانگی های مجهز به این تکنولوژی پیچیده تر از اپتیکال بلاک های معمولی است و عموما قابلیت تعمیرپذیری کمتری دارند.

اپتیکال بلاک های اولیه که در این دستگاه ها استفاده می شدند دو لنز متفاوت خروجی داشتند یکی برای دیسک های بلوری و دیگری برای دیسک های معمولی.

با پیشرفت تکنولوژی این دو بخش در یک بخش ادغام شدند و اپتیک هایی تولید شده که در یک مجموعه هم قابلیت خواندن اطلاعات دیسک های معمولی را دارند و هم توانایی خواندن اطلاعات دیسک های بوری.

نکته قابل توجه دیگر در تعمیر دی وی دی بلوری bluray رفع نقطه ضعف های مختلف دستگاه های دی وی دی قبلی است. مثل استفاده از کاور پلاستکی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به بخش اپتیکال بلاک.

 

تعمیر دی وی دی بلوری bluray

 

باز نشدن درب دی وی دی پلیر

باز نشدن درب دی وی دی پلیر ایراد شایع بعدی در مجموعه تعمیر دستگاه دی وی دی پلیر است.

مکانیزم آسانسور باز و بسته شدن سینی سی دی در دستگاه های دی وی دی و سینمای خانگی بلوری bluray عملکردی مشابه دی وی دی های معمولی دارد.

اگر با ایراد باز نشدن درب دی وی دی پلیر مواجه شدید ابتدا باید مطمئن شوید که ایراد در بخش مکانیزم و قطعات آسانسور دستگاه است یا در بخش الکترونیکی دستگاه.

قطعات مکانیکی مانند موتورها و چرخ دنده ها آسیب پذیرتر از قطعالت الکترونیکی دستگاه هستند و روند استهلاک سریعتری دارند.

در عموم دستگاه های دی وی دی یک اهرم برای باز کردن دستی و خلاص کردن بخش مکانیزم وجود دارد. دستیابی به این اهرم از طریق شکاف کوچکی که در زیر بخش سی دی تعبیه شده امکانپذیر است.

برای استفاده از این اهرم باید دستگاه را از برق جدا کنید ، سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی اهرم را حرکت دهید تا مکانیزم درحالت خلاص قرار گیرد. در این حالت درب بخش دی وی دی کمی بیرون می آید و می توانید با دست ان را باز کنید بدون اینکه نیاز باشد دستگاه را روشن کنید.

عیب یابی دی وی دی پلیر

با توجه به حسایست بالای دستگاه ها توصیه می کنیم برای تعمیر دی وی دی بلوری bluray از مراکز مجاز تعمیرات کمک بگیرید و دستگاه های گران قیمت خود را به دست افراد بی تجربه نسپارید.

بارها دیده ایم که دستکاری تعمیرکاران بی تجربه باعث خرابی بیشتر دستگاه شده به نحوی که حتی ممکن است ظاهر ایراد تغییری نکرده اما تعداد و نوع قطعات خراب به نحوی تغییر کرده است که یا امکان تعمیر دستگاه از بین رفته و یا میزان هزینه تعمیر دی وی دی به قدری بالا رفته که تعمیر دستگاه صرفه اقتصادی ندارد.

متخصصین مجموعه رایان با سالها تجربه و تخصص برای انجام تعمیر دی وی دی بلوری bluray و انواع سینمای خانگی در برندهای مختلف در خدمت شما هستند. همچنین می توانید برای عیب یابی و مشاوره تخصصی با مشاورین تعمیرات ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط