تعمیر تلویزیون لامپی سونی

تعمیر تلویزیون لامپی سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

اگر شما هم یکی از تلویزیون های لامپی (crt) سونی را دارید و تلویزیون شما دچار خرابی شده است شاید در عیب یابی و روش تعمیر آن نیاز به اطلاعات دارید. در ادامه ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون لامپی سونی را بررسی و مراحل تعمیر و هزینه تقریبی هر ایراد را بیان می کنیم.

تلویزیون های سونی دارای سیستم عیب یاب داخلی هستند و ایرادهای مختلف که ممکن است در تلویزیون ایجاد شود توسط این سیستم شناسایی می شود. در نوشته دلیل چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی راجع به نحوه عملکرد این سیستم عیب یابی توضیحات کامل را داده‌ایم.

تعمیر تلویزیون لامپی سونی

 

عیب یابی تعمیر تلویزیون لامپی سونی (CRT)

متداول‌ترین ایرادهایی که در تلویزیون های (CRT) سونی اتفاق می افتد عبارتند از :

2 چشمک در تلویزیون لامپی سونی (CRT)

بر اساس اطلاعات نقشه فنی اکثر تلویزیون های سونی ایجاد حالت 2 چشمک نشان دهنده خرابی بخش هوریزنتال و های ولتاژ تلویزیون سونی است. در تلویزیون های لامپی برای بایاس لامپ تصویر نیاز به یک ولتاژ بسیار بالا داریم که با نام های ولتاژ شناخته می شود. این ولتاژ بوسیله تعدادی المان تولید می شود که مجموعا با نام مدار های ولتاژ شناخته می شود.

5 چشمک در تعمیر تلویزیون لامپی سونی (CRT)

ویژگی خاص این ایراد این است که تنها ایرادی است که در تلویزیون سونی ایجاد می شود و اکثرا باعث خاموش شدن تلویزیون نمی‌شود. یعنی در حالی که تلویزیون روشن است چراغ جلوی تلویزیون 5 بار چشمک می‌زند. 5 چشمک در تلویزیون های سونی اکثرا به دلیل ضعیف شدن لامپ تصویر تلویزیون ایجاد می شود.

لامپ تصویر تلویزیون وقتی اصطلاحا ضعیف می شود تناسب رنگ های اصلی یعنی سبز ، آبی و قرمز و نسبت آنها بهم میریزد و تصویر در تلویزیون اکثرا با زمینه صورتی مایل به قرمز و یا زمینه سبز دیده می شود.

6 و 10 بار چشمک در تعمیر تلویزیون لامپی سونی (CRT)

مدل هایی مانند HR – HZ در بین تلویزیون های سونی ساختار مشابهی دارند و دچار ایرادهای مشابه هم می شوند. ایرادهای 6 و 10 چشمک شایع‌ترین ایرادهایی است که در این مدل های سونی دیده می شود.

6 چشمک در این چند مدل مربوط به خرابی برد پاور تلویزیون است و 10 چشمک مربوط به خرابی بخش هوریزنتال می شود. یکی از آی سی های مطرح در خرابی این مدل از تلویزیون های سونی آی سی MCZ3001 است. خرابی این قطعه باعث می شود برخی مواقع دستگاه روشن شود و گاهی مواقع روشن نشود و دستگاه به حالت چشمک زدن (6 یا 10 بار) وارد شود.

ایراد EAST -WEST در تلویزیون سونی سی‌آر‌تی

ایراد EAST-WEST در تلویزیون سونی لامپی (CRT) باعث می شود تصویر به صورت هلالی دیده شود. عرض تصویر به داخل قوس برمی‌دارد و جای خای سیاه دیده می شود.

این ایراد به صورت ضعف طراحی در برخی از مدل های تلویزیون سونی سی‌آر‌تی ایجاد می شود. مدل هایی مانند سری DZ – DB – DA – SW دارای این ضعف هستند. قطعات این بخش باید به صورت اصلاح شده استفاده شود در غیر این صورت در زمان کوتاهی مجددا ایراد ایجاد می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط