تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LM

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LM

آنچه در این نوشته خواهید خواند

غیر از مدل هایی مانند LN و LB که ایراد بخش بک لایت یکی از ایرادهای اپیدمی و متداول در آنها به شمار می رود و در نوشته های متعددی به تعیین مختصات تعمیر و ملزومات آن پرداختیم مدل های دیگری هم هستند که هر چند به تعداد کمتر دچار ایراد در بخش بک لایت می شوند اما به جهت اینکه ایراد بک لایت نسبت به سایر ایرادها آمار بیشتری را به خود اختصاص می دهد لازم است که جهت دستیابی مصرف کنندگان و مذاجعین بخش تعمیرات تلویزیون اطلاعاتی هم راجع به آنها داده شود. در این نوشته به تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LM می پردازیم :

سری LM در سه سایز 42 ، 47 و 55 تولید شده و البته در هر سایز دارای چند ورژن متفاوت است اما همه آنها از یک ویژگی خاص در طراحی استفاده می کنند و آن frameless  (حالت بدن قاب) بودن است.

بک لایت در تلویزیون های ال جی سری LM به صورت EDGE ( بک لایت طراحی شده در لبه ) و در طول پایینی مستطیل تصویر قرار گرفته است. نحوه بایاس و کنترل بک لایت در سری LM به صورت اکتیو است یعنی لامپ های بک لایت در چند بخش تقسیم شده و هر بخش بوسیله یک مدار جداگانه کنترل می شود و بنا بر تغییر اطلاعات تصویر در قسمت های مختلف پنل نور بک لایت تلویزیون در آن بخش نیز کم و زیاد می شود. مثلا اگر نیمه چپ صفحه نمایش تیره تر از سمت راست تصویر باشد با توجه به اطلاعاتی که از برد T CON به مدار کنترل فرستاده می شود نور بک لایت در بخش تاریک تصویر کمتر از طرف روشن تر می شود و این امر به بالارفتن کیفیت تصویر و دستیابی به سیاهی خالصتر در تصویر کمک زیادی می کند.

وقتی اشکالی در عملکرد یکی از قسمت های کنترل کننده بک لایت ایجاد می شود و یا بخش از لامپ های بک لایت تلویزیون در اثر خرابی یک یا تعدادی از لامپها به درستی روشن نمی شود این اشکال بوسیله مدار محافظ دستگاه شناسایی شده و بخش بایایس بک لایت بطور کامل از کار انداخته می شود و ایرادی که در ظاهر ایجاد می شود عبارتست از قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا ادامه دارد.

شکل فیزیکی لامپ های بک لایت و قرار گرفتن متراکم آنها روی یک هیت سینک بزرگ باعث می شود که پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی سری LM با سختی های خاص خود همراه باشد و در واقع در موارد زیادی امکان انجام این تعمیر فراهم نشود و به همین جهت اکثر مراکز تعمیر تلویزیون تعویض یکباره تمام مجموعه بک لایت را بعنوان اولین و آخرین اقدام در تعمیر بک لایت این مدل از تلویزیون های ال جی معرفی می کنند حال آنکه بنابر آمار موجود در تعدادی از مدل ها و متناسب با نوع خرابی بک لایت می توان از گزینه تعمیر بجای تعویض کامل قطعه بهره برده و هزینه تعمیر تلویزیون ال جی را تا حدود زیادی کاهش داد و در صورت عدم دستیابی به نتیجه منطقی و مطلوب گزینه تعویض را انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط