تعمیر تلویزیون ایسر Acer

تعمیر تلویزیون ایسر Acer

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از برندهای با کیفیت اما کمتر شناخته شده در بین تولیدکنندگان تلویزیون و مانیتور ایسر است. در ادامه راجع به تعمیر تلویزیون ایسر Acer بیشتر توضیح می‌دهیم و مراحل تعمیر یکی از مدل های تلویزیون ایسر را بررسی می‌کنیم.

اولین نکته در تعمیر تلویزیون ایسر Acer آشنایی کامل مجموعه رایان با نوع طراحی و ساختار فنی آنهاست. در اکثر طراحی های این برند قطعات سخت افزاری بسیار بیشتر از تلویزیون های مشابه است.

بردهای الکترونیکی مختلف تلویزیون با قطعات بسیار زیاد و کاملا تفکیک شده طراحی می شوند. مثلا در اکثر تلویزیون های ال سی دی و مخصوصا ال ای دی مجموعه قطعات تقویست صدا یا همان Hمپلی فایر بعنوان بخشی از مین برد طراحی و ساخته می شنود در حالیکه در تلویزیون های ایسر این برد به صورت یک برد مجزا طراحی می شود.


ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون ایسر Acer

  1. روشن نشدن تلویزیون ایسر acer
  2. سیاه شدن تصویر تلویزیون ایسر
  3. قطع شدن صدای تلویزیون ایسر

علت روشن نشدن تلویزیون ایسر

مهمترین نکته در مواجهه با ایراد روشن نشدن تلویزیون، وضعیت لامپ پاور است و بر اساس حالت این نشانگر، عیب یابی را به دو بخش تقسیم می‌کنیم:

  • روشن نشدن تلویزیون در حالیکه چراغ استندبای روشن می‌شود

لامپ استندبای به چراغ جلوی تلویزیون گفته می‌شود. روشن شدن این لامپ که در عموم تلویزیون‌ها در حالت استندبای به رنگ قرمز روشن می‌شود نشان می‌دهد که برق شهری به دستگاه وارد شده و به برد پاور می‌رسد و ولتاژ استندبای هم از آن ساخته می‌شود. پس در این حالت لازم نیست که مسیر پریز و سیم برق تلویزیون را بررسی کنیم.

اگر تلویزیون روشن نشود اما لامپ استندبای روشن شود یعنی قطعات برد پاور در بخش اولیه و تهیه ولتاژ استندبای سالم هستند.

البته روشن شدن چراغ استندبای تلویزیون بمعنای سالم بودن برد پاور نیست و باقی قطعات برد پاور باید تست و عیب یابی شوند. خرابی خازن های صافی ولتاژهای خروجی پاور یکی از ایراهای متداول در تلویزیون های ال سی دی است.

در صورتی که برد پاور تلویزیون سالم باشد دراکثر موارد مواجهه با این ایراد روشن نشدن تلویزیون،  خرابی مربوط به مین برد تلویزیون است.

  • روشن نشدن تلویزیون در حالیکه چراغ استندبای روشن نمی‌شود

برای شروع عیب یابی، ابتدا مسیر برق ورودی را بررسی کنید. تفاوت یک تعمیرکار تلویزیون حرفه‌ای با شما در این است که از هیچ نکته‌ای غافل نشده و هیچ قطعه‌ای را بدون بررسی سالم نمی‌داند. پس ابتدا مطمئن شوید که در پریز، برق وجود دارد و سپس مسیر ان تا ورودی تلویزیون را چک کنید.

آمار تعمیر تلویزیون ایسر نشان داده اگر لامپ استندبای تلویزیون روشن نشود در اکثر موارد، خرابی مربوط به برد پاور تلویزیون است. فیوز ورودی و قطعات یکسوساز و فیلتر و سایر قطعاتی که در بخش ولتاژ استندبای تلویزیون قرار دارند قطعاتی هستند که در عیب یابی باید تست شوند.

تعمیر تلویزیون ایسر Acer
خرابی خازن ها در خروجی برد پاور تلویزیون

قطع شدن تصویر تلویزیون

تلویزیون را روشن می‌کنیم، مثل همیشه، اما این بار تصویر آن ظاهر نمی‌شود. صدا می‌آید حتی وقتی کانال را تعویض می‌کنیم، انجام می‌شود. ظاهرا همه قسمت‌های تلویزیون سالم است اما تصویر آن سیاه است. اما علت قطع شدن تصویر تلویزیون ایسر چیست؟

یکی از بیشترین احتمالات، خرابی بک لایت است. در پشت صفحه نمایش تلویزیون، تعدادی لامپ وجود دارد که وظیفه آنها تولید نور زمینه یا همان بک لایت است.

در صورت مواجهه با ایراد قطع شدن تصویر تلویزیون ایسر برای تشخیص ایراد از روش تاباندن نور به صفحه منایش استفاده کنید. از نور یک چراغ قوه و تاباندن آن به صفحه نمایش از فاصله نزدیک می توان برای آزمایش وجود تصویر و قطع شدن نور بک لایت استفاده کرد. با این کار در واقع نور بک لایت بجای اینکه از پشت به تصویر بتابد به صورت موضعی به تصویر تابانده می شود و بخشی از اجراء تصویر قابل مشاهده می شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون ایسر

همانطور که گفتیم، مهمترین نشانه ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون ایسر، قطع شدن تصویر است. اگر با روش‌های مختلف تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون مطمئن شدید که نور زمینه تصویر قطع شده است، باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

در تلویزیون ال سی دی از لامپ‌های فلورسنت (مهتابی) برای تولید نور پس زمینه استفاده شده است. این لامپ‌ها فضای زیادی اشغال می‌کنند و توان تلفاتی بالایی دارند، یعنی انرژی زیادی مصرف کرده و گرمای قابل توجهی آزاد می‌کنند. خرابی حتی یکی از آنها باعث می‌شود که تصویر تلویزیون ایسر قطع شود.

برای تولید بک لایت در تلویزیون ال ای دی از دیودهای نورانی استفاده می‌شود. نور لامپ‌های ال ای دی شفاف‌تر است و تصویر با کیفیت بالاتری تولید می‌شود. در عین حال انرژی کمتری مصرف کرده و گرمای بسیار کمی تولید می‌کنند که باعث بالا رفتن عمر مفید بخش بک لایت تلویزیون شما خواهد شد.

بهترین روش تعمیر بک لایت تلویزیون، تعویض کامل لامپ‌ها است از هر نوع که باشند. چون همه آنها عمر یکسان دارند و زیمانی که یکی از آنها معیوب می‌شود بقیه هم در معرض خرابی قرار دارند.

قطع شدن صدای تلویزیون Acer

تلویزیون تصویر ندارد اما صدا ندارد. این شکایت تعدادی از مراجعین بخش تعمیر تلویزیون ایسر در مجموعه رایان است. اما علت چیست و چگونه می‌توانیم آن را رفع کنیم.

ابتدا دقت کنید که این ایراد برخی مواقع به دلیل اشکال در اتصالات و قطع شدن کابل‌های ارتباطی ایجاد می‌شود، پس قبل از اقدام برای تعمیر تلویزیون ابتدا همه کابل‌های ورودی را بررسی کنید و در صورت امکان آنها را تعویض کنید. برخی تنظیمات داخلی تلویزیون مانند انتخاب اسپیکر داخلی و یا خارجی هم می‌تواند باعث قطع شدن صدای تلویزیون می‌شود.

اگر همه این مراحل را طی کردید و هنوز مشکل رفع نشده است می‌توانید از بخش آزمایش صدا در منوی تنظیمات هم استفاده کنید. در این حالت یک موسیقی داخلی در تلویزیون پخش می‌شود. در صورتی که در این بخش هم صدا نداشته باشید باید مطمئن شوید که باید به متخصصین تعمیر تلویزیون ایسر مراجعه کنید.

تعمیر تلویزیون ایسر acer غرب تهران

مجموعه رایان بعنوان مرکز تعمیرات تلویزیون acer غرب تهران فعالیت می کند. متخصصین رایان آمادگی دارند تلویزیون ایسر Acer در انواع مختلف تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی را با بالاترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان بعهده بگیرند.

شما می توانید در اولین تماس با متخصصین تعمیر تلویزیون ایسر در مجموعه رایان اطلاعات کاملی از عیب یابی تلویزیون ، مراحل مورد نیاز برای تعمیرات تلویزیون و هزینه تقریبی تعمیرات را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط