تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی دو سالی است که به دلایل مختلف مانند بالا رفتن قیمت ها و یا حمایت از کالای ایرانی برخی از خریداران به فکر خرید تلویزیون های داخلی می افتند و برند ایکس ویژن و محصولات آن یکی از اولین برندهایی است که برای خرید تلویزیون جدید مورد نظر قرار می گیرد. اما در مجموعه تعمیرات تلویزیون ماجرا به شکل دیگری است و ایکس ویژن یکی از برندهایی است که محصولات آن نسبت به سایر برندها از آمار خرابی بیشتری برخوردار است. در ادامه به بررسی دلایل بالا بودن آمار تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در بین سایر برندهای داخلی می پردازیم :

در بخش طراحی و ساخت تلویزیون ، ایکس ویژن هم به مانند بسیاری از برندهای دیگر از پنل های ساخت شرکت های دیگر استفاده می کند و به دلیل انتخاب صحیح تلویزیون های ایکس ویژن کمتر در بخش پنل با مشکل مواجه می شوند. اما در بخش قطعات اوضاع شکل دیگری دارد. در طراحی و ساخت بردهای مختلف تلویزیون های ایکس ویژن از قطعات چینی با کیفیت پایین استفاده شده است و طراحی نه چندان اصولی و حرفه ای مزید بر علت شده است تا در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون ، محصولات ایکس ویژن با سختی های زیادی روبرو باشد.

یکی از شیوه های طراحی قطعات که در محصولات جدید ایکس ویژن زیاد می بینیم طراحی و ساخت همه قطعات داخلی دستگاه به صورت یک برد واحد است به نحوی که برد پاور ، برد بک لایت ، برد تی کان ، مین برد همه به صورت یک برد واحد طراحی و ساخته شده و قطعات بردهای مختلف در بخش های مختلف قرار گرفته است. این امر ممکن است در بخش ساخت و تولید باعث کاهش هزینه ها شود اما در بخش تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن به صورت یک نکته منفی دیده می شود چرا که با توجه به ساختار بردهای جدید در بسیاری مواقع لازم است که برای انجام سریعتر تعمیرات تلویزیون و یا سایر دلایل برد معیوب به صورت کامل تعویض شود. در سایر تلویزیون ها که طراحی بردهای مختلف به صورت تفکیک شده است این تعویض به راحتی قابل انجام است اما در تلویزیون های ایکس ویژن با طراحی یکپارچه باید همه بردها که در قابل یک برد ساخته شده است تعویض شود که این امر از یکطرف هزینه تعمیر تلویزیون را به شدت افزایش می دهد و از سوی دیگر مشکل تامین قطعه بوجود می آید.

 

تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن

 

عموم خریداران با این پیش فرض به سراغ خرید این تلویزیون ها می روند که  به دلیل اینکه روی آنها ساخت ایران قید شده است همه قطعات یدکی آنها به وفور و به سهولت قابل دسترس است و در صورت نیاز به تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن می توان به راحتی قطعه و خدمات مربوط به آن را دریافت کرد.اما وقتی که با مشکل مواجه می شوند در جستجوهای اولیه خود بهد سرعت در می یابند که این فکر اقتصادی آنها اشتباه از آب درآمده و ممکن است اشکالی که در تلویزیون های دیگر به راحتی حل و دستگاه تعمیر شود در تلویزیون ایکس ویژن غیر قابل حل است و باید تلویزیون را کنار گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط