تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تلویزیون ال ای دی سامسونگ سری h یکی از محصولات سامسونگ و تولید سال 2015 است. در ادامه به بررسی تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860 بعنوان یکی از موارد مراجعه در بخش تعمیر تلویزیون مجموعه تخصصی رایان می پردازیم.

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860

تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860 با ایراد لکه های تاریک در تصویر تلویزیون و سپس قطع شدن تصویر تلویزیون به مجموعه رایان مراجعه کرده است. به اظهار مشتری ابتدا در بخشی از تصویر لکه تاریک ایجاد شده که تنها در رنگ های سفید و یا تک رنگ و به سختی قابل مشاهده بوده است.

این ایراد در بخش بک لایت تلویزیون ایجاد شده و در واقع با سوختن تعداد کمی از لامپها مثلا یک یا دو لامپ شروع می شود. در این حالت بعلت روشن بودن لامپهای جانبی خاموش بودن لامپها تاثیر منفی قابل مشاهده نمی گذارد.

وقتی که تعدادی از لامپ های بک لایت می سوزدبه بیان ساده فشار بیشتری به لامپ های دیگر وارد می شود و سرعت خرابی آنها را بیشتر می کند.

این فشار مضاعف باعث می شود که به تدریج تعداد لامپ های خراب بیشتر شود و لکه های تاریک و ابر مانند در تمام سطح تصویر قابل مشاهده شود و خرابی تلویزیون کاملا مشخص و آشکار شود.

با این وجود مصرف کننده به استفاده خود از تلویزیون ادامه می دهد تا اینکه با قطع شدن تصویر تلویزیون مواجه می شود.

 

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ
لکه های تاریک در تصویر تلویزیون سامسونگ

عیب یابی تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860

در پروسه تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860 ابتدا با بررسی برد پاور دستگاه متوجه سرایت خرابی به این برد می شویم.در مراحل تخصصی تعمیرات تلویزیون وقتی متخصصین با چند مرحله بودن ایراد برخورد می کنند یکی از اقدامات انتخابی می توانید ایجاد راهای میان بر برای بررسی کلی و مشخص شدن امکان تعمیر و تعیین هزینه آن باشد.

برای این منظور ابتدا مین برد را با یک برد سالم تعویض می کنیم. با تعویض برد پاور تلویزیون دستگاه روشن می شود و ایراد بخش بک لایت به صورت زیر در تصویر تلویزیون دیده می شود. با مشخص شدن ایجادایراد در بک لایت تلویزیون به سراغ عیب یابی بک لایت تلویزیون می رویم. در این مرحله لامپ های بک لایت با استفاده از تستر مخصوص روشن می شود و خرابی لامپهای بک لایت به صورت زیر نمایان می شود.

 

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ
سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860

از تعدا 54 عد لامپ بک لایت تلویزیون تنها تعداد 11 لامپ سالم است و از همین تعداد سالم هم میزان نور برخی از آنها با بقیه متفاوت است که نشان از نیمه خراب بودن آنها دارد. تنها راه تعمیر بک لایت در این دستگاه تعویض کامل لامپ های بک لایت است که این اقدام با مشورت با مشتری و با انتخاب لامپ های اورجینال انجام می شود.

 

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ
سوختن لامپ بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ

تعمیر برد پاور تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860

مرحله بعدی تعمیر برد پاور تلویزیون سامسونگ مدل ua48h5860 با توجه به تعویض کامل بک لایت بررسی امکان تعمیر برد پاور تلویزیون است. توضیح بیشتر اینکه اقدام به تعمیر برد پاور تلویزیون بجای تعویض در جهت تعدیل هزینه تعمیر بررسی می شود. متخصصین رایان در این بخش اقدام به تعمیر برد پاور دستگاه با استفاده از قطعات اورجینال و فابریک دستگاه می کنند.

تمام قطعات معیوب برد پاور با قطعات فابریک جایگزین می شود و بروزرسانی سخت افزاری برد با اقدامات مختلف انجام می شود و سپس با تست 4 ساعته می توان از تعمیر صحیح آن مطمئن شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط