تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در بخش خرید تلوزیون وقتی با نام ایکس ویژن برخورد می کنیم به یاد ایرانی بودن این برند می افتیم و مقایسه کیفیت محصولات مختلف آن با محصولات برندهای قدرتمندتر. اما در بخش خدمات پس از فروش و مخصوصا مجموعه تعمیر تلویزیون وضعیت به گونه ای دیگر است و هر موقع با یک تلویزیون معیوب برخورد می کنیم به این فکر می افتیم که قطعات داخلی این مدل متعلق به ال جی است یا ساخت سامسونگ و یا محصول کارخانجات چینی. در ادامه به بررسی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن و تعمیر بک لایت تلویزیون های این برند ظاهرا ایرانی می پردازیم :

همانطور که در نوشته های دیگر هم گفتیم ایکس ویژن در تولید تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی خود بیشتر از پنل های تولیدی شرکت ال جی دیسپلی استفاده می کند و در مدل های معدودی از پنل های تولیدی سامسونگ. البته سایر قطعات دستگاه به صورت مجزا طراحی و تولید می شود. این نوع از روش تولید محصول باعث می شود وقتی در بخش تعمیر تلویزیون ایکس ویژن به یکی از قطعات بخش پنل تلویزیون شامل ماژور و بک لایت داخلی نیاز داریم باید در مجموعه قطعات ال جی به دنبال آنها بگردیم و وقتی قطعه ای مثل برد پاور یا مین برد تلویزیون را نیاز داریم باید به بخش تامین قطعات ایکس ویژن مراجعه کنیم و نقطه اشتراک این دو مجموعه مثلا در بخش اصلاحیه برد پاور تلویزیون نامشخص باقی می ماند.

ایراد اپیدمی در بخش بک لایت تلویزیون های ال جی به جهت استفاده از همان قطعات در تلویزیون های ایکس ویزن هم دیده می شود اما به جهت تفاوت قیمتی که این دو برند دارند بسیاری از مراجعه کنندگان بخش تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ترجیح می دهند که قطعات تلویزیون آنها بجای اینکه یکجا تعویض شود، تعمیر شده و مجددا از همان مجموعه قطعات استفاده شود تا در نهایت هزینه تعمیر تلویزیون تعدیل شود.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

در محصولات ایکس ویژن تقریبا تمامی مدل های بک لایت ال جی مانند بک لایت های شاخه ای ، بک لایت لبه طولی ، بک لایت لبه عرضی و در آخر بک لایت لبه عرضی یکطرفه استفاده شده است که بغیر از نوع اول یعنی بک لایت های شاخه ای که تعمیر آنها آسانتر است در مورد ،اکثر تعمیرکاران ترجیح می دهند قطعه را بطور کامل تعویض کنند که این امر هزینه تعمیرات تلویزیون را به نحو چشمگیری افزایش می دهد. در مجموعه رایان با تهیه قطعات فابریک انواع بک لایت های مختلف استفاده شده در تلویزیون های ایکس ویژن سعی کرده ایم تا جای ممکن مجموعه قطعات بجای تعویض تعمیر شوند تا مجمعه معادله تعمیر تلویزیون جوابی منطقی و قابل قبول داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط