تعمیر تلویزیون ال ای دی پاناسونیک

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون ال ای دی پاناسونیک نسبت به سایر برندها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و به همین دلیل در مراکز تعمیر تلویزیون معمولا تکنسین‌های با تبحر بالاتر معمولا در این بخش به کار گرفته می‌شوند.

 

تعمیر تلویزیون ال ای دی پاناسونیک

پاناسونیک مانند سونی از یک سیستم عیب یاب داخلی در تلویزیون های تولیدی خود استفاده می کند استفاده میکند. کارکرد این سیستم عیب یبا به گونه‌ای است که در هنگام ایجاد ایراد در هر یک ای بخش های دستگاه، تلویزیون خاموش می شود و چراغ استندبای دستگاه شروع به چشمک زدن می کند. تعداد چشمک‌ها محل ایراد و محدوده قطعات معیوب را مشخص می کند. مجموعه سیستم عیب یاب داخلی و عملکرد آن از یک طرف به جلوگیری از گسترش ایراد و از طرف دیگر به عیب یابی و تعمیر تلویزیون پاناسونیک کمک می‌کند.

مدل کد تلویزیونهای پاناسونیک با پیشوند  TX  شروع می شود و در ادامه (معمولا) ابتدای نام تکنولوژی دستگاه را در بسیاری از مدلها قید میکند مثلا P را بعنوان پلاسما و یا L را بعنوان ال سی دی بودن دستگاه درج می کند.

در زیر به تعدادی از متداولترین عیوب تلویزیونهای پاناسونیک اشاره میکنیم اما در نظر داشته باشید که تلویزیونهای پاناسونیک به دلیل طراحی های خوب و استفاده از قطعات خوب و استاندارد ممکن بسیاری از ایرادهایی را که در تلویزیونهای معمولی تر مشاهده میکنیم را پیدا نکنند و در واقع کیفیت بالای محصولات باعث می شود عیوب متداول تولیدات این برند به حداقل میزان خود برسد.

عیب یابی تلویزیون پاناسونیک

چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک / علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

همانطور که در سطرهای بالا توضیح دادیم  استفاده از سیستم عیب یاب داخلی در تلویزیون های پاناسونیک باعث می شود وقتی ایرادی در یکی از بخش های تلویزیون ایجاد شود برای جلوگیری از گسترش ایراد تلویزیون خاموش می‌شود و به حالت استندبای می‌رود.

در مرحله بعد برای کمک به عیب یابی و تشخیص بهتر قطعات معیوب چراغ استندبای تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند. چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک از فرمول خاصی پیروی می کند و تعداد ثابت چشمک ها در یک سیکل زمانی محدوده خرابی و قطعات معیوب را مشخص می کند.

تعداد چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک در مدل های مختلف ممکن است به هم شباهت داشته باشد اما باید در صورت مواجهه با ایراد روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک و چشمک زدن چراغ جلوی دستگاه تعداد چشمک ها را به طور دقیق شمارش کرده و برای تعیین دقیق ایراد به سرویس منوال تعمیر تلویزیون پاناسونیک در همان مدل مراجعه کنیم.

تلویزیون پاناسونیک صدا دارد و تصویر ندارد

در برخی از مدل های تلویزیون ال ای دی پاناسونیک از پنل های ساخت شرکت ال جی استفاده شده است  به همین دلیل ایراد اپیدمی بک لایت که در تلویزیون های ال جی ایجاد می شود در تلویزیون های پاناسونیک هم ایجاد می شود.

شاخص‌ترین ایراد ظاهری خرابی بک لایت تلویزیون قطع شدن تصویر است. نور بک لایت در پشت صفحه نمایش ایجاد می شود و باعث می شود تصویر تلویزیون قابل دیدن شود. هر ایرادی که در کیفیت نور بک لایت ایجاد شود در کیفیت تصویر تلویزیون هم اثر می‌گذارد. مثلا اگر تعدادی از لامپ های بک لایت روشن نشود باعث تاریکی تصویر تلویزیون می شود و یا اگر نور بک لایت به طور کامل قطع شود تصویر تلویزیون قطع می شود اما پخش صدا ادامه پیدا می‌کند.

پروسه تعمیر تلویزیون ال ای دی پاناسونیک در ایراد بک لایت شامل تعمیر و یا تعویض قطعات بخش بک لایت و انجام اصلاحیه بک لایت برای کاهش استهلاک مجموعه قطعات بخش بک لایت تلویزیون است.

 

بیشتر بخوانید : روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون پاناسونیک

دستگاه در حالت ورودی HDMI یا AV تصویر ندارد

این ایراد طیف گسترده ای از راه حلها از تعویض نرم افزار دستگاه تا تعویض کامل مین یرد را در بر می گیرد که در هنگام نیاز به تعمیر تلویزیون پاناسونیک و بسته به نظر تعمیرکار مربوطه باید مرحله به مرحله عیب یابی و رفع ایراد کرد.

دستگاه در حالت ورودی HDMI یا AV تصویر ندارد

نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک رایان

نمایندگی تعمیر تلویزیون رایان با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد آماده ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ال ای دی پاناسونیک در سراسر تهران بزرگ می باشد. در صورت نیاز به خدمات تعمیر تلویزیون پاناسونیک می توانید در اوئلین تماس با متخصصین رایان ضمن مشاوره رایگان، اطلاعات لازم مانند عیب یابی قطعات معیوب، مدت زمان لزم برای تعمیر تلویزیون و همچنین میزان هزینه تقریبی تعمیرات را دریافت کنید.