تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950

تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سری D در بین مدل‌های مختلف تلویزیون‌های ال ای دی سامسونگ کاملا شناخته شده است. هم به دلیل ساختار خاص و ویژه‌ای که دارد و هم به دلیل ایرادهای متداول و شایع که به صورت انحصاری در این مدل ایجاد می‌شود. در ادامه می‌خواهیم راجع به مشکلاتی که کاربران این مدل ممکن است با آن مواجه شوند بپردازیم. همراه متخصصین تعمیر تلویزیون سامسونگ ایرادهای شایع در این مدل را بررسی کرده مجموعه رایان پروسه تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950 را در هر ایراد بررسی می‌کنیم.

سری D در 3 سایز 32 – 40 و 46 اینچ ساخته شده است. دارای پنل FULL HD است و در بعضی مدل‌ها مانند 5950 دارای گیرنده دیجیتال داخلی است. اما در بعضی مدل‌هایی که به صورت بدون گارانتی وارد شده است مانند D5000 یا D5500 این امکان وجود ندارد. البته در بخش تنظیمات حتی ممکن است منوی گیرنده دیجیتال داخلی وجود داشته باشد، اما عمل نمی‌کند.

عیب یابی تلویزیون سامسونگ مدل D

ایرادهای شایع در سری D عبارتند از:

  1. خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

  2. چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

  3. ایجاد خط افقی در بالای تصویر تلویزیون سامسونگ

  4. سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون سامسونگ

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

اولین ایرادی که به صورت پر تکرار در سری D ممکن است با آن مواجه شوید خاموش و روشن شدن خودکار تلویزیون سامسونگ است.

شکل ظاهری ایراد: پس از آنکه تلویزیون را روشن می‌کنیم و لوگوی سامسونگ ظاهر می‌شود، پس از لحظاتی خود به خود خاموش می‌شود و سپس مجددا و به صورت خودکار روشن می‌شود. در این حالت کنترل تلویزیون کار نمی‌کند و تا زمانی که تلویزیون را از برق بکشیم این حالت ادامه دارد.

قطعه معیوب: در اغلب موارد در این ایراد، مین برد تلویزیون سامسونگ معیوب می‌شود. اما خرابی برد پاور هم می تواند ایرادی تقریبا مشابه این ایراد ایجاد کند. در تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950 ابتدا باید برد پاور را چک کنید و در صورت امکان با نمونه سالم تعویض کنید. در صورت ثابت بودن ایراد برای تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ اقدام کنید.

روش تعمیر : تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ در ابتدا به صورت نرم افزاری انجام می‌شود. در صورتی که ایراد برطرف نشود باید اقدام به تعویض قطعات سخت افزاری در مین برد نمود.

مین برد تلویزیون سامسونگ

علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از ایرادهایی که باید بعنوان ایراد متداول در سری D مورد بررسی قرار گیرد روشن نشدن تلویزیون است. این روشن نشدن همراه با چشمک زدن غیر عادی لامپ پاور تلویزیون (لامپ قرمز رنگ جلوی تلویزیون) همراه است.

شکل ظاهری ایراد: وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم، روشن نمی‌شود، در همین حالت لامپ استندبای تلویزیون به رنگ قرمز چشمک می‌زند. چشمک زدن لامپ پاور تلویزیون سامسونگ در این ایراد معمولا به صورت 2 بار چشمک زدن پشت سر هم و مکث کوتاه و دوباره 2 بار چشمک زدن است.

قطعه معیوب: معمولا خرابی دو قطعه می‌تواند باعث ایجاد ایراد چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون سامسونگ شود : 1-خرابی برد پاور 2- خرابی بک لایت تلویزیون . اگر یکی از ولتاژهای برد پاور قطع شود و یا به هر دلیلی در تامین آن اختلالی ایجاد شود همین ایراد ظاهر می‌شود. همچنین خرابی بک لایت در مدل D باعث ایجاد اضافه بار روی برد پاور تلویزیون می‌شود.

روش تعمیر تلویزیون: بررسی برد پاور و چک کرن آن و در صورت امکان تعویض بهترین روش عیب یابی برای اطمینان از سلامت برد پاور تلویزیون سامسونگ است. بخش بک لایت در سری D به صورت دو بخش مجزا طراحی شده است. اگر تعمیرکار تلویزیون سامسونگ با ساختار بک لایت در این مدل آشنایی داشته باشد به راحتی می‌تواند بدون باز کردن صفحه نمایش آن را تست کند و الز سلامت و خرابی آن اطمینان حاصل کند.

بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950

ایجاد خط افقی در بالای تصویر تلویزیون سامسونگ

این ایراد به صورت اختصاصی در سری D از تلویزیون های سامسونگ ایجاد می‌شود.

شکل ظاهری ایراد: توضیح شکل ظاهری این ایراد کمی مشکل است. در بیشتر موارد یک سوم بالای تصویر در سمت چپ تلویزیون سامسونگ بهم میریزد. خط افقی یک سوم را جدا می کند. ویزگی مهم این ایراد در ابتدای ایجاد اینست که پس از چند دقیقه کارکرد تلویزیون و یا به اصطلاح گرم شدن تلویزیون سامسونگ از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید : تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل F

قطعه معیوب: پنل یا دقیق‌تر بگوییم صفحه نمایش، قطعه معیوب ما در این ایراد است. قطعاتی به نام فلت پنل (COF) اطلاعات تصویر را زمان‌بندی و پردازش می‌کند. این فلت ها به صورت افقی و عمودی روی صفحه نمایش نصب می‌شوند. خرابی یکی از فلت‌های افقی در یک سوم بالای تصویر تلویزیون سامسونگ باعث ایجاد خرابی و بهم ریختگی تصویر تلویزیون سامسونگ مدل D می‌شود.

روش تعمیر تلویزیون: تعمیر پنل تلویزیون تنها راه حل تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950 ما خواهد بود. در ابتدای ایجاد ایراد فلت پنل قابل تعمیر خواهد بود و هزینه تعمیر تلویزیون را کاهش خواهد داد. در صورت پیشرفت ایراد، تنها راه حل تعویض کامل فلت معیوب است.

تاریکی بالای تصویر تلویزیون سامسونگ

سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون سامسونگ مدل D

بک لایت یکی از بخش‌های مهم در تلویزیون های ال ای دی است و خرابی در آن می‌تواند اشکالات متفاوتی را در تلویزیون ایجاد کند. بک لایت در واقع نوری است که از پشت به صفحه نمایش تابیده و آن را روشن می‌کند. پس اگر بخشی از بک لایت روشن نشود باعث ایجاد ایراد سیاه شدن قسمتی از تصویر تلویزیون سامسونگ ما خواهد شد.

شکل ظاهری ایراد: خرابی بک لایت در تلویزیون سامسونگ مدل UA40D5950 معمولا به صورت تاریکی بالای تصویر ایجاد می‌شود.

بک لایت تلویزیون سامسونگ مدل D از نوع لبه (Edge) است و ال ای دی بار (نوار لامپ‌ های بک لایت) در طول بالایی تصویر قرار می‌گیرد. خرابی و سوختگی تعدادی از لامپ های بک لایت باعث ایجاد تاریکی در بخشی از تصویر تلویزیون سامسونگ می‌شود.

روش تعمیر تلویزیون: تعویض بک لایت بهترین راه حل تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل D در ایراد سیاه شدن قسمتی از تصویر است. به دلیل استفاده از چسب دوطرفه برای جلوگیری از جابجایی قطعات، جدا کردن صفحه نمایش در مدل D بسیار مشکل است و بهترین راه‌حل در مواجهه با خرابی بک لایت تعویض کامل آن در یک مرحله است.

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط