تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری j

تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری j

بارزترین مشخصه در خرابی بک لایت تلویزیون قطع شدن تصویر تلویزیون و پخش صدا بصورت طبیعی و عادی است و در بالای 90% دستگاههایی که برای تعمیر بک لایت به بخش تعمیرات تلویزیون مراجعه می کنند می توان این امر را مشاهده کرد اما در برخی مدلها خرابی لامپهای بخش بک لایت تلویزیون بیشتر بصورت اتصال داخلی است که باعث می شود تصویر تلویزیون قطع نشود اما بدلیل قطع شدن نور زمینه تصویر در نواحی خرابی، لکه های تاریکی دیده شود که از میان آنها می توان به مدل های j اشاره کرد. در ادامه به بررسی مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری j می پردازیم :

 

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری j

در این مدل از تلویزیون های سامسونگ از لامپ های ال ای دی با کیفیت بالایی استفاده شده که احتمال خرابی آنها بسیار پایین تز از مدلهای مشابه است اما نوع استفاده عمومی و تمایل به روشن نگهداشتن تلویزیون در زمانهای طولانی و خاموش نکردن دستگاه حتی در زمانی که نیازی به آن نیست باعث می شود که نوع خرابی تلویزیون ها عموما در کشور ما با بسیاری از نقاط دیگر متفاوت باشد. در زمان اتصال کوتاه لامپ های بک لایت وجود مدار فیدبک باعث می شود تا میزان ولتاژ به میزان نیاز لامپ های سالم تامین شود اما تجربه نشان داده روند خرابی بعد از اتصال کوتاه شدن چند لامپ تسریع می شود و سایر لامپ ها در زمان کوتاهتری آسیب می بینند پس توصیه می کنیم در زمان ایجاد لکه های سیاهی در تصویر نسبت به تعمیر تلویزیون یا حداقل مشاوره با متخصصین مجرب تعمیرات تلویزیون اقدام بفرمایید.

نوع ساختار قطعاتی و اسمبل سری j در بین تلویزیون های سامسونگ باز کردن بخش پنل و تعویض قطعات بخش بک لایت را به کاری با ریسک بالا در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ سری j بدل کرده است و یکی از مدل هایی است که امکان رسیدن آسیب به پنل در هنگام باز و بسته کردن آن بالا است و حتی تعمیرکاران تلویزیون مجرب هم باید بسیار با احتیاط عمل کنند. در تعمیر بک لایت تلویزیون تعویض لامپ های خراب به جای تعویض خط کامل و یا تعویض یک یا چند خط به جای تعویض کامل بک لایت تلویزیون روشی است برای جلوگیری از بالارفتن هزینه تعمیر تلویزیون. اما اگر میزان آسیب از حدی بالاتر باشد تعویض تعدادی از لامپ ها باعث برگشت مجدد ایراد در زمانی کوتاه خواهد شد که اصلا توصیه نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط