تعمیرات تخصصی تلویزیون شارپ با گارانتی 6 ماهه

تعمیر تلویزیون شارپ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون شارپ در مجموعه تعمیرات تلویزیون از ویژگی‌های خاصی (نسبت به سایر برندها) برخوردار است و همانطور که در هنگام خرید باید به ویژگیهای فنی این برند خاص توجه کرد در هنگام نیاز به تعمیر و سرویس تلویزیون هم باید این وژگی‌های فنی را مورد توجه قرار داد تا نتجه مطلوب حاصل شود.

مشکلات تلویزیون شارپ

با توجه به اینکه شرکت شارپ بعنوان یک شرکت طراح در بخش قطعات الکترونیک شناخته می‌شود برخی از ایرادهای ایجاد شده در تلویزیون های شارپ با سایر تلویزیونهاغ متفاوت است. در ادامه برخی از مشکلات تلویزیون شارپ بهمراه راه حل و روش تعمیر تلویزیون شارپ در آن ایراد را توضیح می‌دهیم.

روشن نشدن تلویزیون شارپ

روشن نشدن تلویزیون شارپ یکی از ایرادهایی است که ممکن است بعنوان مصرف کننده تلویزیون شارپ با آن مواجه شوید. به طور کلی روشن نشدن تلویزیون یک ایراد کلی است و با توجه به ساختار تلویزیون های مختلف ممکن است به دلیل خرابی طیف وسیعی از قطعات مانند برد پاور ، سیستم کنترل ، GPU و یا قطعات بایاس و تغذیه هر کدام از انها باشد.

برای عیب یابی دقیق‌تر و تشخیص صحیح در ایراد روشن نشدن تلویزیون بهتر است ابتدا ایراد را شناسایی دقیق کرده و در اولین قدم مشخص کنیم که چراغ استندبای جلوی تلویزیون روشن می‌شود یا خیر؟

روشن نشدن و یا روشن شدن چراغ جلوی تلویزیون می‌تواند کمک زیادی به پروسه تعمیرات تلویزیون کند و بسیاری از قطعات را از احتمال خرابی خارج کند. در مرحله بعد لازم است که مشخص کنیم که وقتی فرمان پاور به تلویزیون داده می شود آیا عکس‌العملی نشان می‌دهد یا خیر؟

تعمیرات تخصصی تلویزیون شارپ

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شارپ

یکی دیگر از ایرادهایی که باید در پروسه تعمیر تلویزیون شارپ مورد بررسی قرار گیرد خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شارپ است. این ایراد یکی از ایرادهای متداول در بین تعدادی از مدل‌های تلویزیون شارپ است.

وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم به طور عادی روشن می شود و تصویر و صدا ظاهر میشود اما بعد از چند دقیقه کارکردن یکباره تلویزیون خاموش می شود.  مدت زمان خاموش شدن تلویزیون شارپ در مدل های مختلف و با توجه به نوع و میزان پیشرفت خرابی متفاوت و از حدود 2 دقیقه تا نیم ساعت متفاوت است. در ابتدای ظاهر شدن ایراد زمان کمتر است اما به مرور زمان پیشرفت می کند و زمان خاموش شدن تلویزیون کوتاهتر می‌شود.

ایجاد لحیم سردی در برد پاور ، وجود خازن خراب در خروجی برد پاور ، ایجاد اشکال نرم افزاری در مین برد از جمله علت هایی است که می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شارپ شود.

سیاه شدن تصویر تلویزیون شارپ

سیاه شدن تصویر و یا قطع شدن آن یکی دیگر از ایرادهایی است که ممکن است در تلویزیون شارپ دیده شود. ایراد معمولا و در اکثر مواقع به دلیل خرابی بک لایت تلویزیون ایجاد می شود. معمولا وقتی تلویزیون را روشن می کنیم برای یک لحظه تصویر ظاهر می شود اما بعد از صفحه سیاه شده و تصویر قطع می شود.

شارپ در مدل های مختلف تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی خود از بهترین و با کیفیت‌ترین بک لایت های موجود استفاده کرده و به همین دلیل در هنگام نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون باید نهایت دقت بعمل بیاید.

عمده بک لایت هایی که در تلویزیون های شارپ استفاده شده است بک لایت های لبه یا همان edge است که معمولا در طول و یا عرض مستطیل تصویر تلویزیون قرار می گیرند و نور بک لایت را تولید می کند.

قطعات تلویزیون شارپ

در زمان های مختلف شرکت های مختلفی نمایندگی واردات محصولات شارپ در بخش لوازم صوتی و تصویری را بعهده گرفته‌اند اما هیچ یک از آنها ثبات لازم را نداشته و بعد از مدت کوتاهی مسئولیت را به شرکت دیگری واگذار کرده‌اند. اصلی ترین دلیل کمبود قطعات تخصصی تلویزیون وسایر محصولات شارپ هم همین است که مرجع مشخصی برای تامین قطعات وجود ندارد.

مجموعه رایان با توجه به ارائه خدمات تعمیر تلویزیون شارپ طی سالهای فعالیت همواره سعی کرده قطعات یدکی این برند را به صورت فابریک و اورجینال تهیه کرده و پروسه تعمیرات خود استفاده کند.

مجموعه قطعات یدکی لازم برای خدمات و تعمیرات را به دو دستع کلی می‌توان تقسیم کرد : یکی قطعات عمومی الکترونیک مانند مقاوت و دیود و خازن که همواره توسط شرکت های مختلف ساخته شده و روز به روز تکنولوژی ساخت آنها پیشرفت می کند و دیگری قطعات تخصصی مانند بردهای مختلف مانند برد پاور یا مین برد و یا برد تی کان که خاص بوده و تنها باید به صورت اورجینال و فابریک از مراجع مشخص تهیه شود.

قطعات تلویزیون شارپ

قیمت پنل تلویزیون شارپ

قیمت پنل تلویزیون شارپ از آن جهت در بخش تامین قطعات یدکی مجموعه تعمیرات تلویزیون اهمیت دارد که شرکت شارپ بعنوان یکی از معدود سازندگان پنل و صفحه نمایش در جهان شناخته می‌شود. تعداد سازندگان صفحه نمایش در جهان محدود است و تنها تعدادی از برندهای مطرح قادر به ساخت صفحه نمایش برای تلویزیون های خود هستند. باقی شرکت های تولید کننده باید از محصولات آنها در تولیدات خود استفاده کنند.

پنل های ساخته شده توسط شارپ از تلویزیون های ال سی دی 32 اینچ تا 75 اینچ را شامل می شود. پنل های تولید شده در شرکت شارپ با توجه به کیفیت بالایی که دارند نسبت به سایر برندها قیمت بالاتری هم دارند و تنها شرکت هایی که تلویزیون های گران قیمت می سازند می توانند از صفحه نمایش های تولید شارپ در تلویزیون های خود استفاده کنند.

در بین برندهای موجود ، شرکت سونی در برخی از تلویزیون هالی LCD و تعدادی از تلویزیون های LED که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار بوده‌اند از صفحه نمایش‌های شارپ استفاده کرده است. قیمت پنل تلویزیون شارپ که در مجموعه تعمیر تلویزیون شارپ مورد استفاده قرار می‌گیرد تقریبا در مدل ها و اینچ های مختلف حدود 2/3 ارزش کلی تلویزیون و از حدود 2 میلیون تا 15 میلیون تومان را شامل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط