تعمیر تلویزیون شهاب

تعمیر تلویزیون شهاب

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون شهاب از خدمات تخصصی رایان است. با توجه به قدمت کارخانه شهاب و اعتماد خاصی که عموم مصرف کنندگان بعنوان یک برند وطنی به آن دارند تعمیر تلویزیون شهاب در مجموعه رایان با بالاترین کیفیت انجام می‌شود.

شهاب یکی از قدیمی ترین برندهای داخلی است که در زمینه تولید لوازم منزل فعال بوده و در طی سال های اخیر فعالیت خود را به سمت تولید تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی سوق داده است. در ادامه به بررسی محصولات این برند با کیفیت ایرانی و مجموعه تعمیر تلویزیون شهاب در مجموعه تعمیر تلویزیون می پردازیم :

 

 

تعمیر تلویزیون شهاب

 

 

فعالیت شهاب در سال 1324 و با تاسیس رادیو شهاب آغاز شد. در سال 1342 اولین تلویزیون شهاب با برند ام بی ال آی و تحت لیسانس فیلیپس تولید شد.

تولید تلویزیون با برندهای تلفنکن ، هیتاچی ، گلداستار  ، تولید مانیتور با برند سامسونگ ، تولید تلویزیون پروجکشن ال جی ، تولید تلویزیون های مختلف با برند تی سی ال از دیگر فعالیت های کارخانه شهاب بوده است. همچنین شهاب در طی سالهای اخیر فعالیت گسترده ای را با برند معتبر سونی داشته است و محدوده وسیعی از محصولات این شرکت را مونتاژ کرده است.

 

تعمیر تلویزیون شهاب

مشکلات رایج در تعمیر تلویزیون شهاب

با توجه به آمار بخش تعمیرات ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون شهاب عبارتند از :

  1. روشن نشدن تلویزیون شهاب
  2. قطع شدن تصویر تلویزیون شهاب
  3. از کار افتادن ریموت کنترل تلویزیون
  4. شکستگی صفحه نمایش
  5. تاریکی و سیاه شدن تصویر تلویزیون
  6. ایجاد خطوط عمودی و افقی
  7. بهم ریختگی تصویر تلویزیون

علت روشن نشدن تلویزیون شهاب چیست؟

روشن نشدن یکی از ایرادهای عمومی در بخش تعمیر تلویزیون شهاب است.به طور کلی روشن نشدن تلویزیون (LCD و LED) مربوط به خرابی دو بخش است:

  1. برد پاور تلویزیون
  2. مین برد تلویزیون

در ایراد روشن نشدن تلویزیون، وضعیت لامپ پاور تلویزیون اهمیت زیادی دارد. روشن شدن یا نشدن لامپ پاور تلویزیون می‌تواند یک راهنمای خوب برای بررسی وضعیت و عیب یابی تعمیر تلویزیون شهاب باشد. وقتی تلویزیون را به برق می‌زنیم و لامپ پاور تلویزیون روشن می‌شود یعنی این که برق به داخل تلویزیون می‌رسد و بخش اولیه (PRIMARY) و بخش تولید ولتاژ استندبای برد پاور سالم است.

معیوب شدن برد پاور یکی از ایرادهایی است که می تواند باعث شود تلویزیون روشن نشود.  خرابی خازن های خروجی ولتاژ یکی از ایرادهایی است که معمولا در بردهای پاور دیده می شود. خازن های الکترولیت به مرور زمان ظرفیت اولیه خود را از دست می دهند و باعث می شوند که ولتاژ خروجی از آنها دارای کیفیت لازم نباشد.

روشن نشدن تلویزیون شهاب

علت قطع شدن تصویر تلویزیون شهاب چیست؟

قطع شدن تصویر تلویزیون یکی دیگر از ایرادهایی است که ممکن است با آن برخورد کنید. ایرادهای مختلفی می‌تواند باعث قطع شدن تصویر تلویزیون شهاب شود اما رایج‌ترین ایرادی که در تلویزیون‌های ال ای دی شهاب دیده می‌شود خرابی بک لایت تلویزیون و سوختن لامپ های بک لایت است. در صورت خرابی بک لایت معمولا تلویزیون روشن می‌شود و برای یک لحظه آرم و لوگوی اولیه تلویزیون دیده می‌شود اما بعد از آن تصویر قطع می‌شود و تنها صدا پخش می‌شود. با خرابی بک لایت معمولا تصویر تلویزیون به صورت بسیار ضعیف دیده می‌شود.

بک لایت یا نور زمینه، نور سفید رنگی است که در پشت صفحه نمایش تلویزیون‌ تولید می‌شود. نور زمینه باعث روشن شدن تصویر تلویزیون می‌شود و قطع شدن آن باعث قطع شدن و سیاه شدن تصویر تلویزیون خواهد شد. در تلویزیون های ال ای دی نور زمینه یا همان بک لایت بوسیله لامپ های ال ای دی تولید می شود. این لامپ ها معمولا در پشت صفحه نمایش تلویزیون قرار داده می‌شوند و نور آنها باعث روشن شدن تصویر می‌شود.

علت از کار افتادن ریموت کنترل تلویزیون شهاب چیست؟

در صورت مواجهه با کار نکردن کنترل تلویزیون ابتدا باید ایراد را بین ریموت و تلویزیون تفکیک کنید. برای این کار باید تلویزیون را با کنترل دیگری تست کنید. راه حل ساده تر تست کنترل با استفاده از دوربین گوشی موبایل شماست. اشعه مادون قرمز ایجاد شده بوسیله دیود فرستنده ریموت کنترل بوسیله سنسورهای گیرنده دوربین قابل دیده شدن می شود. اگر از دوربین گوشی خود دیود فرستنده کنترل را نگاه کنید در هنگام فشار دادن دکمه های مختلف، دیود روشن می شود.

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌تواند به افزایش عمر مفید ریموت کنترل‌ها کمک کند تعویض باطری آنها در فواصل زمانی 4 تا 6 ماه است. وقتی باطری ریموت نو و سالم است جریان بیشتر و قوی تری دارد. در این حالت وقتی کلیدها را به آرامی فشار می‌دهیم عمل می کند. برعکس وقتی باطری کهنه می‌شود جریان خروجی از آن هم کاهش پیدا می کند. در این حالت لازم است که کلیدهای ریموت را محکم‌تر فشار دهیم. این فشار بیشتر در مدت کوتهای باعث خوردگی و از بین رفتن لایه روی کلیدهای ریموت و از کار افتادن آن خواهد شد.

مجموعه رایان بعنوان یکی از قدیمی ترین مراکز تعمیرات تلویزیون در سطح تهران آمادگی دارد خدمات تعمیرات انواع تلویزیون های شهاب را بوسیله متخصصین مجرب در سراسر تهران در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهد. کلیه خدمات ارائه شده بوسیله مجموعه رایان دارای گارانتی و ضمانمت بوده و نرخ خدمات بر اساس نرخ مصوب اتحادیه محاسبه می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط