تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470

تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در نوشته دیگری راجع به تعمیر تلویزیون سونی مدل r450 و ایرادهایی که به صورت اپیدمی در این مدل از تلویزیون های سونی ایجاد می شود صحبت کردیم. مدل r470 شباهت زیادی به r450 دارد : هر دو دستگاه به جای برد پاور از یک آداپتور خارجی 19.5 ولت استفاده می کند و برد t con (که وظیفه پردازش نهایی تصویر و اماده سازی سیگنال تصویر برای انتقال به پنل تلویزیون را بعهده دارد) در هر دو مدل به برد آدرس پنل منتقل شده و در واقع با هم ادغام شده اند. در بخش بک لایت هر دو مدل هم از نوع خاصی از طراحی استفاده شده که بر خلاف آنچه در طراحی تلویزیون های ال ای دی میان رده اتفاق می افتد لامپ های بخش بک لایت روی صفحه فلزی قرار نگرفته اند. این لامپ ها که در ظاهر شباهت زیادی به لامپ های بک لایت تلویزیون ال جی سری ln دارند روی پایه پلاستیکی قرار گرفته که همین نکته طراحی دقیق و مهندسی کامل این دستگاه را در کنترل میزان حرارت این بخش نشان می دهد. بعد از تمام این شباهت ها تنها تفاوت این دو مدل در بخش مین برد و ساختار ان است که در مدل r470 به یک برد تبدیل شده است و بخش تامین ولتاژ بخش بکلایت تلویزیون هم به همین برد منتقل شده است.در ادامه به مراحل تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470 و عیوب متداول آن می پردازیم :

بر اساس آمار ورودی بیشترین موارد مراجعه تلویزیون سونی مدل r470 به بخش تعمیرات تلویزیون در مجموعه رایان مربوط به موارد زیر بوده است :

تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470

ایرادهای متداول

ایراد در بخش بک لایت تلویزیون سونی

ایجاد ایراد بک لایت در این مدل از تلویزیون های سونی باعث ظهور ایرادهایی مانند تاریکی بخشی از تصویر ، خاموش و روشن شدن متوالی تلویزیون می شود که در بیشتر موارد باعث فعال شدن مدار محافظ دستگاه شده و با فعال شدن سیستم عیب یاب داخلی تلویزیون سونی، دستگاه خاموش شده و چراغ جلوی دستگاه 6 بار چشمک می زند.

یکی از مواردی که تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470 را در بخش تعمیر بک لایت دچار مشکل می کند واکنش دستگاه به جدا کردن پنل دستگاه است. همانطور که گفتیم برد T CON در برد آدرس این دستگاه ادغام شده است و در صورت جدا شدن این بخش به مانند تمام تلویزیون های سونی عیب یاب دستگاه فعال شده و کد 5 چشمک را صادر می کند. برای حل این مشکل ابتدا باید با روش خاصی مدار عیب یاب را غیر فعال کرد تا نسبت به جداسازی برد T CON واکنشی نداشته باشد و سپس به تعمیر بخش بک لایت تلویزیون سونی پرداخت.

 

تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470

 

ایراد در بخش تصویر و بهم ریختگی رنگها در تصویر تلویزیون

یکی از قطعات بسیار حساس در این مدل از تلویزیون های سونی کابل ارتباط بین مین برد و برد آدرس است که اصطلاحا کابل LVDS نامیده می شود. آسیب دیدگی این کابل که حتی خود بخود اتفاق می افتد باعث ایرادهایی مانند بهم ریختگی تصویر، تغییر فاز رنگ ها در تصویر تلویزیون و در مواردی نگاتیو شدن تصویر می شود. در صورت فعال شدن مدار عیب یاب در این حالت تلویزیون سونی خاموش شده و چراغ استندبای دستگاه تعداد 5 بار چشمک می زند.

 

تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470

آبخوردگی پنل تلویزیون سونی

اقدامات پیشگیرانه از ایجاد آبخوردگی در این مدل از تلویزیون های سونی شامل برگشت برد آدرس تلویزیون برای جلوگیری از ایجاد آبخوردگی و رسیدن آسیب به پنل تلویزیون انجام شده است اما باز هم در موارد متعددی شاهد ایجاد آبخوردگی در این مدل از تلویزیون های سونی هستیم که در مقطع اتصال فلت انتقال صویر به پنل تلویزیون اتفاق می افتد و بر اساس انچه در بخش تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون توضیح دادیم باعث ایجاد ایرادهایی مانند خطوط عمودی روی تصویر تلویزیون ، ایجاد نوارهای رنگی و یا سیاه و سفید روی تصویر تلویزیون ، قطع شدن تصویر و موارد مشابه می شود. ایجاد آبخوردگی در عموم تلویزیون های سونی اگر منجر به فعال شدن عیب یاب داحلی دستگاه شود با تعداد 5 چشمک همراه خواهد بود.

تعمیر آبخوردگی پنل در تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470 معمولا نیازمند تعویض فلت های پنل است که هزینه بیشتری را نسبت به تعمیر آنها ایجاد می کند، پس اگر تلویزیون سونی مدل R470 دارید مواظب باشید دچار آبخوردگی نشود.

 

تعمیر تلویزیون سونی,مدل klv-40r470

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط