تعمیر تلویزیون oled ال جی

تعمیر تلویزیون oled ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

شرکت های تولید کننده پیشرو معمولا وقتی به تکنولوزی خاصی دست پیدا می کنند فرمول خاص آن را بنام خود ثبت می کنند و ممکن است همین فرمول ها تا سالها به برگ برنده آنها در بازار رقابت تیدیل شود مثلا شرکت در اوایل سالهای دهه نود لامپ تصویر ترینیترون را به بازار ارائه کرد و آن را به نام خود ثبت کرد و تلویزیون های زیادی را با استفاده از این تکنولوژی ساخت لامپ تصویر به بازار مصرف فرستاد. مشابه این اتفاق در سالهای اخیر برای شرکت ال جی و تکنولوژی OLED افتاده است. در ادامه به تعمیر تلویزیون oled ال جی و ایراد خاص آنها که سر و صدای زیادی هم به پا کرده می پردازیم :

تعمیر تلویزیون oled ال جی

در نوشته های قبلی گفتیم که تلویزیون هایی که امروز به نام ال ای دی در حال مصرف آنها هستیم در واقع تلویزیون های ال سی دی با بک لایت یا نور زمینه ال ای دی هستند و تلویزیون ال ای دی واقعی تلویزیونی است که نور زمینه یا بک لایت ندارد و پیکسل های پنل این تلویزیون ها دارای ساب چهارم هستند. سه پیکسل اول وظیفه تولید رنگهای قرمز ، سبز و آبی را بعهده دارند و ساب چهارم وظیفه تولید نور سفید برای دیده شدن سه پیکسل دیگر را، این تلویزیون ها در سالهای اخیر با نام تلویزیون های OLED به بازار آمده اند.

 

تعمیر تلویزیون oled ال جی

سرمایه گذاری عظیم ال جی در سالهای گذشته کم کم در حال نتیجه دادن است و تلویزیون های OLED ال جی در حال تبدیل شدن به گزینه اول مشتریان و خریداران در تلویزیون های رده بالاست اما در همین حال محققین از یک ایراد بسیار بزرگ در تلویزیون های OLED ال جی خبر می دهند که در بخش تعمیر تلویزیون oled ال جی با نام BURN IN شناخته می شود. این ایراد صورت ظاهری آن کم نور شدن موضعی برخی از پیکسل ها است در تعدادی از تلویزیون های OLED ال جی دیده شده است و اگر بعنوان یک ضعف در بین پنل تلویزیون های OLED اپیدمی شود مشکلات زیادی را برای ال جی ایجاد می کند.

 

تعمیر تلویزیون oled ال جی

در بخش تعمیرات تلویزیون لغت BURN IN برای تصاویر محو و سایه هایی استفاده می شد که بدلیل ماندن روی یک تصویر روی صفحه نمایش حک می شد. بعنوان نمونه در گذشته شاهد ثابت بودن آرم شبکه های مختلف بودیم اما امروز ارم شبکه های تلویزیونی برای جلوگیری از ایجاد این ایراد در فواصل زمانی مشخص ( هر چند ثانیه ) تغییر می کنند.

 

تعمیر تلویزیون oled ال جی

غوغای ابتدایی این ایراد در بخش تعمیر تلویزیون oled ال جی به حدی است که شرکت سامسونگ در تبلیغ تلویزیون های QLED خود که به نوعی رقیب اصلی تلویزیون های OLED ال جی به شمار می رود یک تلویزیون OLED با مشکل BURN IN را به نمایش می گذارد و در اقدامی بحث انگیز تر ضمانت 10 ساله برای این مشکل در تلویزیون های خود داده است. از سوی دیگر سایت معتبر RTINGS ( که گاها مطالبی را از آن برای شما ترجمه و در سایت قرار داده ایم) اقدام به تست و بررسی 6 مدل از تلویزیون های الد ال جی کرده است و نتایج آن را به طور منظم در اختیار همگان قرار می دهد.

 

تعمیر تلویزیون ال جی

(ایراد بک لایت تلویزیون ال جی)

ال جی با ایرادهای اپیدمی بیگانه نیست و بسیاری از تلویزیون های تولید این کمپانی با مشکل و ضعف در بخش بک لایت مواجه هستند. مدل هایی مانند LN , LB , LY , LS و حتی مدل های رده بالایی مانند LM هم از این مشکل در امان نبوده اند و در ورژن های مختلف به صورت همه گیر دچار ایراد می شوند و برای تعمیر راهی تعمیرگاههای تلویزیون می شوند و اگر تلویزیون های الد ال جی هم با مشکلات اینچنینی مواجه شوند وضعیت به مراتب سخت تر از گذشته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط